Gegužės viduryje į UAB „Telšių autobusų parkas“ atriedėjo du nauji „Isuzu“ markės autobusai. Kitą savaitę Telšius pasieks dar trys nauji „Volkswagen Crafter“ autobusiukai. Negana to, nuo šių metų pavasario moksleiviai ir pensinio amžiaus sulaukę asmenys vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusais važinėja nemokamai. O pati UAB „Telšių autobusų parkas“ gali pasidžiaugti pirmąjį ketvirtį užbaigusi pelningai.
Apie tai, kokį renesansą išgyvena įmonė, kalbėjomės su UAB „Telšių autobusų parkas“ valdybos pirmininku, Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju Rimantu Žebrausku.
Antanas NEKRAŠIUS
Penki nauji autobusai
Žemaitijos sostinės Telšių autobusų parkas įsigijo du naujus „Isuzu“ autobusus – vieną „Turquoise“ ir vieną – „Novo Citi“. Jie, kaip minėta, Telšius pasiekė gegužės mėnesį. Pasak UAB „Telšių autobusų parkas“ valdybos pirmininko R. Žebrausko, pirmasis – „Isuzu Turquoise“ bus skirtas vežti keleivius tarpmiestiniais maršrutais (autobuse – 33 sėdimos ir 6 stovimos vietos), o antrasis – „Isuzu Novo Citi“ – skirtas vežti keleivius priemiesčio maršrutais (jame – 53 vietos: 25 sėdimos ir 28 stovimos). Be to, autobusas pritaikytas ir žmonėms su negalia – jo gale sumontuota nuovaža ir vieta neįgaliojo vežimėliui pasistatyti. Abi transporto priemonės – su dyzeliniais varikliais ir atitinka aukščiausius Euro 6c ekologinių standartų reikalavimus.
Birželio pradžioje UAB „Telšių autobusų parkas“ pasipildys dar trimis naujais „Volkswagen Crafter“ autobusais. Jie, anot R. Žebrausko, pakeis dabar į maršrutus išvažiuojančius „senus, visiškai susisukusius“ priemiestinius autobusus.
Visus penkis autobusus įmonė pirko išsimokėtinai. Tikimasi, kad jie atsipirks per penkerius metus.
Į klausimą, kodėl UAB „Telšių autobusų parkas“ nusprendė įsigyti naujus, o ne naudotus autobusus, R. Žebrauskas atsakė: „Jeigu pažvelgtume į visą įmonės autobusų pirkimų istoriją (išskyrus 9 miestui skirtus autobusus, kuriuos Telšiai gavo įgyvendinami Europos Sąjungos projektą) – taupant pinigus visada buvo perkama naudota technika. Tačiau nuo tokių pirkimų kažkas grietinę nusigriebdavo, o kažkam likdavo parūgos. Kiek galima su parūgomis važinėti?! Naujas daiktas yra naujas daiktas. Juolab, kad jis dar ir įmonės veidą gerina.“
Įmonė dirba pelningai
Šių metų pradžioje Telšių rajono savivaldybės taryba priėmė sprendimą, kuriuo moksleiviams ir pensinio amžiaus sulaukusiems asmenims buvo suteikta galimybė vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusais važinėtis nemokamai. Ar tai nepakenkė UAB „Telšių autobusų parkas“ finansiniams rezultatams? „Anaiptol, pirmąjį šių metų ketvirtį įmonė dirbo pelningai. O dėl sprendimo, leisti senjorams ir moksleiviams autobusais važinėtis nemokamai, manau, buvo teisingas žingsnis, – teigė R. Žebrauskas, – pensinio amžiaus sulaukę asmenys tokią galimybę užsidirbo. O moksleiviai… Vaikystėje mes visi mokėjome naudotis autobusais. Tačiau šių laikų jaunimas šį gebėjimą prarado. Todėl, suteikdami mokiniams galimybę nemokamai važinėtis autobusais – mes siekiame užsiauginti juos, kaip visuomeninio transporto naudotojus.“
Kita vertus, anot valdybos pirmininko, nepriklausomai nuo Tarybos priimto sprendimo, autobusai vistiek būtų riedėję miesto gatvėmis. Tik vienu atveju Savivaldybė būtų kompensavusi pustuščių autobusų patiriamus nuostolius, o kitu – kaip daroma dabar – moksleivių ir senjorų bilietus. „Gerai, kada žmonės naudojasi visuomeniniu transportu. Dabar pamatai pilnutėlį autobusą – ir širdis džiaugiasi“, – svarstė R. Žebrauskas.
Pavojai ir perspektyvos
Nuo kitų metų sausio 1 d. nebebus galima sudaryti vidaus sandorių. Šita teisės aktų naujovė, anot R. Žebrausko, truputėlį verčia sunerimti dėl UAB „Telšių autobusų parkas“ ateities. Mat Savivaldybei teks skelbti visiems priemiesčio, miesto maršrutams konkursą, kuriame galės dalyvauti ne tik kitos visuomeninio transporto paslaugas teikiančios šalies įmonės, bet ir įmonės iš užsienio. „Mūsų autobusų parkas konkurse į vieną gretą stos su ženkliai pajėgesnėmis įmonėmis. Ir jeigu, pavyzdžiui, paslaugą nupirktų Kaune registruota UAB „Kautra“ – tikimybė, kad UAB „Telšių autobusų parkas“ teiktų užsidaryti, – su „Telšių ŽINIŲ“ skaitytojais nuogąstavimais dalijosi pašnekovas, – esame labai neramūs. Ruošiame pirkimų aprašą, specifikacijas.“
Be jau minėtų grėsmių autobusų parkui, įmonės likimas bus sprendžiamas ir Telšių rajono savivaldybės taryboje. R. Žebrausko teigimu, šiandien baigiama rengti studija, kurioje bus pateikta keletas UAB „Telšių autobusų parkas“ vystymosi perspektyvų. Vienas iš variantų – palikti tik autobusų stotį, o viso kito atsisakyti (pavėžėjimo paslaugą pirkti), antras variantas – turėti minimalią autobusų parko bazę (buvusio karinio miestelio teritorijoje įrengti aikštelę, plovyklą, techninės apžiūros aikštelę, o gedimų šalinimui pirkti paslaugą), trečias variantas – buvusio karinio miestelio teritorijoje įrengti visavertę bazę su dirbtuvėmis. Na, ir galiausiai, paskutinis ir pats optimistiškiausias UAB „Telšių autobusų parkas“ vystymosi perspektyvų variantas – visavertė bazė su nuosavomis dirbtuvėmis, kurios, pasirašius sutartį su „Isuzu“ markės autobusų gamintojais, atliktų ne tik savos technikos remonto darbus, bet ir teiktų visų minėtos markės autobusų techninio aptarnavimo Lietuvoje paslaugą.
Parengta studija visų pirma pasieks Telšių rajono savivaldybės tarybos Kolegijos narius. Vėliau – vasaros pabaigoje arba rudens pradžioje – bus teikiama svarstyti Tarybai.
Ateities planai ir užduotys
Nors UAB „Telšių autobusų parkas“ ateityje laukia rimti išbandymai, tačiau apie darbus, kuriuos reikia padaryti dabar – neužmirštama. Pasak R. Žebrausko, viena iš pagrindinių užduočių yra peržiūrėti miesto ir priemiesčių autobusų maršrutus bei grafikus. Esą į daugelį priemiestinių gyvenviečių autobusai rytais atvyksta tik vieną kartą per valandą ir ne visiems gyventojams patogiu laiku. Bus siekiama sustyguoti visuomeninio transporto grafikus taip, kad į darbą vykstantys žmonės piko metu galėtų pasirinkti net keletą jiems tinkančių laikų.
Taip pat svarstoma apie dienos bilieto atsiradimą. Esą žmogus įsigijęs dienos bilietą – visą dieną, be jokių papildomų mokesčių, su tuo pačiu bilietėliu galėtų važinėtis visais vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusais.
Yra planų įvesti turisto bilietą, kurį nusipirkęs miesto svečias galėtų autobusais pasiekti visus lankomus Žemaitijos sostinės objektus.
puikiauia kad tas Volvo autobusas pirktas is Skuodo vis dar vaziuoja a Skuodas ji jau i metalo lauza buvo nurases
Tokia įmonė dirbti pelningai negali,kažko nedasako,gauna padidintas dotacijas iš savivaldybės,savivaldybė prasiskolinusi,tai visos palū kanos mokamos bankams gula ir ant rajono gyventojų kurie iš vis nesinaudoja trasportu…manau….o straipsnis ,,diskusija apie nieką”…
as jums ka nors papapasakosiu, by tik balsuokit uz mane. apskritai as apie autobuso uspakali maziu ismanau, nei kiaules, bet vistiek