
„Kelininkus žiema užklupo netikėtai“, – dažniausiai taip mėgstama pašiepti nuo kelių sniegą valančius, o nuo plikledžio juos barstančius darbininkus. Tačiau ar visi žinome, kaip organizuojami kelių priežiūros darbai šaltuoju metų sezonu? Ankstų rytą, kai dar visi pučiame sau į ūsą, sunkiasvorės transporto priemonės jau burzgia po rajono kelius stumdydamos sniegą, kad atsikėlę laiku ir saugiai pasiektume savo darbovietę, artimuosius ar nuvyktume į parduotuvę.
Apie tai, kaip organizuojamas kelių valymas, su kokiomis problemomis susiduriama bei kiek laiko trunka nuvalyti svarbiausius rajoninius kelius, klausėme uždarosios akcinės bendrovės „Telšių keliai“ direktoriaus pavaduotojo Valdo Knystauto.
Antanas NEKRAŠIUS
UAB „Telšių keliai“ su Savivaldybe yra pasirašiusi sutartį dėl rajoninių ir vietinės reikšmės kelių (gatvių) priežiūros žiemos sezono metu. Ir čia būtina pabrėžti, jog bendrovė valo visus rajoninius ir gyvenviečių kelius, išskyrus Telšių miesto. Šiemet Žemaitijos sostinės gatves prižiūri UAB „Ecoservice Klaipėda“.
„Rajone valomų ir barstomų kelių yra 1 735 km, – „Telšių ŽINIOMS“ teigė UAB „Telšių keliai“ direktoriaus pavaduotojas V. Knystautas. – Be abejo, mes tiek kilometrų nenuvalome, nes į tą skaičių yra įtraukti mažareikšmiai keliukai. Valome tik ten, kur seniūnai nurodo. Kitaip mes ir negalime daryti – savavališkai sugalvoję nuvažiuoti ir nuvalyti kelią. Neturime tokios teisės. Tai padaryta ir dėl kontrolės, ir dėl lėšų taupymo.“
Pasak V. Knystauto, bendrovėje pamainomis dirba keletas prie telefono budinčių darbuotojų, kurie gauna iš rajono seniūnijų seniūnų nurodymus, kokius kelius ir kada reikia valyti. Tada siunčiama technika.
„Mes patys dirbame arčiau Telšių. Valome Ryškėnus, Degaičius, Nevarėnus. Tolimesnėse seniūnijose pasitelkiame nuomotą ūkininkų techniką, – pasakojo UAB „Telšių keliai“ direktoriaus pavaduotojas. – Siekdami operatyviau nuvalyti sniegą nuo kelių, pagal seniūnų rekomendacijas, esame pasitelkę rajono ūkininkų paslaugas. Iš jų nuomojamės traktorius, verstuvus kartu su vairuotojais. Jiems taikome tokias pat sutartines sąlygas, kokias patys turime sudarę su Savivaldybe.“
Pašnekovo teigimu, nemažai rajone yra tokių kelių, dėl kurių seniūnai į bendrovę net nesikreipia, o skambina tiesiai UAB „Telšių keliai“ samdytiems ūkininkams su nurodymu, kokį kelią jiems reikia nuvalyti.
Visiems rajoniniams keliams valyti bendrovė yra pasitelkusi 33 vienetus technikos, iš jų 14 – iš ūkininkų nuomojami traktoriai.
Vieno rato apsukimas, kitaip tariant, vieną kartą nuvalyti visus seniūnų nurodytus kelius, trunka apie 5 valandas.
„Kelius barstome irgi pagal seniūnų nurodymus, – kalbėjo V. Knystautas. – Vienos seniūnijos daugiau užsako kelių barstymą, kitos mažiau. Priklauso nuo vietovės kalvotumo. Dažniausiai barstome tik gyvenviečių kelius arba pavojingus kelio ruožus, įkalnes, kuriuos nurodė seniūnai.“
Pasiteiravus, kokios rajono vietovės kelių valymo atžvilgiu šiemet yra problemiškesnės, UAB „Telšių keliai“ direktoriaus pavaduotojas net nemirktelėjęs atsakė, jog Pavandenės miestelio apylinkės: „Ties Pavandene labai prastai – ten dirba net mūsų buldozeriai. Pavyzdžiui, 2 km kelio ruožą valėme 4 valandas. Po nakties – vėl iš naujo. Aplink laukai, ant kelio pustomas sniegas, nėra jokių atitvarų. Šioje vietoje patiriame nuostolių. 1 km nuvalymo kaina yra apie 20 Eur. Tai įsivaizduokite – už 2 km valymą per 4 val. gauname vos 40 Eur. Bet ką padarysi – yra, kaip yra.“
O tai kas direktorius įmonės? Ko čia taip pavaduotoju tapo?