![](https://tzinios.lt/wp-content/uploads/2018/08/sedos-ga.jpg)
Telšiai – gyvas menų miestas, turistus viliojantis išskirtine savo aplinka, mažomis architektūros detalėmis, apipintas istorijomis bei įvairiomis legendomis. Dar Žemaitijos sostinė svečius stebina ypatingomis eismo sąlygomis: sankryža ties Mažąja bažnytėle, eismas ratu ties miesto laikrodžiu, „išmanieji“ šviesoforai prie autobusų stoties… Ir kažkas turbūt pagalvojo, o kodėl nesujungus meno ir eismo. Taip ir atsirado originalus, tarsi šiuolaikinio meno įkvėptas, rekonstruotos Sedos gatvės ženklinimas.
Antanas NEKRAŠIUS
Dėl, švelniai tariant, neįprasto Sedos gatvės ženklinimo (atkarpos nuo viaduko link Šiaulių plento) socialiniai tinklai nuo telšiškių pasipiktinimų tarsi sprogo: „Pasitreniravo su šviesoforu prie autobusų stoties, tai dabar kibo į ženklinimą Sedos g. Nuostabu, sukursime savitą stiliuką Telšių mieste. Atvažiuos turistai pasigrožėti ne tik miestu“, – rašė Vaclovas. Jam antrino Stanislovas: „Tikrai nesuprantamas ženklinimas. Ko gero, vienintelis visoje Europoje. Kelių ženklinimas neatitinka kelių ženklų. Verti nominacijos tiek ženklinimas, tiek Savivaldybės atsakingi klerkai.“
Kiti telšiškiai teigė likę šokiruoti naujo Sedos gatvės ženklinimo: esą, kokio velnio reikėjo remontuoti gatvę, jei po ženklinimo eismo sąlygos tik pablogėjo. Dar kiti siūlė užfiksuoti tai fotovaizdo medžiagoje ir dalyvauti „kvailiausio kelio žymėjimo“ konkurse. Neva prizas – garantuotas.
Telšių rajono savivaldybės meras Petras Kuizinas savo socialinio tinklo paskyroje informavo, kad sulaukus nusiskundimų dėl Sedos gatvės ženklinimo, artimiausiu metu bus kviečiamas Saugaus eismo komisijos pasitarimas.
„Nemalonus dalykas, – teigė antradienį į posėdį susirinkusios Saugaus eismo komisijos pirmininkas Rimantas Žebrauskas. – Sedos gatvės suženklinimas parodė, kad mes ne visiškai atsakingai žiūrime į dokumentus, kuriuos mums pateikia derinti. 2015 m. Saugaus eismo komisija (tuometinio komisijos pirmininko pareigas ėjo Kęstutis Gusarovas, – red.) pritarė projektuotojų pasiūlytai schemai. Dabar atšaukti pritarimą, kada pradėti darbai, – nei šis, nei tas. O ir padaryti tai vargu ar galime.“
Anot R. Žebrausko, ženklinant Sedos g., yra gausu neišspręstų problemų, kaip antai, išvažiuojant iš degalinės – draudžiama sukti į kairę. Esą lengvieji automobiliai gali sukti į dešinę, link Karaliaus Mindaugo gatvės, ir ten ieškoti būdų, kaip apsisukti. Tačiau ką daryti sunkiasvorėms transporto priemonėms? Joms įvažiavimas į miestą yra draudžiamas. Esą joms į Sedos gatvę link Šiaulių plento išvažiuoti būtų galima važiuojant Pramonės gatve ir pasukant į Šiaurinę gatvę. Tačiau vėl – nėra jokių ženklų, kurie tas transporto priemones nukreiptų.
Kitas dalykas – pėsčiųjų perėja ties Telšių apskrities verslo inkubatoriumi. Ji, anot Saugaus eismo komisijos pirmininko, taip pat nėra saugi, nes, pavyzdžiui, didesnei technikai sukant į buvusią muitinės aikštelę, ši užstoja matomumą link miesto važiuojantiems automobiliams. „Taip galima lengvai ir pėsčiąjį ant kapoto nusivežti“, – pridūrė R. Žebrauskas. Esą pėsčiųjų perėja turi būti reguliuojama šviesoforo.
Saugaus eismo komisijos posėdyje diskutuota ir apie patį sprendimą iš buvusių keturių eismo juostų gatvės padaryti dviejų eismo juostų. Esą tai – VĮ „Kelių priežiūra“ Telšių padalinio, seniau vadintos VĮ „Telšių regiono keliai“, vadovybės išmąstymas. Dalis komisijos narių teigė prisimenantys, jog 2015 m. derinant gatvės schemą, projektuotojai į jų pastebėjimus (dėl planuojamų dviejų, o ne keturių eismo juostų gatvės) atsakė, kad tokias užduotis jiems yra iškėlęs užsakovas – VĮ „Telšių regiono keliai“. O patys „Telšių regiono kelių“ atstovai į komisijos narių reiškiamus priekaištus pasakė: „Ne jūsų kelias, ne jūsų pinigai, ne jūs ir kiškitės.“
Saugaus eismo komisijos posėdyje dalyvavusi Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė teigė, jog 2015 m. policija nepritarė projektuojamos Sedos gatvės sprendiniams. Tačiau tarnybos pritarimą projektuotojai gavo iš aukščiau – Vilniuje sėdinčių pareigūnų. Paprašyta įvertinti dabartinį gatvės ženklinimą, policijos pareigūnė atsakė: „Totali nesąmonė.“
Kad ir kaip ten būtų, tačiau pagal dabartinį gatvės ženklinimą būtų galima teigti, jog profesionalesnes derybas 2015 m. su projektuotojais ir VĮ „Telšių regiono keliai“ vedė AB „Žemaitijos pienas“: gatvėje atsirado ir automobiliams stovėti leistinos vietos, ir išsukti į Sedos g. netrukdomai galima tiek į kairę, tiek į dešinę puses… Tiesiog sviestu patepta Sedos gatvė.
O mūsų Saugaus eismo komisijai liko tik tikėtis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos malonės – į ją nuspręsta kreiptis išlindus gatvės ženklinimo klaidoms. Esą galbūt ši atsižvelgs, jog sprendiniai yra niekam tikę. Tuo metu kelininkai toliau brūkšniukais siaurina kadaise buvusią plačią Sedos gatvės važiuojamąją dalį.
Ten tikrai didziausia nesamone-nuo viaduko link ziedo-kaireje puseje masinos stovi,vaziavimo dalis siaura,o ta dalis,kur butu galima protingai isnaudot-dryziais subraizyta.Tik Telsiuos gali taip padaryt.
prie turgaus irgi baisiausia nesamone tas uzsuktas saligatvis. po kokiu 5 metu kai baigs ta Tyskiu gatves remonta ten irgi kokia tona dazu supils zenklindami
Paviesinkite pavardes kas cia viska suplanavo ir iskabinkite plakata kad galetumeme apmetyti pasvinkusiais kiausiniais tuos „proto bokstus”. Nes nera galo…. Cirkas va i telsius buna atvaziuoja ir isvaziuoja o klounai Telsiu valdzioje kas gatves, sankryzas ir zymejima projektuoja- tie patys lieka 😀
Kestuti Gusarovai- Esi „saunuolis” bet tau ne to kad saugaus eismo komisijai vadovaut tau vaiku darzelio klasei vadovaut neuztenka smegenu…Patvirtinai projekteli gatves rekonstrukcijos ir zenklinimo turbut jo net nepaziurejes… o dabar visi telsiskiai turi per tavo tuscia galva kenteti….
Pasidare sau gatve Zemaitijos masliankos suplake rankomis kartu su dalbajobais is telsiu keliu 😀
Reiktu kad benzokolonele paduotu i teisma kelininkus, nes dabar jiems kljentu sumazes gerokai(o gal specialiai del to taip ir padaryta, kad kolonele uzsidarytu)
Norint vakare išvažiuoti iš žemaitijos pieno stovėjimo aikštelės reikia pastovėti po 10 min., o kitąsyk ir ilgiau jei kas sugalvojo sukti į kairę. Niekada tiek nelaugdavau.
gia xe kia