
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, nuo metų pradžios telšiškių automobilių parką papildė 880 automobilių. Dauguma mūsų rajono gyventojų pirmenybę teikia iš Vokietijos importuotiems naudotiems automobiliams. Nors vokiškas mašinas vairuotojai neretai renkasi dėl aukštos kokybės ar patikimumo, „Telšių ŽINIŲ“ kalbinti automobilių remonto paslaugas Telšiuose teikiančių įmonių vadovai kategoriški: daug svarbiau yra tai, kaip automobilis prižiūrimas, o ne kokios jis markės.
Monika GIRDVAINĖ
Statistikos duomenys
„Regitros“ atstovės spaudai Emilijos Bardauskienės gruodžio 4-osios duomenimis, Telšių rajono savivaldybėje yra registruota 23 311 lengvųjų automobilių. Per šiuos metus automobilių parkas paaugo 880 (metų pradžioje registruotas 22 431 automobilis). Daugiausiai Telšiuose registruota „Volkswagen“ markės lengvųjų automobilių. Jų mūsų rajone skaičiuojama apie 5 tūkstančius. Šios markės automobiliai sudaro 21,4 proc. visų Telšiuose registruotų automobilių. Taip pat nemažai telšiškių turi šių markių automobilius: „Audi“ (3,7 tūkst.), „Opel“ (2,2 tūkst.), BMW (2 tūkst.), „Toyota“ (1,6 tūkst.).
Šiemet Telšių rajono savivaldybėje pirmą kartą buvo įregistruota beveik 1,8 tūkst. naudotų (įvežtų iš užsienio) lengvųjų automobilių, tuo metu naujų – 107.
Pirmą kartą įregistruotų naudotų lengvųjų automobilių pagaminimo metų vidurkis – 2010 m.
„Šiemet daugiausiai įregistruota automobilių, įvežtų iš Vokietijos (41,2 proc.), Prancūzijos (15,7 proc.), Belgijos (7,7 proc.), Italijos (7,6 proc.) ir JAV (5,4 proc.). Retesnės šalys: Lenkija, Kanada, Jungtinė Karalystė, Islandija, Omanas. Šiemet fiksuota po vieną ar du atvejus“, – komentavo E. Bardauskienė.
Pasak specialistės, pirmą kartą įregistruotų automobilių dominuojanti degalų rūšis – dyzelinas. Per šių metų vienuolika mėnesių Telšiuose registruota 1,4 tūkst. dyzelinu varomų automobilių. Tai sudaro 75 procentus nuo visų pirktų automobilių. Registruotas 351 benzinu, 58 benzinu ir elektra, 31 benzinu ir dujomis bei 11 elektra varomų automobilių.
Svarbu ne markė, o priežiūra
Dažnas automobilio savininkas tikisi, kad jo transporto priemonė išvengs gedimų, tačiau, anot įmonės „Autoalvus“ vadovo Lauryno Lukoševičiaus, tokios viltys labai optimistinės.
„Dar ne visi suvokia paties automobilio, kaip daikto, naudojimo prasmę. Jis nėra kaip skalbimo mašina, kurią nusipirkai ir dešimt metų ramiai naudojiesi tik įpildamas skalbimo miltelių.
Automobilis – sudėtingas mechanizmas, kuris reikalauja nuolatinės priežiūros. O jei kalbėsime apie gedimus, aš dažnai sakau, kad kiekvieno automobilio markė turi savo genetinę ligą. Gal kažkas iki galo neištestuota, nesutikrinta. Juk dabar automobiliai kuriami su kompiuteriais, ne realiomis sąlygomis kaip anksčiau. Pavyzdžiui, seniau mašina buvo kuriama penkerius metus, o dabar tai įvyksta per 12–18 mėnesių. Procesai yra pagreitėję, tai ir tų defektų pasitaiko daugiau. Tikrai neišskirčiau, kuri markė labai gera ar kuri labai bloga“, – dėstė automobilių remonto verslą plėtojantis vyras.
Jo nuomonei, kad daug svarbiau yra ne automobilio gamintojas, o tai, kaip transporto priemonė naudojama ir koks dėmesys skiriamas jos priežiūrai, pritarė „Telšių autodalių“ vadovas Donatas Vepšta.
„Pasakyti taip, kad nusipirkęs vienos ar kitos markės automobilį neišvažiuosi iš serviso, tikrai negalėčiau. Priežiūros reikia visiems automobiliams. Pavyzdžiui, daug kas keikia „Renault“ markės automobilius, tačiau įmonėje turime tokias dvi darbines mašinas ir nematau dėl jų jokių problemų. Pats vairuoju kraislerį, nors juos mažai kas vertina. Tai ir pigesnė mašina, ir jos kokybė gana normali. Kiekvienas renkasi pagal savo poreikius ir galimybes. Mano toks požiūris, kad automobilių gedimams jų markė didelės įtakos neturi. Bet, žinoma, su manimi sutiktų turbūt ne visi, ypač BMW gerbėjams šios markės automobiliai yra patys geriausi“, – kalbėjo jis.
Skiria didesnį dėmesį
Anot pašnekovų, vairuotojų požiūris į automobilio priežiūrą per pastarąjį dešimtmetį keičiasi į gerąją pusę – artėjama link Vakarų Europos gyventojų požiūrio. Žmonės vis rečiau susilaukia iki tiek, kad mašina visiškai sugenda, ir tik tada atvažiuoja į servisą. Dauguma planuoja vizitus pas automobilių mechanikus, vos pastebėję gedimą atvyksta pasikonsultuoti.
Moterys šiuo klausimu yra itin atsakingos.
„Mašina dabar kaip ir šeimos narys. Nesvarbu, kokia ji yra, bet savininkas vis tiek ją myli ir prižiūri kaip vaiką. Sakyčiau, moterys, norėdamos apsisaugoti, atsakingiau žiūri į automobilių remontą. Kiek pastebime, jos bijo neplanuotų gedimų, tad vos išgirdusios neaiškų garsą atvyksta pasikonsultuoti, nori sužinoti, kas vyksta. Vyrai, matyt, labiau suprasdami techninius dalykus, suvokia, ko galima tikėtis atsiradus tam tikriems gedimams, ir ne visada reaguoja į tai iš karto“, – pastebėjo L. Lukoševičius.
Gedimai priklauso ir nuo sezono
Darbus automobilių servisuose pakoreguoja ir metų laikas. Pasak servisų vadovų, atšalus orams padaugėjo klientų, besikreipiančių į meistrus dėl akumuliatorių, pakaitinimo žvakių, automobilio salono šildymo sistemos, variklio temperatūros palaikymo gedimų. Pažymėtina, kad dėl šalčio greičiau pastebimos anksčiau kilusios važiuoklės bėdos, kai daug sniego – atsiranda transmisijos problemų. Vasarą dažnos problemos dėl kondicionierių, pasitaiko variklio perkaitimo bėdų.
„Ne visi klientai supranta, už ką moka, nors ir gavę sąskaitą – kiti mano, kad taisydami vieną gedimą pasakę apie kitą tik norime užsidirbti, o mes tiesiog norime parodyti, kas yra blogai, ir užtikrinti, kad kiekvieno kliento kelionė būtų saugi“, – pabrėžė D. Vepšta.
Keičiasi požiūris į servisus
Automobilių remontu užsiimantys telšiškiai pastebi, kad nors ir pasitaiko įvairių klientų, bet pastaruoju metu požiūris į automobilių servisus gerėja.
„Žmonės nebevažiuoja į kartais nelabai patikimus „garažiukus“, dažniau renkasi oficialius servisus. Jie nori garantijų, sąskaitų už atliktą darbą. Jaučiame klientų pasitikėjimą“, – kalbėjo automobilių serviso Telšiuose vadovas Darius Macius.
Kaip sakė L. Lukoševičius, iš senų laikų buvo susiformavęs neigiamas požiūris į autoservisus dėl įtariamų apgavysčių, sudėtų senų detalių ir pan., kas dabar tikrai nėra daroma.
Vadovo teigimu, kitas faktorius, formuojantis neigiamą požiūrį, yra tas, kad žmogus automobilio gedimų išlaidų dažniausiai neplanuoja.
„Į servisą reikia nuvaryti mašiną, sumokėti pinigus už atliktą darbą, o tai darydamas žmogus nepajaučia jokio malonumo. Turbūt daug mieliau šimtą eurų už paslaugas sumokėti restorane negu servise“, – juokavo „Autoalvus“ vadovas.
Galima patikrinti automobilio istoriją
„CarVertical“ – lietuvių įkurtos informacinių technologijų kompanijos, plėtojančios pasaulinį decentralizuotą automobilių istorijos duomenų registrą, atstovės Emilijos Bertašiūtės nuomone, naudotas automobilis, nepriklausomai nuo jo amžiaus, vis dar yra vienas pagrindinių Lietuvos gyventojų pirkinių.
Kiekvieno naudoto automobilio pirkėjas turi specifinių reikalavimų, tačiau daugeliui vairuotojų didelę įtaką turi ne tik automobilio markė, modelis ar variklis, bet ir šalis, iš kurios jis buvo atvežtas. Esą tarp naudotų automobilių pirkėjų vyrauja nusistatymas, jog automobiliai, atvykę iš Skandinavijos šalių, turės problemų dėl korozijos, o automobiliai, atvykę iš Italijos, turės užslėptų istorijos ir kėbulo defektų.
„CarVertical“ atlikto tyrimo duomenimis, Lietuva labai dažnai vadinama vokiškų automobilių tvirtove. Esą vairuotojai Vokietijos automobilių gamintojų gaminius itin vertina ne tik dėl prestižo ir aukštos kokybės, bet ir atsakingo šios šalies vairuotojų požiūrio į transporto priemonių eksploataciją – šioje šalyje yra didesnė tikimybė rasti tvarkingą naudotą automobilį, kurį vėliau galima sėkmingai parduoti arba eksploatuoti pačiam.
E. Bertašiūtė pastebėjo, jog lietuvaičiai renkasi ir automobilius iš Jungtinių Amerikos Valstijų. Tai aiškinama ypač didele pigių ir daužtų automobilių pasiūla bei labai lengva tokių automobilių įsigijimo tvarka.
Belgija, Nyderlandai, Danija tampa populiariomis automobilių pirkimo stotelėmis dėl aktyvių naudotų automobilių aukcionų, kuriuose už patrauklią kainą galima įsigyti įvairių markių ir modelių automobilius, kurių vidutinis amžius yra 3–4 metai.
„Vis dėlto, nepriklausomai nuo to, iš kurios šalies atvyksta naudotas automobilis, pirkėjas pirmiausia turėtų patikrinti dominančio automobilio istoriją ir tokiu būdu įsitikinti, jog ji – tvarkinga ir nekelianti jokių abejonių“, – ragina „CarVertical“ atstovė E. Bertašiūtė.
Visiškai sutinku su mintimi, jog svarbiausia ne automobilio markė, o tai, kaip prižiūrime. Būtent savalaikė priežiūra lemia tarnavimo laiką.
su visokiais važinėja, dabar jau man atrodo nelabai yra svarbu koks tas automobilis, svarbu tvarkingas ir veža. aš domiuosi plačiau auto diagnostika, norisi, kad mašina tarnautų ilgą laiką
man tai kas keista, kad tautiečiai turi visas galimybes važinėti gražiais automobiliais, pilna priemonių kėbului tvarkyti, įbrėžimams mažinti, poliruokliai, mašinėlės, pastos.. https://detailerplace.com/kategorija/poliravimas/poliravimo-masineles/ bet kažkaip nedaro to. kodėl?