
2020 metai eina į pabaigą ir pats laikas apžvelgti, kas, nežiūrint į visus sunkumus, vyko su Google paieškomis, o ypač kas geriausiai veikė ir greičiausiai veiks, ir ateinančiais 2021 metais.Paieškos sistemų aktualumas ir svarba niekur nedingo, jos ir toliau vaidino pagrindinį vaidmenį SEO srityje. Google kaip ir ankščiau išlieka ne tik rinkos lyderiu, bet ir pagrindiniu madų diktuotoju. Šioje srityje, pokyčiai vyksta greitu tempu jau kurį laiką, tad jie neturėtų liautis ir ateinančiais metais, kas dar labiau apsunkina marketingo specialistų gyvenimą. Pateikiame pagrindinius veiksnius, kurie SEO srityje veikė 2020 metais ir neabejotinai bus ant bangos ir toliau, tad norint išlikti tarp paieškų čempionų, reikia būtinai tai išnaudoti.
Vartotojų patirčiai atitenka pagrindinis vaidmuo.
Ką turime omenyje, kalbėdami apie vartotojų patirtį? Žinoma tai, kad vartotojas yra svarbiausias. Svarbu turėti omenyje, kad vartotojų patirties gerinimas, žmonėms, užėjusiems į svetainę yra esminis dalykas. Tačiau šie metai parodė, kad jo vaidmuo gali tapti dar ryškesniu. 2020 Google pranešė, kad jų paieškos sistema nuo šiol įtrauks didelį kiekį vartotojų patirties signalų į paieškų rikiavimą. Šiais paieškos algoritmų pokyčiais, Google akcentuoja didesnį savo susidomėjimą „nuostabia“ žmonių patirtimi svetainėse – greitu informacijos užkrovimu, lengva paieška ir naudojimu bei pasiekiamumu visuose įrenginių tipuose ir platformose. Svetainės, kurios sugebės užtikrinti tokį patirčių lygį, bus apdovanotos geresniu matomumu.
Semantinės paieškos svarbos augimas
Žmonės ir tai kaip jie ieško informacijos internete, neabejotinai buvo pagrindinė 2020 metų tema ir greičiausiai tokia išliks ir ateinančiais metais. Semantinė paieška yra puikus to pavyzdys. Tam, kad ją labiau suprastumėte, reikia perprasti pačią semantikos esmę. Semantika yra prasmės tyrimas, nagrinėjantis žodžius ir frazes. Kitaip tariant, ji tyrinėja žodžių reikšmes tam tikrose kontekstuose. Paieškos variklių atveju „semantinė paieška“ yra tai, kaip varikliai išnaudoja visus turimus duomenis tam, kad nustatytų kontekstą, tikslą ir reikšmę, kurie labiausiai padėtų atrasti patį tinkamiausią paieškos turinį.
Paieškos tikslas tampa svarbesnis už raktažodžius
Nemažiau svarbus ir išskirtinis dėmesys paieškų tikslams. Po 2019 metais įdiegto atnaujinimo „BERT“ Google paieškos variklis tapo labiau „šnekamuoju“. Tai reiškia, kad nuo šiol Google algoritmai gali interpretuoti tai, kas bandoma pasakyti paieškoje, pavyzdžiui ką norime įsigyti arba rasti netoliese esančią vietą. Taip padaryti pavyksta net ir su ilgesnėmis užklausomis, kuriose naudojama šnekamoji kalba. Kodėl tai yra svarbu? Pirmiausia, dėl vis didesnį populiarumą įgaunančių balso paieškoms ir balsu aktyvuojamų asistentų.Tokioms paieškoms įprastai naudojamos natūraliai tariamos frazės ir klausimai. Taigi planuojant pritaikyti turinį paieškoms, tenka suvokti, kad žmonės vis labiau renkasi kalbėti su Google, o ne rašyti savo užklausas.
Google MyBusiness tampa esminiu SEO faktoriumi
Vietove grindžiama paieška vadovaujasi pagrindine prielaida: kai žmogus Vilniuje Google Maps paieškoje suveda „kinų maistas“, jis greičiausiai tikisi pamatyti rezultatus, apribotus netoliese esančia teritorija. Nors tokia paieška ir atrodo ganėtinai tiesmukiškai, tačiau už jos slepiasi nemažai profesionalaus SEO įdirbio. Pasaulyje,Google Maps kasmėnesį naudoja virš 1 milijardo žmonių, todėl, jei paieška pagal vietovę yra jūsų skaitmeninės rinkodaros komplekso dalis, tai būtina pasirūpinti ir pilnai užpildyta informacija Google MyBusiness paskyroje.
COVID-19 įtaka
Neabejotinai pagrindinė 2020 metų tema, palietusi visą pasaulį yra COVID-19 pandemija. Net ir Google teko reaguoti į susiklosčiusia situaciją ir jų išleistas atnaujinimas buvo reakcija į smarkiai padidėjusį aukštos kokybės ir patikimumo svetainių poreikį. Ir nors situacija gali keistis ateityje, tačiau pasekmės gali jaustis dar ilgą laiką.