Telšių „Germanto“ progimnazija kartu su šalimis partnerėmis Portugalija, Italija ir Turkija šiais mokslo metais vykdo „Erasmus+“ projektą „Protect 4 Elements“, kurio tikslas yra skatinti ekologinį mokyklos bendruomenės sąmoningumą ir gilinti 12–15 metų mokinių žinias apie aplinkos apsaugą.
Pagal iš anksto parengtą projekto planą pirmasis projekto dalyvių mokytojų susitikimas vyko Italijoje, Asyžiuje. Visi projekto partneriai buvo sutikti Asyžiaus šv. Pranciškaus mokykloje. Sujaudino vaikų rankomis piešti pasveikinimo šūkiai, šalių vėliavos ir susitikimo pradžioje trimis muzikos instrumentais atlikti šalių himnai. Šio projekto koordinatorė Italijoje Šv. Pranciškaus mokyklos anglų kalbos mokytoja Andžela mus supažindino su mūsų darbo vieta.
Apsikeitę lauktuvėmis išskubėjome į susitikimą su Asyžiaus mere. Mus sutikusi merė ne tik pasveikino, bet ir padovanojo smagią ekskursiją po miestą. Grįžę į mokyklą tęsėme projekto darbą.
Antrą dieną mūsų progimnazijos mokytojų komanda pristatė mokyklos bendruomenės apklausų ekologijos tema rezultatus ir IKT įrankius, kurie gali būti naudojami švietimo srityje. Vėliau visi partneriai turėjome galimybę susipažinti su Italijos ekologiško meno projektu ir pamatyti, kaip įvairios medžiagos arba jų atliekos gali būti antrą kartą panaudojamos meno kūriniams kurti.
Trečioji diena buvo skirta vandens apsaugai ir vandens ciklo supratimui. Portugalijos partneriai sukūrė judesio užsiėmimą, kuriame sužinojome, kaip į visus mokomuosius dalykus integruoti vandens svarbos Žemėje temą. Taip pat lankėmės pradinėje mokykloje, kur mokiniai pristatė savo projektą – iš popieriaus atliekų gamino popierių. Mokiniai visiems projekto dalyviams padovanojo iš šio popieriaus ir įvairių augalų sėklų pagamintą savo miesto simbolį – „tau“ raidę.
Portugalijos partneriai kūrybinėse dirbtuvėse mus supažindino su kūrybišku gamtinių medžiagų panaudojimu ir biologinės įvairovės svarba gamtai. Turkijos komanda pristatė P4C (psichologija vaikams) svarbą ugdymo procese. Vėliau visi aktyviai dalyvavome praktinėse šios psichologijos taikymo dirbtuvėse: buvo praktiškai pritaikoma 6, 13, 14 ir 15 darnaus vystymosi dėsnių. Dalyviai, pasitelkdami informacines technologijas, praktiškai ir jutimiškai tyrinėjo vandens ir dirvožemio sąveiką.
Penktoji diena buvo skirta praktiniam gamtinių medžiagų naudojimui meno kūriniuose, taip pat biologinės įvairovės stebėjimui vietinėje gamtoje. Mums buvo sudaryta galimybė praktiškai išbandyti programėlę – atpažinti augalus ir gyvūnus. Projekto dalyviai atkreipė dėmesį į klimato kaitos poveikį gamtai. Vakare visi partneriai susirinko apibendrinti savaitės veiklų, padėkoti Italijos komandai už šiltą priėmimą.
Numatoma, kad šis projektas vyks 16 mėnesių. Jame dalyvaujantys mokiniai ir mokytojai turės galimybę ne tik gilinti savo žinias apie ekologiją, bet ir sužinoti apie kitų šalių kultūrą bei gerąsias praktikas taikant darnaus vystymosi dėsnius. Įgiję daugiau praktinių ir teorinių žinių apie ekologiją, projekte dalyvaujantys mokytojai integruos šiuo metu labai aktualias ekologines ir STEAM veiklas į ugdymo turinį, sukurs metodinę medžiagą ir dalysis. Kitas šio projekto etapas – pasiruošimas vizitui į Portugaliją ir partnerių priėmimas Lietuvoje.
Mes tikimės, kad šis projektas turės ilgalaikį poveikį mokytojams, mokiniams ir mokyklos bendruomenei, taip pat padės mokiniams tapti atsakingais piliečiais, prisidedančiais prie aplinkos apsaugos.
„Erasmus+“ projekto „P4E“ koordinatorė mokykloje G. RAUDONIENĖ