Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazijos dailės ir technologijų mokytoja Ligita Kaziukonė šiais metais pelnė „Mokytojo šviesulio“ apdovanojimą. Šį konkursą jau ketvirti metai organizuoja Telšių rajono savivaldybės administracija. Mokytojus renka ir už juos balsuoja Telšių miesto ir rajono gyventojai.
Geri dalykai ir staigmenos visada džiugina ir duoda teigiamų emocijų, – tikina mokytoja ir dėkoja visiems balsavusiems: „Kasdien kiekvienas pedagogas gali save nominuoti ir tikrai yra už ką. Ta teigiamybe norėčiau juos ir įkvėpti: skatinkite ir įkvėpkite save patys, tada spinduliuosite ir užkrėsite tuo kitus.“
Aurelija SERVIENĖ
Derino darbus ir studijas
L. Kaziukonė aukštesniuosius mokslus baigė savo gimtajame mieste Telšiuose – Telšių aukštesniojoje dailės mokykloje, Pedagogikos skyriuje. Po šių studijų iš karto išvyko mokytis į Šiaulių universiteto Menų fakultetą. Ten išsyk buvo priimta į IV kursą. Ir jau tada įsidarbino V. Borisevičiaus gimnazijoje būrelio vadove. Vienerius metus dailės mokytoja teko dirbti ir Telšių „Atžalyno“ progimnazijoje. Baigusi bakalauro studijas, moteris neakivaizdžiai studijavo ir edukologijos magistrantūroje – derino darbus ir mokslą.
„Likimas pasisuko taip, kad įstojau, patiko, studijavau, neabejojau, sekėsi ir tobulėjau toliau. Manau, kad esu savo rogėse“, – sakė pedagogė.
Mokytoja – jau 17 metų
L. Kaziukonė mokytojauja jau 17 metų ir džiaugiasi, jog anuomet V. Borisevičiaus gimnazijoje atliko studijų praktiką ir taip liko šioje įstaigoje iki šiol.
„Pradžioje buvau būrelio vadove. Paskui mokiau dailės, vėliau braižybos, technologijų. Gimnazijai – 27 metai. Mokykla jauna, bet kartų jau užaugo daug. Pati „užauginau“ jau antrąją savo dvyliktokų laidą. Viskas keičiasi, ir gimnazija ne išimtis: augame, didėjame mokinių skaičiumi, pagražėjome po renovacijos“, – pasakojo pašnekovė.
„Mokytojo šviesulio“ nominaciją pelniusi pedagogė didžiuojasi savita gimnazija, vienintele Telšiuose katalikiška mokykla, kur ugdymo procesas grindžiamas krikščionišku požiūriu.
Šiemet L. Kaziukonė dailės pamokas veda ir „Atžalyno“ progimnazijos mokiniams. Pedagogė tvirtino, jog tokia realybė, kad tenka suktis dviejose įstaigose.
Jaunimas įkvepia
Darbas su jaunimu nėra lengva užduotis, tačiau L. Kaziukonė tvirtai žino, jog jaunimas visada liks jaunimu. Jei mokytojas nesikeis, nekeis požiūrio į jaunimą, tai sutarimo neieškok.
„Reikia būti vieni kitiems draugais, aišku, vieni kitus gerbti, mylėti, užjausti, palaikyti. Kai kuriam jaunimui sunku suvokti, kas yra pagarba, bet todėl mes ir esame mokykloje, mokomės visko. Smagu, kai tėvų įdirbis pagarbos klausimu namuose jau matyti ir jaučiasi. Man nesunku su jaunimu, jis mane įkvepia savo jaunatvišku požiūriu. Žinoma, kasdienybė tokia, kad reikia ir juos įkvėpti, tada reikia abipusių pastangų, noro, supratimo“, – kalbėjo telšiškė.
Mokytoja, žvelgdama į augančias mokinių kartas, pastebi skirtumus ir džiaugiasi moksleivių kūrybiškumu. „Šiandieniniai mokiniai labai kūrybiški, kartais ir per daug. Jų idėjos veržiasi, tik reikia jas padėti jiems sudėlioti į savas vietas. Džiugu, kad pedagoginiame kelyje sutinku vis daugiau vaikų, kuriems įdomi kūryba, analizės, ieškojimai, įgyvendinimai. Realybė yra ir kita. Žinoma, yra vaikų, kurie tik tiksliųjų mokslų stichijos. Tai irgi yra gerai. Išmoksti juos pamatyti, atrasti ir skatini, randi būdų kitaip juos motyvuoti, daugiau padedi. Kūrybiškai besiliejančius reikia net stabdyti, nukreipti sistemingam darbui ar net padėti rengti individualias kūrybines parodas“, – pasakojo pedagogė.
Ieško naujovių
Mokytoja tikino, jog savo darbe visada stengiasi ieškoti naujovių. Jos nuomone, tradicinių pažiūrų meniški žmonės nė negali būti.
„Visada mėgstu naujoves, naujas formas, būdus, išbandymus, neverčiu vaiko galvoti tik taip, o ne kitaip. Stengiamės su mokiniais patirti kažką naujo. Inovacijos jaunus žmones įkvepia. O jei bus mokytojas nuobodus, stagnatiškas ir dar nekūrybiškas…“ – kalbėjo L. Kaziukonė. Ir pridūrė, jog tokia visų pedagogų dalia ir kasdienybė: mokytis patiems, norėti keistis, mokyti mokytis, išmokti matyti, motyvuoti daryti, inovatyviai žengti su kartomis koja kojon, nestokoti humoro jausmo, jaustis darbe kaip šventėje, skleisti teigiamą energiją, mylėti visus bei savo darbą.
„Viena knyga, vienas rašiklis, vienas vaikas ir vienas mokytojas gali pakeisti pasaulį.“ (Malala Yousafzai) Norėčiau, kad nors vienas mokytojas nors vienam vaikui pakeistų jo pasaulį teigiama linkme“, – tvirtino pašnekovė.
Švietimo sistemoje – chaosas
Pedagogė apgailestauja, jog šiandien švietimo sistemoje – chaosas. Anot jos, labai daug pastangų deda Žemaitijos regiono pedagogai dėl visos Lietuvos pedagoginio švietimo pokyčių.
„Kasdien tikimės tų gerų pokyčių, bet visi eksperimentai didelių teigiamų inovacijų dar neatnešė. Tai – ne vienos dienos darbas“, – sakė L. Kaziukonė.