
Regioninė Telšių ligoninė, kaip ir kitos Lietuvos gydymo įstaigos bei vaistinės, gegužės 13 dieną negalėjo prisijungti prie virtualaus paslaugų centro, būtino receptams, pacientų duomenims ir kitai medicininei informacijai tvarkyti.
Diana PUZERĖ
Atsigavo tą pačią naktį
Buvo sutrikę ir laikinai neveikė: pacientų registracija pas gydytojus specialistus, elektroninių vaistų receptų išrašymas, laikino nedarbingumo suteikimas, paciento duomenų tikrinimo galimybė.
Regioninė Telšių ligoninė informavo, jog sistema dar tą pačią naktį atsigavo ir toliau veikia įprastu režimu.
Priežastys bus nustatomos
Registrų centro Komunikacijos skyriaus atstovas žiniasklaidai Mindaugas Samkus sakė, jog antradienį dėl tinklo įrangos gedimo buvo sutrikusios Registrų centro sistemos, tarp jų ir portalo „E.sveikata“ paslaugų teikimas, buvo sutrikdytas klientų aptarnavimas.
M. Samkaus teigimu, tikslios sutrikimo priežastys dar bus nustatomos.
„Klientų ir visuomenės atsiprašome už sukeltus nepatogumus“, – sakė atstovas žiniasklaidai.
Iškyla labai daug problemų
VšĮ Telšių rajono pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo pavaduotoja medicinai Violeta Šilinskienė kalbėjo, jog portalo veikla buvo sutrikusi gegužės 13 dieną nuo 12 iki 18 val.
„Kai portalo „E.sveikata“ veikla sutrinka ilgesnį laiką, iškyla labai daug problemų. Problema būtų mažesnė, jeigu dirbantys su šia sistema darbuotojai būtų nedelsiant informuojami apie sutrikimus, būtų žinoma, kiek tęsis darbai, ir turint šią informaciją būtų galima sklandžiau organizuoti darbą. Labai svarbu, kad tinkamai būtų informuojami pacientai, bendruomenė per visas žiniasklaidos priemones“, – svarstė V. Šilinskienė.
Pasak vadovo pavaduotojos, esant trumpalaikiams portalo „E.sveikata“ veiklos sutrikdymams, pacientų prašoma palaukti, kol stengiamasi išspręsti problemas, medicinos darbuotojai informuoja pacientus, kai jau pradeda veikti sistema ir galima išrašyti receptus, siuntimus ir panašiai, nes pacientai negauna informacijos centralizuotai.
„Esant ilgiau trunkantiems sutrikdymams problemų atsiranda labai daug, ypač teikiant skubias konsultacijas, nes siuntimai rašomi tik portale „E.sveikata“. Tuomet darome kopijas nepasirašytų elektroniniu parašu dokumentų ir įduodame pacientui į rankas, kad Priėmimo-skubios pagalbos skyriuje gydytojas žinotų, kad pacientą siunčia šeimos gydytojas“, – dalinosi V. Šilinskienė.
Pavaduotojos tvirtinimu, yra numatyta tvarka, kad, esant nenumatytiems atvejams, galima išrašyti popierinius receptus kompensuojamiesiems ir nekompensuojamiesiems vaistams. Vaistinėse vaistai parduodami. Taip pat yra numatyta tvarka dėl laikino nedarbingumo pažymų suvedimo atgaline data, bet būna situacijų, kai darbdavys netiki, kad pacientas serga, nes nemato pažymos.
„Medikai patiria labai daug neigiamų emocijų, nes reikia pacientams aiškinti apie sistemos sutrikimus, nukenčia konsultacijų kokybė. Pacientas iš anksto registruojasi, o konsultacijos metu tvyro didžiulė įtampa. Medikai visus duomenis turi suvesti į portalą „E.sveikata“, kai sistema pradeda veikti, ir tai daroma ne darbo metu“, – pasakojo V. Šilinskienė.
Anot vadovo pavaduotojos, pas šeimos gydytoją registracija vykdoma nepertraukiamai, tačiau pas gydytojus specialistus, kur reikalingas siuntimas, registracija nevykdoma, nes nėra kaip patikrinti, ar pacientas turi siuntimą specialisto konsultacijai.