Nuo šios savaitės gyventojai jau gali naudotis šalia Savivaldybės įmonės Telšių butų ūkio, Plungės g. 29, esančioje aikštelėje įrengtomis elektromobilių įkrovimo stotelėmis. Telšių butų ūkis, pasinaudojęs daline Europos Sąjungos parama, ne tik įrengė naujas stoteles, bet ir planuoja tapti pirmąja rajone Savivaldybei priklausančia įstaiga, įsigijusia naujus elektromobilius. Jų numatyta net šešetas.
„Mes pasirinkome Europos žaliąjį kursą. Ir tai tik pradžia. Mūsų siekis – ne tik tapti draugiška aplinkai, socialiai atsakinga įmone, bet ir siūlyti gyventojams galimybes prisidėti prie švaresnės aplinkos kūrimo“, – teigia Savivaldybės įmonės Telšių butų ūkio direktorius Adomas Domarkas.
SĮ Telšių butų ūkio automobilių parkas yra pasenęs. Dėl nuolat gendančio transporto įmonė patiria milžiniškas remonto išlaidas. Be to, automobiliai labai taršūs ir neekonomiški. Per metus vidutiniškai sunaudojama 1 772 litrai dujų, 2 606 litrai benzino ir 3 746 litrai dyzelino, o nuvažiuojamas atstumas – maždaug 66 338 kilometrai. Į aplinką išmetama apie 22 tonas CO2 emisijos.
„Galvojome, ką daryti, kad sumažintume remonto, degalų kaštus ir atnaujintume mūsų automobilių parką, – pasakojo A. Domarkas. – SĮ Telšių butų ūkio vyr. specialisto Manto Karečkos iniciatyva atsisukome į Europos žaliąjį kursą. Pamatėme galimybę ne tik pakeisti senus automobilius, bet ir prisidėti prie gamtos saugojimo.“
Tad netrukus buvo parengta ir pateikta paraiška Aplinkos projektų valdymo agentūrai. Finansavimo sutartį, pagal kurią numatyta viešam naudojimui įrengti dvi elektromobilių įkrovimo stotelės ir įsigyti šešis elektromobilius, Telšių butų ūkis pasirašė vasarą. Bendra projekto vertė siekia 209 tūkst. Eur. Iš jų Europos Sąjungos parama sudaro 49 tūkst. Eur, likusios lėšos – SĮ Telšių butų ūkio.
„Naujos elektromobilių įkrovimo stotelės Plungės g. 29, Telšiuose, jau veikia, – teigė A. Domarkas. – Šiuo metu vykdome viešuosius pirkimus šešiems elektromobiliams įsigyti. Iki kitų metų vasaros planuojame nusipirkti penkis lengvuosius M1 klasės automobilius ir vieną N1 klasės krovininį autobusą.“
Pasak įmonės direktoriaus, automobiliai, kurie visiškai įkrauti galės nuvažiuoti iki 300 km atstumą, bus skirti Telšių butų ūkio specialistams. „Mūsų įmonės darbuotojai kiekvieną dieną aptarnauja daugiau kaip 200 daugiabučių namų, likviduoja avarijas ir atlieka reikiamą priežiūrą. Komunalines, remonto ir priežiūros paslaugas teikiame ne tik daugiabučiams namams, bet ir Savivaldybės įstaigoms, mokykloms ir darželiams visame rajone. Taip pat prižiūrime viešąsias erdves ir t. t., – kalbėjo A. Domarkas. – Kiekvieną dieną aptarnaujančiojo personalo automobiliai į aplinkos orą išmeta apie 137 kg CO2, tad siekiame šį skaičių sumažinti iki 0 g CO2.“
Anot direktoriaus, Savivaldybės įmonės tikslas – per 10 metų sumažinti bendrą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį 178 tonomis.
Plungės g. 29 viešam naudojimui įrengtos elektromobilių įkrovimo stotelės – „Mode 3-IEC 62196 (Type 2) 2x 22 kW Solid C GNS“ – pradėjo veikti šią savaitę. „Savo ir Europos Sąjungos lėšomis mes įrengėme dvi stoteles. Tačiau ši vieta labai patiko jas įrengusiai ir elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą Lietuvoje valdančiai „autoPilDYK“. Tad jie savo ruožtu įrengė papildomai dar vieną, – pasakojo Telšių butų ūkio vyr. specialistas M. Karečka. – Elektromobilių stotelės jau yra įtrauktos į įkrovimo stotelių žemėlapį. Vienu metu gali krautis 6 elektromobiliai. Pati paslauga – mokama. Atsiskaityti už sunaudotą elektros energiją gyventojai gali pasinaudoję įkrovimo stotelių tinklo programėle
www.autopildyk.lt.“
Elektromobilių įkrovimo stotelės prijungtos prie SĮ Telšių butų ūkio elektros tinklo. „Su „autoPilDYK“ esame sudarę partnerystės-bendradarbiavimo sutartį, pagal kurią jie įsipareigoję prižiūrėti stoteles, investuoti į jų atnaujinimą, modernizavimą, – tvirtino M. Karečka. – Už sunaudotą elektros energiją kraunant automobilius mes išrašysime „autoPilDYK“ sąskaitą, kurią jie turės apmokėti kiekvieną mėnesį.“
Kiek kainuos įkrauti automobilį? M. Karečkos teigimu, tai priklauso nuo automobilių akumuliatorių talpos. Pavyzdžiui, visiškas automobilio, turinčio 50 kWh talpos akumuliatorius, įkrovimas kainuotų apie 10 Eur.
Tik įdomu kaip ten savaitgalį įvažiuoti kai šlagbaumas uždarytas?
Nuo stotelių veikimo pradžios įvažiavimas atidarytas visomis dienomis dabar.
speju, kad tik kol kas atidaryta, nes juk jiems reikes 6 auto kraut, iseiginem vazinetis irgi.
Kam Telšiuose pakrovimo stotelės? Miestas baigia nunykti, bus tik kelios valdiškos elektrinės mašinos. Tokių stotelių reikia normaliuose rajonų centruose.