Pastaruoju metu, ko gero, pati aktualiausia tema mūsų mieste – miesto autobusai. Žmonės diskutuoja dėl grafikų, stotelių būklės, komentuoja vairuotojų elgesį ir pan. O praėjusią savaitę viena keleivė papuolė į gana keistą kelionę 4-uoju numeriu pažymėtu miesto autobusu į Viešvėnus.
Aurelija SERVIENĖ
Kelionė į Viešvėnus
Į redakciją užsukusi moteris sakė nemėgstanti skųsti, tačiau šįkart negalinti tylėti.
Istorija tokia: įlipusi į autobusą moteris iškart pastebėjo, jog šalia vairuotojo kabinos pastatyta taburetė, o ant jos sėdi vyriškis. Netruko paaiškėti, jog vyksta tikrų tikriausia pamoka: sėdintysis ant taburetės apmoko vairuotoją. Rodos, nieko blogo, tačiau kiekviena sankryža keleiviams tapo tikru išbandymu, kai teko klausytis mokytojo šūksnių: „Stok! Suk! Atsargiai! Stabdyk!“ Prieš akis Saulėtekio, Kauno, Luokės gatvių sankryža – žiedas! Šiaip ne taip bordiūrais vairuotojas jį įveikė! Išvažiavę į pagrindinį kelią visi keleiviai šiek tiek atsipūtė, bet ne ilgam – laukė siaura Rainių gatvelė! Ir vėl pasigirdo: „Suk! Stabdyk!“
Keleivė nebeiškentusi vairuotojų paklausė, kodėl pamoka vyksta autobuse sėdint keleiviams. Jai buvo pasakyta, kad jei nepatinka, gali keliauti pėsčiomis.
Autobusas važiuoja toliau. Moters kelionės tikslas – Viešvėnai. Pagaliau vėluodamas apie 15 minučių autobusas juos pasiekia, o ten taip pat laukia iššūkis – ne taip lengva įsukti į stotelę. Keleiviai sustingsta, už autobuso stovi vilkikas, vairuotojas šaukia: „Atsimesk!“ Visi laukia, kas bus…
„Kelionė baigėsi laimingai! Tačiau patirti to dar kartą nenorėčiau“, – pasakojo moteris.
Vairuotojų trūkumas
UAB „Telšių autobusų parkas“ direktoriaus pareigas laikinai einantis technikos direktorius Marius Viburys patvirtino, jog vyksta naujų vairuotojų instruktavimas. Nauji darbuotojai supažindinami su maršrutais, grafikais, kaip elgtis su kasos aparatu ir pan. Tokie mokymai – 120 val. – vyksta visada įdarbinus naują vairuotoją. Pasak direktoriaus, viskas priklauso nuo to, kaip greitai naujasis vairuotojas įsisavina informaciją: vieni esą lengviau, kiti – sunkiau.
M. Viburys kalbėjo, jog šiuo metu yra labai didelis miesto autobusų vairuotojų trūkumas: daug sergančių, kiti, patyrę traumas, turi ilgalaikį nedarbingumą. Dabar dar reikėtų dviejų vairuotojų.
O įdomu kaip dėl švieslenčių? Lapkričio 2 joms irgi išeiginė, kad pieno riebumą rodo?