Spalio mėnesį Telšių miesto gatvėse pasirodys net 9 naujutėlaičiai autobusai. Jie pakeis savo laiką jau atidirbusius veteranus. Autobusai bus draugiški aplinkai. Skaičiavimų duomenimis, per metus naujieji autobusai išmes net 80 tonų mažiau anglies dvideginio nei dabartinės mūsų transporto priemonės. Išbandyti naujųjų autobusų praėjusią savaitę vyko Telšių rajono savivaldybės mero pavaduotojas Petras Kuizinas, Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Kęstutis Gusarovas ir SĮ Telšių autobusų parko direktorius Petras Ročius.
Autobusai visiškai nauji, pagaminti dar šiais, 2014-aisiais, metais. Septyni iš jų varomi gamtinėmis dujomis, o du – hibridiniai, varomi elektra ir dujomis. Visi autobusai – žemagrindžiai, pritaikyti žmonėms, turintiems negalią. Autobusuose dėl keleivių saugumo yra įmontuotos vaizdo stebėjimo kameros, keleivių skaičiavimo įranga, kondicionieriai, fiksuojamas laikas bei stotelės. Transporto priemonės – trejų durų, standartinio dvylikos metrų ilgio. Negana to, jos bus žemaitiškos – tamsiai raudonos spalvos. Autobusai važinės mieste bei rajone: į Varnius, Žarėnus, Nevarėnus, Lieplaukę, Tryškius, Viešvėnus, Gadūnavą, Luokę, Viekšnalius ir kitur.
„Buvo keista važiuoti visiškoje tyloje ir negirdėti variklio garso – tik padangų ūžimą, – įspūdžiais apie bandomąjį važiavimą hibridiniu autobusu dalijosi Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas K. Gusarovas. – Tokie autobusai – tai mūsų autobusų parko ateitis. Iš pradžių labai nerimavome, kaip jie atlaikys Lietuvos oro sąlygas – ar nerūdys ir pan. Tačiau gamintojai sudėjo viską, ką tik galėjo siekdami apsaugoti transporto priemonę nuo korozijos.“ K. Gusarovas sakė, kad iki spalio mėnesio SĮ Telšių autobusų parko darbuotojai bus apmokyti naudotis naujais autobusais: „Numatomi savaitę truksiantys 20 val. kursai šaltkalviams, mechanikams bei vairuotojams. Šiuo metu dar negaliu tiksliai pasakyti, kada jie prasidės, nes vis dar sudaroma eilė. Bet pirmiausia planuojame siųsti šaltkalvius ir mechanikus. Po to – vairuotojus.“
SĮ Telšių autobusų parko direktoriaus P. Ročiaus teigimu, visiškai pakrautais akumuliatoriais hibridiniai autobusai gali nuvažiuoti 20 km. Tačiau vos tik jie išsikrauna iki 40 proc., įsijungia 3 litrų suskystintų dujų variklis, kuris juos vėl pakrauna. „Visiškai pripildyti autobusai, tiek hibridiniai, tiek varomi gamtinėmis dujomis, nepasipildę miesto sąlygomis gali nuvažiuoti daugiau nei 400 km, – tvirtino P. Ročius. – Pagal dabartinį mūsų autobusų maršrutų ilgį vieno pylimo vienam autobusui užtektų dviem dienoms.“ Autobusų parko direktorius pasidžiaugė ir naujosiose transporto priemonėse įmontuota modernia įranga: „Viena iš naujovių – keleivių skaičiavimo galimybė. Ji padės mums matyti, kiek tam tikru maršrutu vyksta keleivių, kuriose stotelėse jų įlipa daugiau, kur – mažiau. Tai leis atlikti maršrutų analizes, padėsiančias juos optimizuoti. Pavyzdžiui, jei paaiškės, kad važiuoja nedidelis skaičius žmonių, siųsime mažesnius autobusus, jei didesnis – daugiau vietų turinčią transporto priemonę ir pan.“
Šį projektą visiškai finansavo Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas. Pagal jį nauji autobusai skirti penkiems didžiausiems šalies miestams, o taip pat Telšiams, Marijampolei, Elektrėnams ir Ukmergei. Autobusų, kuriuos gaus Žemaitijos sostinė, vertė siekia 9,167 mln. Lt. Telšiškiams tai nieko nekainuos. Ateityje planuojama įtaisyti dviračių laikiklius, kad ir dviratininkams būtų patogu keliauti viešuoju transportu.
Žiūrėkit, net autobusuose yra montuojamos apsaugos kameros. O jūs dar svarstote įsirengti namuose ar ne..? https://www.essecurity.lt/lt/apsaugos-sistemos