Kovo pabaigoje suskaičiavęs šimtą darbo dienų, Telšių rajono savivaldybės meras Petras Kuizinas pristatė ir naujai suformuotą visuomeninių patarėjų komandą. Iš skaitytojų sulaukėme klausimų, kokios 19-kos merui patarinėjančių asmenų teisės ir pareigos, kur jos reglamentuotos ir kokias duris atveria jiems išduoti Savivaldybės herbu papuošti visuomeninių patarėjų pažymėjimai. Gyventojai daro prielaidą, kad visa ši komanda – tai būrys privilegijuotų asmenų, kuriems su neaiškios vertės pažymėjimais sudarytos sąlygos neapibrėžtai veiklai.
Antanas NEKRAŠIUS
Telšių rajono savivaldybės mero P. Kuizino klausėme, kokios yra jo visuomeninių patarėjų komandos teisės, pareigos, įgaliojimai bei kur visa tai reglamentuota. Ir kokias galias, paskirtį turi jiems išduoti pažymėjimai? Gal pamojavus šiuo pseudodokumentėliu Savivaldybės administracijos darbuotojai greičiau pradeda dirbti ir gimsta sprendimai, pavyzdžiui, atleisti visuomeninio patarėjo įmonę nuo nekilnojamojo turto bei valstybinės žemės nuomos mokesčių? Arba suteikia teisę be statybos leidimo pastogę kavinei miesto centre pasistatyti? O gal garantuoja vietą tarp išrinktųjų prie staliukų Kultūros sostinės renginiuose?
Pasak mero P. Kuizino, visuomeninių patarėjų komanda sudaryta siekiant į savivaldos procesus įtraukti kuo platesnę visuomenės dalį, kuri tiesiogiai susijusi su mūsų miesto ir rajono kūrimu. Esą neatsitiktinai jis pakvietė asmenis, veikiančius skirtingose veiklos srityse: verslininkus, medikus, ūkininkus, nevyriausybinių organizacijų atstovus, menininkus, etninės kultūros puoselėtojus, religinės bendruomenės atstovus ir t. t. „Tai – specialistai, žinantys pagrindines savo veiklos srities problemas, norintys ieškoti sprendimo būdų ir naujų galimybių kurti geresnę aplinką kartu, – teigė meras. – Mano tikslas – atvira diskusija per skirtingų sričių atstovus ir aiškiai argumentuota pozicija priimant visuomenei aktualius sprendimus. Šių žmonių pasitikėjimą ir sutikimą būti visuomeninių patarėjų komandoje aš priimu kaip įvertinimą ir didžiulę atsakomybę pateisinti lūkesčius, siekiant bendrų tikslų rajono gyventojų labui.“
Tačiau kokie teisės aktai vis dėlto reglamentuoja mero visuomeninių patarėjų komandą? P. Kuizino teigimu, visuomeniniai mero patarėjai buvo paskirti mero potvarkiu. Iš jų sudaryta darbo grupė. Tokią teisę merui suteikia LR vietos savivaldos įstatymas, kuriame teigiama, jog „meras rūpinasi, kad būtų sudarytos tinkamos prielaidos ir galimybės bendruomenės narius įtraukti į vietos reikalų tvarkymą“ ir „meras savo kompetencijos klausimais gali sudaryti darbo grupes iš <…> savivaldybės teritorijoje veikiančių asmenų ir visuomenės atstovų“.
Taip pat, anot P. Kuizino, rengiant mero potvarkį dėl visuomeninių patarėjų skyrimo, vadovautasi ir Telšių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, kuriame nurodoma, kad „meras prireikus savo kompetencijos klausimams gali iš <…> įmonių, įstaigų, organizacijų pareigūnų, specialistų ir visuomenės atstovų sudaryti nuolatines ir laikinąsias komisijas ar darbo grupes, kurios turi teisę organizuoti įstatymų ir kitų Seimo priimtų teisės aktų, Vyriausybės nutarimų, Savivaldybės tarybos sprendimų įgyvendinimą, nagrinėti ir spręsti Savivaldybės ekonominės ir socialinės raidos problemas, rengti Savivaldybės tarybos sprendimų projektus bei svarstyti nesutarimus, kilusius dėl šių projektų, ir netgi spręsti gaivalinių nelaimių ir avarijų padarinių likvidavimo klausimus“.
Visuomeniniams patarėjams Telšių rajono savivaldybės mero iniciatyva buvo išduoti mero parašu patvirtinti pažymėjimai. „Pažymėjimas rodo mano išreikštą pasitikėjimą konkrečiu asmeniu ir jo kompetencija sprendžiant aktualius klausimus, – sakė P. Kuizinas. – Jis gali būti pateikiamas atstovaujant suderintai mano ir visuomeninių patarėjų pozicijai ryšiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis, organizacijomis.“
Iš mero pateiktų atsakymų aišku, kad visuomeninių mero patarėjų komanda yra ne kas kita, kaip paprasta darbo grupė, skirtumas tik tas, kad jos nariai, reikalui esant išsitraukę pažymėjimą, gali pademonstruoti savo valdžios svorį.
Skaitytojams kyla klausimų ir, manau,visai pagrįstų. Cituojamas įstatymas ir tarybos reglamentas, kuriuose būtent ir nekalbama apie visuomeninius patarėjus ir jų statusą. Sudaryti nuolatines ir laikinąsias komisijas bei darbo grupes teisės aktai leidžia jau daug metų ir tai savivaldybės daro, tačiau negirdėta, jog kurios nors komisijos ar tarybos nariams suteikiamas patarėjo statusas (saugaus eismo komisija, jaunimo reikalų taryba, NVO taryba, Kultūros ir meno taryba, Buities sąlygų tyrimo komisija…ir t.t.) Belieka sutikti su straipsnio autoriumi, jog tarp lygių yra lygesnių…..
O aš galvoju, kad visų išsišokėlių, valdžios ištroškusių ir dar kyšius imančių valdininkų laukia Uspaskicho, Pakso ir išimtinio E. Masiulio likimas. Jo žodžiai „o aš būdamas Ministru Pirmininku” išsipildė dalinai, bet į kalėjimo pusę. „o aš būdamas nuteistu pasižadu, kad…?
Prisimenam viena visuomenini patareja Kaubri,kuris kojomis atidarinedavo kabinetu duris.Vadovavo visiems ,kol stadiono remontuodamas neisciulpe pinigu ir pasisalino.Ir nieko,nera kaltu,nebera pinigu.
Nu tai tikrai visuomeniniai mero patarėjai išsiskiria išmintimi, pasiekimais ir yra tikri savo srities žinovai: kas ūkininkų melžimo srityje, kas laidojimo ar šėrimo srityje, kas …. net nelabai žinau kokioje srityje. Bet koks skirtumas, juk jie visi dirbs rajono ir Lietuvos naudai. Mere, ar tikrai?
Visiškas nusipezėjimas, nes tokių visuomeninių patarėju nenumato įstatymas, o tai ką aiškina Kuizinas, tai eilinė teisinio neišprusimo pasekmė.
Seimo nario Valentino Bukausko visuomeniniu padėjėju buvo KGB papulkininkis, buvęs KGB Telšių skyriaus viršininkas VYTAUTAS MASALSKAS – nu ir kas…
Tamsta reikšdama(as)savo išmintį klaidini: D. Kaubrys buvo mero pavaduotojas (visuomeniniais pagrindais), o ne visuomeninis patarėjas. Norint komentuoti reikia nors elementarius dalykus žinoti….