Pastaruoju metu vis dažniau tenka girdėti terminą „įmonių socialinė atsakomybė“. Tai yra organizacijos veiklos įgyvendinimo koncepcija, pagal kurią įmonės savanoriškai įtraukia socialinius, aplinkosaugos bei skaidrios veiklos principus į savo vidaus procesus ir į įmonės santykius su suinteresuotosiomis šalimis. Įmonės, siekiančios veikti socialiai atsakingai, kelia pasitikėjimą tiek ten dirbantiems žmonėms, tiek partneriams.
Įmonių socialinės atsakomybės koncepcija yra plataus spektro procesas, apimantis visą produkto ar paslaugos gamybos bei kūrimo ciklą ir su tuo susijusius aplinkosaugos, socialinius, finansinius bei etinius aspektus. Socialiai atsakinga įmonė vadovaujasi pagarbos žmogui, visuomenei bei gamtai vertybiniais principais.
Kurdama savo verslo strateginius planus, numato galimas neigiamas pasekmes gamtinei bei socialinei aplinkai, suderina darbo santykius bei aktyviai dalyvauja socialiniame dialoge. Planuodama savo veiklą, atsižvelgia į suinteresuotų dalyvių pareikštą poziciją bei visuomenės lūkesčius, užtikrina skaidrų valdymą ir plėtoja etiškus santykius su partneriais, garantuoja bendrą teigiamą verslo klimatą šalyje.
Suvokdama socialinę atsakomybę ir siekdama prisiimti papildomus įsipareigojimus tobulinti verslo praktiką, naudoti gamtos išteklius tausojančias technologijas, žmogaus sveikatai nekenksmingas medžiagas bei gamybos procesus, viena didžiausių „Vičiūnų grupės“ bendrovių „Plungės kooperatinė prekyba“ savo iniciatyva užsakė atlikti socialinės atsakomybės auditą. Jį atliko pasaulinė atitikčių vertinimo ir sertifikavimo paslaugų lyderė – kompanija „BureauVeritas“.
„Savo verslo partneriams ir Lietuvos visuomenei norime parodyti, kad mums svarbi ne tik gaminamos produkcijos kokybė, bet ir mūsų įmonėse vykstantys procesai, bendrovės elgesys, santykiai su darbuotojais ir socialine aplinka. Mes labai aiškiai suvokiame, kaip yra svarbu, kad dirbantys mūsų bendrovėse žmonės jaustųsi gerai ir saugiai. Siekdami įvertinti savo veiklą, paprašėme pasaulinės sertifikavimo bendrovės atlikti socialinės atsakomybės auditą“, – sakė „Vičiūnų grupės“ valdybos pirmininkas Visvaldas Matijošaitis.
Jis pabrėžė, jog įmonei labai svarbu, kuo gyvena grupės darbuotojai, kaip sprendžiami klausimai, susiję su darbuotojų sveikata, darbo santykiais, gamyba, aplinkosauga, racionaliu išteklių panaudojimu, darbų sauga. Socialinės atsakomybės auditas pradėtas nuo vienos didžiausių grupės įmonių – „Plungės kooperatinės prekybos“.
2014 m. sausio pradžioje auditą atlikusi bendrovė „BureauVeritas“ patvirtino, jog „Vičiūnų grupės“ požiūris bei nuostatos, bendrovės vidinės tvarkos ir procedūros, kompanijos vidinė kultūra atitinka svarbiausius socialiai atsakingos įmonės standartus darbo santykių, darbo organizavimo, darbuotojų saugos ir sveikatos bei aplinkosaugos srityse.
„Vičiūnų“ įmonių grupė nuo 2010 metų kasmet pateikia ataskaitas tarptautinei asociacijai, tai reiškia, kad grupėje prižiūrima ir nuolat audituojama socialinės atsakomybės sistema.
Kodėl tai svarbu „Vičiūnų“ įmonių grupės vadovams?
„Svarbu, nes „Vičiūnų grupė“ savo gaminius teikia į tarptautinius prekybos tinklus. Visi tinklai, o ypač „Sainsbury“ ir „Carefour“, yra ypač reiklūs gamintojų socialinei politikai. Su šiais prekybos milžinais derėjomės ilgai. Per tą laiką buvo derinamos receptūros, į mūsų fabrikus važiuodavo auditai, rengtos gaminių degustacijos, derinami gamybos procesai, tikrinama socialinė dirbančiųjų gerovė ir dokumentai pagal prekybos tinklo reikalavimus. Tarptautiniai prekybininkai mums kelia labai aukštus kriterijus. Mes norime juos įgyvendinti“, – sako V. Matijošaitis, jau 22 metus kuriantis verslą Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse, glaudžiai bendradarbiaujantis su daugybe bendrovių visame pasaulyje.