Spalio 5-ąją švenčiama Tarptautinė mokytojų diena. Mūsų rajone dirba daugybė atsidavusių pedagogų. Jie – ne tik žinių šaltiniai, bet ir gyvenimo kelrodžiai, kurių pamokos išlieka ilgam net ir po mokyklos baigimo.
Šiandien pokalbio kviečiame geografijos mokytoją Vaidą Raibužienę, kuri visada trykšta energija, naujomis idėjomis ir geba rasti bendrą kalbą su mokiniais. Šiuo metu pedagogė ugdo dviejų mokyklų vaikus, dirba Telšių „Ateities“ progimnazijoje ir Tryškių Lazdynų Pelėdos gimnazijoje.
Aurelija SERVIENĖ
– Kodėl pasirinkote geografiją?
– Ji mane sužavėjo dar penktoje klasėje. Mūsų auklėtoja tuo metu buvo geografijos mokytoja, ir jos pamokos visada turėjo geografinių poteksčių – ar tai būtų filmas, ar istorijos iš jos kelionių.
Tai paliko didelį įspūdį, ir jau devintoje klasėje supratau, kad noriu būti šios srities mokytoja. Nors buvo minčių studijuoti informatiką, galiausiai pasirinkau geografiją. Man labai patiko šis dalykas, ypač prisimenu mokytoją Albertą Vaišvilą, kuris mane įkvėpė.
Dalyvavau olimpiadose, konkursuose ir net vesdavau geografijos pamokas klasės draugams dvyliktoje klasėje.
– Kokie Jūsų mokymo metodai?
– Nėra vieno metodo, kuris tiktų visiems mokiniams. Manau, kad įvairovė yra geriausias variantas, nes tada kiekvienas randa savo būdą mokytis. Stengiuosi medžiagą perteikti labai vaizdžiai, skatinu mokinius įsivaizduoti, o šiuolaikinės medijos tai labai palengvina.
Pavyzdžiui, kalbant apie ugnikalnius, klausinėju mokinių, kokius filmus jie matė, ir tai padeda jiems geriau suprasti temą. Taip pat labai padeda perpasakojimas savais žodžiais, diskusijos, linksmos istorijos.
Mano stiprioji pusė – gera nuotaika ir anekdotai, kurie padeda sukurti malonią mokymosi atmosferą.
– Ką manote apie namų darbus mokiniams?
– Namų darbai yra svarbūs, tačiau jei mokiniai jų nepadaro, jie nuskriaudžia tik patys save. Jei nepadarei dėl rimtų priežasčių, gali padaryti vėliau. Praslysti su namų darbais – tai vagystė nuo savęs. Dažnai kalbu apie atsakomybę už savo veiksmus ir mokymosi būdus. Mokiniai mėgsta palikti viską paskutinei dienai, bet stengiuosi juos motyvuoti dirbti nuosekliai.
– Ar turite kokių nors įsimintinų nuotykių ar istorijų iš savo mokytojavimo metų?
– Įsimintinų įvykių yra labai daug – tiek iš darbo, tiek iš išvykų, tiek iš pamokų.
Vienas įdomesnių nutiko birželio mėnesį, kai su mokiniais išvykome į konkursą. Tai buvo seniai, birželis, laisvė… Aš atėjau į mokyklą su džemperiu ir kuprine ir sutikau moterį, kuri klaidžiojo ir klausė, kaip patekti į baseiną. Ji pasiteiravo, kelintoje klasėje mokausi, nors aš jau penkerius metus dirbau mokykloje.
Man visada smagu matyti, kaip mokiniai auga ir tampa respublikinių olimpiadų laureatais. Tai yra tas gėris, kurio negali pamatuoti – vadinu tai „palūkanų gavimu“. Tos palūkanos yra geri įvertinimai ir pažymiai.
Išvykos visada yra įsimintinos. Man labai patinka su mokiniais atrasti naujus maršrutus. Mokiniai blizgančiomis akimis, kai sugebi juos nustebinti net maža detale – tai yra „vau“ momentai.
– Kokias vietas mėgstate aplankyti?
– Man prioritetas yra gamta. Esu natūralios gamtos šalininkė, ir mane labai traukia kalnai bei nepažinti dalykai. Su šeima esame apvažiavę didžiąją dalį Lietuvos apžvalgos bokštų ir regioninių parkų lankytojų centrų. Visada siekiame pamatyti ką nors naujo…..
DAUGIAU SKAITYKITE „Telšių ŽINIŲ“ Nr. 76 (2514)