Tinkama transporto priemonės priežiūra leis Jums būti ramiu, kad tiek ilgi, tiek trumpi atstumai bus įveikiami be jokio vargo. Nors dažniausiai žmonės daugiausia dėmesio skiria padangoms, varikliui, akumuliatoriui bei šviestuvams, tačiau turintys dyzelinius automobilius taip pat turėtų nepamiršti DPF filtro.
Reguliarus DPF filtro plovimas leidžia būti ramiu, kad mašina visada važiuos sklandžiai ir mažiau kenks aplinkai. Mažai apie tai žinote? Bandysime atsakyti į dažniausiai kylančius klausimus – žemiau.
1. Kam reikalingas DPF filtras?
DPF filtras yra būtinas, kad kenksmingos medžiagos, kurios lieka po kuro sudegimo, nepatektų į aplinką. Nors pirmiausia minim aplinka, tačiau reikia nepamiršti, kad tos dalelės kenkia ir žmogui. Kadangi filtro sistemoje yra talpa, kurioje kaupiasi suodžiai, natūralu, kad ilgainiui ta talpa gali užsikimšti. Ir nors pasiekus tam tikrą suodžių lygį ji valosi automatiškai, tačiau ilgainiui gali reikti pagalbos.
Apie tai, kad reikia valymo – geriausiai signalizuoja lemputė, kuris užsidega prietaisų skydelyje. Kartu su didesne tarša padidėja ir degalų sąnaudos, kadangi variklio sūkiai tampa taip pat didesni. Filtro plovimas leis išvengti naujo pirkimo, kurio kainos – tikrai gana didelės. Skyrus užtektinai dėmesio jis tarnaus labai daug metų, tad siūlome – tikrinti užterštumo lygį reguliariai.
Važinėjant miesto gatvėmis – dažniausiai filtro valymo reikia kas 800 km. O jeigu važinėjate didesniais atstumais – kas 1500 km. Tiesa, kiekviena situacija yra unikali, tad reikia žiūrėti į savo automobilio poreikius.
2. Kas rodo, kad DPF filtras yra užsikimšęs?
Tam tikri požymiai rodo, kad filtras yra užsikimšęs. Labai svarbu į juos reaguoti.
- Pirmiausia matyti užsidegusi signalinė lemputė prietaisų skydelyje.
- Sumažėja variklio galia.
- Padidėja kuro sąnaudos.
- Automobilis naudoja daugiau degalų.
Visi šie požymiai tinka ir kitoms problemoms. Tai yra, jie gali rodyti, kad yra kiti gedimai. Tačiau dažniausiai specialistai pradeda nuo DPF filtro apžiūros.
3. Kodėl užsikemša filtras?
Filtro užsikimšimo priežastys yra kelios. Dažniausiai dėl to, kad dyzelino įpurškimo varikliai – sugenda. Taip pat galimi ir EGR vožtuvo gedimai, kurie irgi daro įtaką DPF filtrui. Galimai yra ir turbinos gedimai, kurie lemia to paties filtro užsikimšimą. Didesnė tikimybė, kad filtras užsikimš yra tokiu atveju, kai važinėjate labai trumpais atstumais. Ne veltui siūloma tiems, kurie vairuoja tik mieste, reguliariai važiuoti į užmiestį ir paspausti gazą. Tuomet filtras tarsi pats prasivalys. Nereiškia, kad ateityje nereikės kreiptis į specialistus, tačiau tai bent jau nutolinsite.
4. Ką daryti, kai jis užsikemša?
Svarbiausia yra kuo greičiau ieškoti specialistų. Šiuo metu jų yra tikrai daug, tad tarkitės su tais, kurie teikia paslaugas legaliai ir tuo pačiu atliktiems darbams teikia garantijas. Galiausiai, nesirinkite tokių, kurie atlieka darbus nelegaliai ir tuo pačiu neturi teisė dirbti, kurie nereikia garantijų ir tuo pačiu nenoriai pasakoja apie savo paslaugas.
Darbus svarbu palikti geriausiems savo sferos specialistams, kurie ne tik darbus atlieka profesionaliai, tačiau ir suteikia garantijas. Pasikartojus problemai po trumpo laiko tarpo – ji bus sutvarkoma pakartotinai nemokamai.