Viduriavimas: ką verta žinoti?

Parašė:  2019-12-02

Dažnai sakoma, kad kiekvienas sveikatos sutrikimas yra labai nemalonus, tačiau, ko gero,vienas nemaloniausių yra viduriavimas. Tačiau, ar apie šį procesą žinome viską kas svarbu ir ar būtume pasirengę laiku atpažinti pavojaus signalus?

Kas yra viduriavimas?

Viduriavimu yra vadinamas pasikeitęs tuštinimosi pobūdis, kai išmatoms yra priskiriamos pernelyg skystoms. Viduriavimas gali kilti dėl įvairių priežasčių: neretai jį išprovokuoja netinkamai paruoštų patiekalų ar nekokybiškų maisto produktų vartojimas; stresas. Viduriavimas gali kilti ir pavartojus antibiotikų, kadangi jie pažeidžia natūralią žarnyno mikroflorą. Išvykus į keliones ar tiesiog pamiršus nusiplauti rankas, taip pat iškyla grėsmė pasigauti infekciją, galinčią sukelti viduriavimą. Jei viduriavimas trunka ilgiau nei 4 savaites, jis vadinamas ūminiu viduriavimu.

Kada reikėtų kreiptis į specialistus?

Nors viduriavimas gali būti stabdomas medikamentais bei natūraliomis priemonės, dėmesį verta atkreipti į tai, kad egzistuoja iš tiesų nemažai signalų, pranešančių apie tai, kad pacientui vistik reikėtų kreiptis į profesionalus, tai: kai viduriavimas tęsiasi 3 paras ar ilgiau; kai jaučiamas troškulys, išsausėja lūpos; jaučiamas silpnumas, mieguistumas bei apatija; kai išmatose pastebimos kraujo priemaišos; kai viduriavimą lydi stiprus skausmas pilvo srityje.

Kaip elgtis?

Jei jus kamuoja šis negalavimas, tai reikėtų laikytis šių rekomendacijų: nevalgyti, jei nejaučiate tam poreikio; atsisakyti kepto, riebaus maisto, mėsos bei pieno produktų; vartoti kuo daugiau ramunėlių arbatos, makaronų, ryžių, krekerių, džiūvėsėlių, grikių, ryžių; o taip pat ir probiotikų, kurie atkurs normalią žarnyno mikroflorą. Įsigyti vaistai turi būti vartojami pagal informaciniame lapelyje nurodytas detales.

Ar galima sumažinti riziką?

Nors tikimybė, kad susidursite su viduriavimu, visada išlieka, dėmesį verta atkreipti į tai, kad riziką sumažinti vis dėlto galite. Nepamirškite reguliariai plauti rankų, naudodami muilą; rinkitės tik šviežius bei kokybiškus maisto produktus (vaisiai, daržovės, kiaušiniai turi būti ypač gerai nuplaunami); į kasdienį racioną įtraukite gyvojo jogurto, kuris turi naudingųjų bakterijų, venkite streso.

Daugiau informacijos https://infoguru.lt/viduriavimas/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


*

Už šmeižiančius, asmens garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią neapykantą skatinančius komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie įstatymų nustatyta tvarka gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Vartotojas sutinka, kad Svetainė neribotą laiką saugotų jo IP adresą ir pareikalavus atskleistų jį įgaliotoms institucijoms. Tzinios.lt pasilieka teisę šalinti skaitytojų komentarus, nesusijusius su straipsnio tema, įžeidžiančius bei šmeižiančius asmenis arba reklamuojančius komercines organizacijas.

Griežtai draudžiama tzinios.lt paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.
Taip pat skaitykite:
http://tzinios.lt/prenumerata/
- Peržiūrėti visą naujienų archyvą -

Apklausa

Ar reikėtų išsaugoti ir prasmingai panaudoti Respublikos g. išardyto buvusio grindinio akmenis?

Loading ... Loading ...
Archyvas
http://argus.lt/lt/autonominiai-dumu-detektoriai
Visos teisės saugomos © 2020 tzinios.lt