Spalio 30 d. Telšių švietimo centras kartu su „Džiugo“ gimnazijos bendruomene suorganizavo respublikinę metodinę praktinę konferenciją „Gabių vaikų intelektinio potencialo skatinimas“. Žemaitijos regiono pedagogai buvo pakviesti pasidalinti gerosios praktikos modeliais, padedančiais atpažinti gabius vaikus ir skatinti jų intelektinį potencialą.
Konferencijoje, kurioje gvildenta itin aktuali gabių vaikų ugdymo tema, dalyvavo 157 pedagogai ne vien iš Telšių, bet ir iš Mažeikių, Tauragės bei Kelmės rajonų. „Džiugo“ gimnazijos salėje vykusioje konferencijoje iškelti uždaviniai: susipažinti su įvairia gabių mokinių atpažinimo ir ugdymo metodika; diskutuojant darbo grupėse, pasirinkti labiausiai tinkančius gerosios patirties modelius atskiriems dalykams ir mokinių amžiaus grupėms; įvardyti pagrindinius Žemaitijos regiono pedagogų siekius ir organizatorių lūkesčius.
Pedagogų sambūrį palaimino vyskupo Vincento Borisevičiaus kunigų seminarijos prefektas kanauninkas Andriejus Sabaliauskas. Svečias pasidžiaugė mokytojų „džiugiojoje“ gimnazijoje gausa, įvardijo pagrindinį kiekvieno pedagogo uždavinį – pastebėti ateities žmogų ir gėrėjosi jų gebėjimu auginti Lietuvą – ateities kartą, auklėtiniams dovanoti meilę, šilumą bei pastūmėti ateities planų įgyvendinimo ir savęs realizavimo link. „Augdami patys, Jūs auginate kitus. Žvelkite į savo pašaukimą kaip į didį meną, leidžiantį vaikui augti ir tobulėti“, – konferencijos dalyviams gražių žodžių negailėjo kanauninkas A. Sabaliauskas.
Sveikintojų gretas papildė Telšių r. savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėja Danutė Mažeikienė, Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento vyr. specialistė Regina Pocienė bei jauniausios gimnazijos Telšių apskrityje – „Džiugo“ direktorius Mindaugas Sabaliauskas. Svečiai džiaugėsi suorganizuota konferencija itin aktualia – gabaus vaiko skatinimo tobulėti – tema, pedagogų noru dalintis gerąja patirtimi, ją taikyti kasdieniame darbe, ieškoti priimtiniausių iškilusių problemų sprendimo būdų bei taikytinų metodų vaikui ugdyti.
Telšių miesto simbolio – bijūno ženklas buvo įteiktas garbiam konferencijos svečiui, KTU gimnazijos direktoriui Broniui Burgiui, kuris skaitė pirmąjį iš 5 mokytojų sambūrio pranešimų tema „Kas yra gabumas“.
„Džiugo“ gimnazijos direktorius, baigdamas sveikinimų ceremoniją, įvardijo šios konferencijos svarbą. „Tikimybė, kad mes, dalyvaudami tokioje produktyvioje konferencijoje, dalindamiesi patirtimi ir įgytomis žiniomis, kažką prarasime – lygi nuliui, o kad kažką gausime, yra itin didelė“, – matematinę formulę susirinkusiesiems pateikė M. Sabaliauskas.
Tądien buvo skaitomi 5 pranešimai: „Kas yra gabumas“ (KTU gimnazijos direktorius B. Burgis), „Gabių vaikų ugdymo įstatyminė bazė“ (Telšių r. savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjos pavaduotoja D. Tūmienė), projekto „Gabių vaikų atpažinimas: psichologinių instrumentų standartizavimas ir taikymas“ pristatymas (Telšių švietimo centro PPT skyriaus psichologė A. Lesnickaitė), Tauragės „Versmės“ gimnazijos patirtis ugdant gabius mokinius (gimnazijos direktorė A. Senkuvienė) bei Telšių „Džiugo“ gimnazijos geroji gabių vaikų ugdymo patirtis (gimnazijos vyr. vokiečių ir rusų kalbų mokytoja R. Vidrinskienė).
„Gabių vaikų intelektinio potencialo skatinimo“ konferencijoje poilsiauti nebuvo kada. Pedagogai, išklausę pranešėjų kalbų ir kiek atsipūtę prie kavos puodelio, kibo į darbus grupėse. Išanalizuota mokomųjų dalykų sekcijose tema – talentingų vaikų ugdymo metodai per matematikos, informacinių technologijų, istorijos, geografijos, biologijos, fizikos, chemijos, lietuvių, anglų, vokiečių, rusų kalbų, dailės, muzikos, technologijos ir kūno kultūros pamokas.
Po aktyvaus darbo grupėse, įnirtingų diskusijų, patirties ir žinių dalybų apibendrinta konferencija. Žemaitijos regiono pedagogai ir konferencijos organizatoriai reziumavo visos dienos darbą bei įvardijo keletą svarbiausių prielaidų, sudarysiančių palankias sąlygas talentingam vaikui augti ir jam ugdyti. Konstatuota: gabių vaikų mokymas privalo būti viena iš prioritetinių švietimo sistemos krypčių; privalu stiprinti tarprajoninį bendravimą, sukuriant keitimosi informacija ryšius; skirti papildomas, konsultacines valandas gabiems vaikams ugdyti, mažinti mokinių skaičių klasėje; formuoti klases pagal žinių lygį; sudaryti galimybę dirbti pagal individualų mokymosi grafiką ir specialiąsias programas; aprūpinti reikiamomis priemonėmis, kurti gerą mokymo bazę (mobilesnė kabinetų įranga, suolai, planšetiniai kompiuteriai ir kt.), sudaryti sąlygas vykdyti tiriamuosius ir projektinius darbus; įsteigti specialų Savivaldybės fondą realiai finansinei paramai, vykstant į renginius (konkursus, olimpiadas, kūrybines stovyklas ir kt.); organizuoti seminarus, konsultacijas, mainų programas su itin gabiais mokiniais dirbančiais mokytojais praktikais ir kt.