Organizacija yra gyvas „organizmas“, kuris nuolat vystosi, auga ir keičiasi, todėl nenuostabu, kad natūraliai ateina toks momentas, kai būtina savo komandas pastiprinti naujais darbuotojais. Naujų darbuotojų paieška ne visada yra lengva, tačiau ji yra neišvengiama.
Ar būtina naujų darbuotojų paiešką atlikti patiems?
Galima, bet tikrai nėra būtina. Šį darbą galite patikėti personalo atrankos agentūroms, kurios specializuojasi būtent šioje srityje. Pasitelkę į pagalbą personalo atrankos agentūrą, kaip išorinį partnerį, norimus darbuotojus rasite greičiau, įdėdami ženkliai mažiau pastangų bei sutaupydami laiko.
Nuo ko prasideda naujų darbuotojų paieška?
Naujų darbuotojų paieška visada prasideda nuo Jūsų, kaip potencialaus darbdavio, tikrųjų poreikių išgryninimo. Nauji darbuotojai į organizaciją yra priimami ne be priežasties. Darbuotojų poreikis išauga plečiant įmonės veiklas, išleidžiant esamus komandos narius į užtarnautą poilsį, jiems keičiantis ir pan. Ieškant naujų darbuotojų yra būtina žinoti, kodėl ir kokiomis savybėmis pasižyminčio darbuotojo yra ieškoma, tada paieška bus daug tikslingesnė.
Kodėl ieškant naujų darbuotojų yra būtina atlikti darbo ir organizacinės kultūros analizę?
Darbo specifika ir organizacinė kultūra yra vieni iš veiksnių, kurie gali netenkinti potencialių darbuotojų, dėl ko sudaryti darbo santykiai gali greitai nutrūkti. Prisiminkite, kad ne tik Jūs renkatės darbuotojus, bet ir darbuotojai renkasi darbdavius, todėl kuo ankščiau „atmesite“ kandidatus, kuriems yra nepriimtina Jūsų organizacinė kultūra ir pan., tuo daugiau laiko sutaupysite ir, žinoma, išvengsite greitos darbo santykių pabaigos atvejų.
Ar yra būtina naujų darbuotojų paieškos, pritraukimo ir vertinimo strategija?
Jeigu norite kaip įmanoma geresnių rezultatų, tada naujų darbuotojų paieškos, pritraukimo ir vertinimo strategija tikrai nepamaišys, o ir gautus rezultatus bus galima „pamatuoti“. Strategija yra būtina tam, kad visas procesas būtų geriau valdomas ir būtų galima pastebėti visus nuokrypius nuo pageidaujamo rezultato.
Kodėl darbo skelbimai ir jų sklaidos kanalai yra tokie svarbūs?
Profesionaliai parengtas darbo skelbimas yra priemonė, padedanti atkreipti potencialių kandidatų dėmesį į siūlomą darbo poziciją bei paskatinti jų norą teikti savo kandidatūrą skelbime nurodytai darbo vietai užimti. Darbo skelbimo turinys, nors kartais atrodo ir kitaip, neturi būti itin platus, jis turi būti informatyvus, aiškus ir įtraukiantis. Parengus tinkamą darbo skelbimą, būtina jį viešinti tiksliniais sklaidos kanalais, nes tik tada rezultatas bus maksimaliai geras.
Kokie metodai yra taikomi naujų darbuotojų paieškai ir atrankai?
Ieškant naujų darbuotojų, gali būti pasitelkiama ir įprasta darbuotojų paieška bei atranka, ir „galvų medžioklė“. Tokiu būdu yra pritraukiami ne tik aktyvūs, bet ir pasyvūs kandidatai, o Jūsų galimybės rasti patį tinkamiausią kandidatą ženkliai išauga.
Kokie metodai yra taikomi, vertinant potencialius kandidatus?
Personalo atrankos agentūros specialistai, įvertinę gautus gyvenimo aprašymus bei atrinkę tinkamiausius kandidatus, atlieka jų kompetencijų, asmeninių savybių ir komandos vaidmenų vertinimą. Pažymėtina, kad kompetencijų vertinimui yra pasitelkiamas pusiau struktūruoto interviu metodas, o asmeninių savybių, komandos vaidmenų ir vertybių vertinimui gali būti naudojamas UNLOCK testas. Personalo vertinimas yra dar išsamesnis, jeigu papildomai yra atliekamas ir vertinimas Tripod protinių gebėjimų testais. Pažymėtina, kad pastarasis vertinimo būdas yra taikomas tik esant poreikiui ir potencialiam darbdaviui pageidaujant.