„Telšių ŽINIŲ“ redakcija sulaukė vieno skaitytojo laiško, kuriame prašoma pasidomėti, ar UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centras“ (TRATC) teisėtai jam išrašė sąskaitą už atliekų išvežimą. Apie telšiškio atvejį kalbėjomės su Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju ir TRATC valdybos pirmininku Juliumi Lečkausku.
Laiškas
„Gerbiama redakcija, mano du vyresni nei 85 metų giminaičiai turėjo visišką neįgalumą. 2008 metais buvo atleisti nuo antrinių atliekų išvežimo mokesčio.
2008 metais mirė vienas, o 2009 metų birželio mėnesį – antrasis. Tų pačių metų, t. y. 2009-ųjų, pavasarį buvo paskambinta į antrinių žaliavų išvežimo įmonę ir paklausta, ar reikalinga papildomai tvarkyti dokumentus, kada savininkas yra neįgalus ir per 90 metų. Atsakyta, kad nereikia, nes 2008 metais jie buvo atleisti nuo mokesčių. Tačiau, palikimo dokumentus sutvarkius 2009 metų spalio mėnesį, gruodį savo vardu gavau raginimą sumokėti už atliekas (už visus metus). Nesumokėjus bus išieškoma per antstolius.
Nuėjus į rūpybos skyrių, buvo gautas atsakymas, kad reikėjo tam savininkui ir pranešti, jog jam per 80 metų. Kyla klausimas: kaip neįgalus žmogus galėjo ateiti ir susitvarkyti dokumentus?
Be to, ar teisėtai buvo pareikalauta sumokėti (už visus metus) už antrinių žaliavų išvežimą ir ar namų savininkai turi teisę pasirinkti, kokio dydžio jiems reikalingas konteineris?
Jūsų laikraščio skaitytojas Česlovas“
Sąskaitos apmokėti neprivalėjo
Susipažinęs su mūsų skaitytojo laišku, Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas J. Lečkauskas teigė, kad lieka daug neaiškumų: „Sunku suprasti, ar žmogus, susitvarkęs palikimo dokumentus, yra taip pat neįgalus, ar ne. Jeigu ir šis yra neįgalus – tai jam taip pat priklauso lengvata, tad sąskaita neturėjo būti išsiųsta. O jei ir visiškai mokus – vis tiek sąskaita iš TRATC negalėjo būti išsiųsta, nes spalio mėnesį, kada šis susitvarkė paveldėjimo dokumentus, jo pavardė TRATC sąrašuose negalėjo atsirasti, o turėjo būti duomenys to žmogaus, kuris buvo atleistas.“
Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo teigimu, TRATC sąrašų spalio mėnesį netikrina, o vadovaujasi duomenimis, kurie buvo surinkti iki tų metų kovo 1 dienos. „Vėliau sąskaitos siunčiamos pakartotinai tiems, kurie jų neapmokėjo, – informavo J. Lečkauskas. – Čia tikrai nestandartinis atvejis, juolab kad gyventojas per mažiau nei pusę metų sugebėjo susitvarkyti paveldėjimo dokumentus – tai labai labai keista, nes tokie dalykai trunka kur kas ilgiau. Tad kyla klausimas: gal skaitytojas savo laiške supainiojo metus? Blogiausia yra tai, jog nėra nurodęs nei savo pavardės, adreso ar kitų kontaktų, kuriais vadovaujantis būtų galima išsiaiškinti šį atvejį.“ Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, TRATC valdybos pirmininkas tvirtino, kad, jei iš tikro gyventojas gavo tokią sąskaitą metų pabaigoje, jis jos apmokėti neprivalėjo: „Paprasčiausiai žmogui reikėjo informuoti TRATC, kad pasikeitė savininkai. O jei gyventojas apmokėjo sąskaitą – vėlgi reikia kreiptis į TRATC arba TRATC atliekų koordinatorių Telšių rajone Vaclovą Gudauską, informuoti apie susiklosčiusią situaciją, ir jo apmokėta sąskaita bus užskaityta 2010 m.“
Į skaitytojo klausimą, ar namų savininkai turi teisę pasirinkti, kokio dydžio jiems reikalingas konteineris, J. Lečkauskas atsakė: „Taisyklėse reglamentuota, kad konteinerio dydį gyventojai turi teisę pasirinkti tokį, kokio nori. Tačiau, jeigu surenkant atliekas keletą kartų randamas perpildytas konteineris, jis automatiškai pakeičiamas į didesnės talpos. Šiuo metu naudojami dviejų talpų konteineriai: 120 ir 240 litrų.“