Pagal Transporto kompetencijų agentūros (TKA) sudarytą 2022 metų juodųjų dėmių Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose žemėlapį, Telšių rajono savivaldybėje registruota viena juodoji dėmė. Kaip itin avaringas Telšiuose įvardytas kelio ruožas nuo S. Daukanto ir Taikos gatvių sankryžos važiuojant link Gėlių gatvės. Gyventojų teigimu, mūsų mieste ir rajone yra ir daugiau vietų, kur turėtų būti skiriamas didesnis dėmesys eismo saugumui užtikrinti.
Monika GIRDVAINĖ
Šalyje – 42 juodosios dėmės
Juodoji dėmė – tai avaringa vieta, kurioje per pastaruosius ketverius metus įvyko keturi arba daugiau eismo įvykių ir juose žuvo žmonių arba jie patyrė sužalojimų. TKA 2022 m. juodąsias dėmes valstybinės reikšmės keliuose nustatė pagal 2018–2021 m. įskaitinių eismo įvykių duomenis. Sudarytame juodųjų dėmių žemėlapyje pažymėtos 42 juodosios dėmės, tarp kurių viena – Telšių mieste. Kelio ruožas nuo S. Daukanto ir Taikos gatvių sankryžos važiuojant link pėsčiųjų perėjos ties Telšių regioniniu profesinio mokymo centru pažymėtas kaip avaringa vieta, nes čia per ketverius metus buvo užfiksuoti keturi įskaitiniai įvykiai, kuriuose buvo sužeisti keturi asmenys. TKA teigimu, saugaus eismo problemų šioje vietoje kyla dėl to, kad vairuotojams, išvažiuojantiems iš šalutinių gatvių ir nuovažų, matomumą riboja augantys medžiai.
„Eismo sąlygos yra gana sudėtingos, kadangi šiuo metu remontuojama Turgaus aikštė Telšių mieste, todėl S. Daukanto gatvė yra labai judri, dažnai susidaro spūstys, vairuotojai nesilaiko saugaus atstumo tarp automobilių. Išvažiuojant iš Taikos gatvės į S. Daukanto gatvę yra stati įkalnė, todėl vairuotojams sudėtingesnis įvažiavimas į S. Daukanto gatvę, ypač žiemos sezonu ir susidarius automobilių spūstims. Be to, S. Daukanto gatvės važiuojamoji dalis, kiti gatvės elementai bei įrengtos techninės eismo reguliavimo priemonės yra blogos būklės“, – vertindamas eismo sąlygas registruotoje juodojoje dėmėje Telšiuose komentavo Telšių apskrities policijos Kelių policijos vadovas Robertas Gečas.
Gyventojams trūksta saugumo
Socialinio tinklo „Facebook“ „Telšių ŽINIŲ“ paskyroje gyventojų pasiteiravus, kokiose Telšių miesto ir rajono sankryžose ar keliuose, jų manymu, sudėtingos eismo sąlygos, išsakytos įvairios nuomonės. Skaitytojų teigimu, Telšių mieste itin sudėtingos eismo sąlygos ir matomumas Karaliaus Mindaugo gatvėje, o ypač šios gatvės sankirtoje su Stoties gatve. Prastas matomumas, anot vairuotojų, Džiugo ir Rambyno gatvių sankryžoje, taip pat sudėtingos eismo sąlygos S. Daukanto ir Laisvės, S. Daukanto ir Taikos gatvių sankryžose. Šiose vietose fiksuojama eismo nelaimių.
„Nuimti greičio ribojimą nuo „Germanto“ pagrindinės vietos įvažiavimo ir link septinto kilometro, padidinkite greitį iki 70 km/val. Ir nuo Telšių link Kuršėnų kiekvienam šalutiniam keliui ženklas 70 km/val. Susidaro įspūdis, jog perteklių šiems ženklams turite. Sustatykite juos visus ties Degaičių žiedu, gal žmonėms bus aiškiau. Kai perteklinis ženklinimas, niekas neįvertina rimtumo“, – apie eismo sąlygas rašė skaitytoja Ligita.
Dėmesys pėstiesiems
Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Adomaitis „Telšių ŽINIOMS“ sakė, kad gyventojų nusiskundimų dėl minėtų gatvių sankryžų nėra gauta, tad ir klausimai, susiję su šiomis sankryžomis, komisijos posėdžiuose nebuvo svarstomi.
Komisijos pirmininko pateiktais duomenimis, 2022 metais Telšių mieste, Karaliaus Mindaugo ir Stoties gatvių sankryžoje, fiksuotas vienas eismo įvykis, per kurį pėsčiųjų perėjoje buvo sužalotas žmogus. Lengvojo automobilio vairuotojas nepraleido pėsčiojo per perėją, nesilaikė visų atsargumo priemonių, nepasirinko saugaus greičio, dėl to ir įvyko nelaimė.
R. Adomaičio teigimu, užtikrinant pėsčiųjų saugumą, visos perėjos mieste yra apšviestos. Prie kai kurių, pavyzdžiui, Gedimino ir Kalno bei Karaliaus Mindaugo ir Stoties gatvių sankryžų, yra įrengtos saugumą gerinančios priemonės – blyksinčios įspėjamosios lemputės. Jas greitu metu planuojama įrengti ir prie daugelio kitų Telšiuose esančių pėsčiųjų perėjų.
Pasak komisijos pirmininko, Telšiuose, S. Daukanto ir Laisvės gatvių sankryžoje, S. Daukanto ir Taikos gatvių sankryžoje bei Džiugo ir Rambyno gatvių sankryžoje, per 2022 metus neužfiksuotas nė vienas techninis ar įskaitinis eismo įvykis.
„Nors S. Daukanto ir Taikos gatvių sankryžoje eismo įvykių pernai neregistruota, tačiau šiuo metu S. Daukanto gatvė yra labai judri dėl remontuojamos Turgaus aikštės. Taip pat sankryžoje blogas matomumas išvažiuojant iš Taikos gatvės į S. Daukanto gatvę ir yra gana stati įkalnė. Viena iš priemonių, kuri galėtų pagerinti eismo saugumą šioje sankryžoje, – tai „Stop“ ženklas. Visos kitos įvardytos sankryžos nėra išskirtinai pavojingos“, – komentavo R. Adomaitis.
Komisijos pirmininkas teigė, kad galimybė S. Daukanto ir Taikos gatvių sankryžoje pastatyti „Stop“ ženklą artimiausiu metu bus apsvarstyta Eismo saugumo komisijos posėdyje.
Policija ragina būti atidesniems
Telšių apskrities policijos Kelių policijos vadovas įvardijo avaringiausias Telšių miesto ir rajono vietas. R. Gečo tvirtinimu, eismo dalyviai turėtų skirti didesnį dėmesį Telšių rajono magistraliniame kelyje Nr. A11 Šiauliai–Palanga ir krašto kelyje Nr. 160 Telšiai–Varniai–Laukuva. Telšių mieste avaringiausia yra Luokės gatvė.
Kelyje Šiauliai–Palanga 2022 metais fiksuoti keturi įskaitiniai įvykiai, per kuriuos buvo sužeista eismo dalyvių. Avaringiausios šio kelio vietos – 69,8 km, 47,35 km, 49,3 km, 60,03 km. Kelyje Telšiai–Varniai–Laukuva pernai yra įvykę 5 įskaitiniai įvykiai, per kuriuos buvo sužalota eismo dalyvių. Avaringiausios šio kelio vietos – 27,5 km, 12,68 km, 38 km, 4,6 km, 5,7 km.
Telšiuose, Luokės gatvėje, 2022 metais yra įvykę keturi įskaitiniai įvykiai, per kuriuos buvo sužeista eismo dalyvių. Avaringiausios šios gatvės vietos – ties pastatais Nr. 80, 9, 104, 42.
„Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus pareigūnai nuolat dirba prevenciškai avaringuose ruožuose viešu, neviešu ir mišriu patruliavimo būdu, kurio metu fiksuojami Kelių eismo taisyklių pažeidimai. Taip pat pasitelkiame greičio matavimo įrangą „PoliScan FM1“ ir kitus matavimo prietaisus vykdydami greičio kontrolę“, – apie priemones, kurių imamasi siekiant mažinti nelaimių skaičių avaringose vietose, kalbėjo R. Gečas.
Pareigūno teigimu, dažniausiai eismo įvykiai įvyksta dėl vairuotojų saugaus važiavimo greičio nepasirinkimo, pėsčiųjų daromų pažeidimų, ypač šviesą atspindinčių elementų ar žibintų nenaudojimo, pėsčiųjų nepraleidimo pėsčiųjų perėjose, saugaus atstumo nesilaikymo, išvažiavimo į priešpriešinę eismo juostą, nepraleidimo kitų transporto priemonių sankryžose, neatidumo, neapdairumo, nesusikoncentravimo dalyvaujant viešajame eisme.
Eismo dalyviai skatinami laikytis Kelių eismo taisyklių, kelyje visada elgtis taip, kad nesukeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams ir nesudarytų kliūčių jų eismui.
JAU DAUKANTO GATVĖ TIKRAI YRA AVARINGA NES KELIS KARTUS YRA BUVE AVARIJU
Ot protingi, pastatys stop ženklą Taikos gatvėje ,kur visi ir taip sustoja, nes įkalnė yra. Ir skaitys, kad problemą išspręndė.
Į pakalnę reikia padaryti vienos krypties eismą
Prašom uždrausti važinėti mokomiesiems vilkikams Miško, Genio ir Dailininkų gatvėmis. Nes kur susikerta šios gatvės toje sankryžoje išmaujota visi gyvenamųjų namų patvoriai. Baisu, kad vilkikas neužvažiuotų kerpant gyvatvorę. Ir aplamai nesaugu kai po gyvenamųjų privačių namų kvartalą važineja mokomieji vilkikai. Nespėjame lyginti prie gatvių žaliųjų zonų vejų, o savivaldybei nė motais