Telšiai – gyvas menų miestas, turistus viliojantis išskirtine savo aplinka, mažomis architektūros detalėmis, apipintas istorijomis bei įvairiomis legendomis. Dar Žemaitijos sostinė svečius stebina ypatingomis eismo sąlygomis: sankryža ties Mažąja bažnytėle, eismas ratu ties miesto laikrodžiu, „išmanieji“ šviesoforai prie autobusų stoties… Ir kažkas turbūt pagalvojo, o kodėl nesujungus meno ir eismo. Taip ir atsirado originalus, tarsi šiuolaikinio meno įkvėptas, rekonstruotos Sedos gatvės ženklinimas.
Antanas NEKRAŠIUS
Dėl, švelniai tariant, neįprasto Sedos gatvės ženklinimo (atkarpos nuo viaduko link Šiaulių plento) socialiniai tinklai nuo telšiškių pasipiktinimų tarsi sprogo: „Pasitreniravo su šviesoforu prie autobusų stoties, tai dabar kibo į ženklinimą Sedos g. Nuostabu, sukursime savitą stiliuką Telšių mieste. Atvažiuos turistai pasigrožėti ne tik miestu“, – rašė Vaclovas. Jam antrino Stanislovas: „Tikrai nesuprantamas ženklinimas. Ko gero, vienintelis visoje Europoje. Kelių ženklinimas neatitinka kelių ženklų. Verti nominacijos tiek ženklinimas, tiek Savivaldybės atsakingi klerkai.“
Kiti telšiškiai teigė likę šokiruoti naujo Sedos gatvės ženklinimo: esą, kokio velnio reikėjo remontuoti gatvę, jei po ženklinimo eismo sąlygos tik pablogėjo. Dar kiti siūlė užfiksuoti tai fotovaizdo medžiagoje ir dalyvauti „kvailiausio kelio žymėjimo“ konkurse. Neva prizas – garantuotas.
Telšių rajono savivaldybės meras Petras Kuizinas savo socialinio tinklo paskyroje informavo, kad sulaukus nusiskundimų dėl Sedos gatvės ženklinimo, artimiausiu metu bus kviečiamas Saugaus eismo komisijos pasitarimas.
„Nemalonus dalykas, – teigė antradienį į posėdį susirinkusios Saugaus eismo komisijos pirmininkas Rimantas Žebrauskas. – Sedos gatvės suženklinimas parodė, kad mes ne visiškai atsakingai žiūrime į dokumentus, kuriuos mums pateikia derinti. 2015 m. Saugaus eismo komisija (tuometinio komisijos pirmininko pareigas ėjo Kęstutis Gusarovas, – red.) pritarė projektuotojų pasiūlytai schemai. Dabar atšaukti pritarimą, kada pradėti darbai, – nei šis, nei tas. O ir padaryti tai vargu ar galime.“
Anot R. Žebrausko, ženklinant Sedos g., yra gausu neišspręstų problemų, kaip antai, išvažiuojant iš degalinės – draudžiama sukti į kairę. Esą lengvieji automobiliai gali sukti į dešinę, link Karaliaus Mindaugo gatvės, ir ten ieškoti būdų, kaip apsisukti. Tačiau ką daryti sunkiasvorėms transporto priemonėms? Joms įvažiavimas į miestą yra draudžiamas. Esą joms į Sedos gatvę link Šiaulių plento išvažiuoti būtų galima važiuojant Pramonės gatve ir pasukant į Šiaurinę gatvę. Tačiau vėl – nėra jokių ženklų, kurie tas transporto priemones nukreiptų.
Kitas dalykas – pėsčiųjų perėja ties Telšių apskrities verslo inkubatoriumi. Ji, anot Saugaus eismo komisijos pirmininko, taip pat nėra saugi, nes, pavyzdžiui, didesnei technikai sukant į buvusią muitinės aikštelę, ši užstoja matomumą link miesto važiuojantiems automobiliams. „Taip galima lengvai ir pėsčiąjį ant kapoto nusivežti“, – pridūrė R. Žebrauskas. Esą pėsčiųjų perėja turi būti reguliuojama šviesoforo.
Saugaus eismo komisijos posėdyje diskutuota ir apie patį sprendimą iš buvusių keturių eismo juostų gatvės padaryti dviejų eismo juostų. Esą tai – VĮ „Kelių priežiūra“ Telšių padalinio, seniau vadintos VĮ „Telšių regiono keliai“, vadovybės išmąstymas. Dalis komisijos narių teigė prisimenantys, jog 2015 m. derinant gatvės schemą, projektuotojai į jų pastebėjimus (dėl planuojamų dviejų, o ne keturių eismo juostų gatvės) atsakė, kad tokias užduotis jiems yra iškėlęs užsakovas – VĮ „Telšių regiono keliai“. O patys „Telšių regiono kelių“ atstovai į komisijos narių reiškiamus priekaištus pasakė: „Ne jūsų kelias, ne jūsų pinigai, ne jūs ir kiškitės.“
Saugaus eismo komisijos posėdyje dalyvavusi Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė teigė, jog 2015 m. policija nepritarė projektuojamos Sedos gatvės sprendiniams. Tačiau tarnybos pritarimą projektuotojai gavo iš aukščiau – Vilniuje sėdinčių pareigūnų. Paprašyta įvertinti dabartinį gatvės ženklinimą, policijos pareigūnė atsakė: „Totali nesąmonė.“
Kad ir kaip ten būtų, tačiau pagal dabartinį gatvės ženklinimą būtų galima teigti, jog profesionalesnes derybas 2015 m. su projektuotojais ir VĮ „Telšių regiono keliai“ vedė AB „Žemaitijos pienas“: gatvėje atsirado ir automobiliams stovėti leistinos vietos, ir išsukti į Sedos g. netrukdomai galima tiek į kairę, tiek į dešinę puses… Tiesiog sviestu patepta Sedos gatvė.
O mūsų Saugaus eismo komisijai liko tik tikėtis Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos malonės – į ją nuspręsta kreiptis išlindus gatvės ženklinimo klaidoms. Esą galbūt ši atsižvelgs, jog sprendiniai yra niekam tikę. Tuo metu kelininkai toliau brūkšniukais siaurina kadaise buvusią plačią Sedos gatvės važiuojamąją dalį.
Manau yra Telšiuose politinių partijų kurios tokius dalykus archyvuoja ir panaudos pateikdami šia medžiagą prieš rinkimus. 😀
… oi oi kokie visi vargšeliai bejėgiai, net juokas neima visi nori nusikratyt atsakomybės, jei iš tiesų kas yra atsakingi už tai būtų puole priešintis į visas instancijas nieko tokio ir nebut ivykę, o dabar ar saugodami savo kėdes, nenorėdami judint aukštesnių valdininkų, ar šiaip nelabai domėjosi šiuo reikalu ir leido tam projektėliui praslyst
…gražus .erdvus, didingas prasidedancio Telsiu miesto vaizdas , pasukus iš Šiauliu plento į Telsius ,po renovuotos placios Sedos gatves,bet tai buvo…į ka siandien ši gatve pavirto,akys raibsta ir vietinis nezinai kaip elgtis ,kam visa ta renovacija jei placioje gatveje nebera vietos ,tik ištisines juostos ir zebrai,gal vietoj išpieštu zebru galejo padaryti zalia veja ar geliu klombas ,nors grazu butu ir zalia ,ar cia is mandrumo ar pinigu pertekliaus šis menas ant renovuotos gatves..kas atlygins patirtas išlaidas,už panaudotus beprasmiai brangius dažus,išmoketus keliu dailininkams atlyginimus…
nafik tos komisijos, jei i jas suvaromi asilai
Išvis kam tą komisiją šaukti jai ji bejėgė ir vistiek nieko nepakeis? Kyla klausymas ar tai tik formalumas sukviesti komisiją ar tam kad butų taisomos klaidos?
Dar vienas „PROTINGAS SPRENDIMAS” – aikštelė prie didžiojo turgaus.
čia cypaujat. Išsirinkom pačius geriausius iš savo tarpo, reikia džiaugtis kad dirba, kuria, netinginiauja ?
Reikia, kad saugaus eismo komisijos nariai padengtu patirtus nuostolius uz nesamoninga sprendima. Ir kokiam durniui sove i galva ,kad isvaziuojant is degalines ir norint vaziuoti link Siauliu reikia vaziuoti i miesta apsisukti, nors apsisukimui nera beveik galimybes , nebent pro pasta link gelezinkelio stoties ir atgal……tai yra apie 2 km, o furoms is vis be sansu apsisukti , nes mieste eismas draudziamas sunkiems automobiliams. Tvinpyksas o ne zemaitijos sostine.Turejom platu grazu ivaziavima i miesta o dabar liko tik baltu juostu galybe ir jokio grozio.Gal gali ponai klerkai pasakyti
kiek Sedos g . buvo avariju , kad reikejo taip viska suvelti.Eismas sudetingesnis nei Vilniuj pas mums ir tai dirbtinai padaroma. Prie laikrodzio dar viena nesamone , kokiam durniui sove i galva mintis uzdaryti miesto centrine gatve……nebent kad labiau butu tersiams miestas. Dabar per pietus, po darbo, o svenciu dienomis is vis kosmaras, nes kamstyje reikia stovet nuo savivaldybes ar nuo pasto ar mazosios baznyteles……kur logika.Nereikia versti kaltes ponas mere kitiems, Jus esat miesto ir rajono seimininkas tai ir tvarkykites, o prasizengusius bauskit .manu yra ir protingu zmoniu kurie galetu ir protingus sprendimus priimti, o nesuprantantysbtegu gydo karves,,,,,,,
Jo Telsiu eismo ypatumus ne visi mirtingieji gali suprasti,pavyzdys Daukanto ir K.mindaugo gatviu „ziedukas” ,koks ismintingasis isgalvojo?
siulyciau keliu policijai nebausti vairuotoju kirtus istisine linija, juk ir pati policija pripazysta kad tai nesamone.