• Pagrindinis
  • Kontaktai
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Balsavimų archyvas
  • Pranešk naujieną
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
No Result
View All Result

Automobilių taršos mokestis – tai ir būdas sutaupyti

Telšių žinių redakcija
26 spalio, 2021
Partnerių informacija
2

Apie siūlomą įvesti automobilių taršos mokestį, kuris jau įprastas daugeliui europiečių, Lietuvoje dabar galima prisiklausyti pačių įvairiausių vertinimų. Todėl pravartu pirmiausia išsiaiškinti, kam jis iš tiesų gali paploninti piniginę, bet dar svarbiau, kaip kiekvienam paprasta jo išvengti – visai jo nemokėti arba mokėti mažiau.
Tik vienu atveju mokestis būtų privalus – tai į Lietuvą įvežamų transporto priemonių registracijos mokestis, o transporto priemonės naudotojo metinio mokesčio dydis, pagal Aplinkos ministerijos siūlymą, priklausytų nuo automobilio taršumo.
Metinio taršos mokesčio visai nereikėtų mokėti už automobilį, kuris nuvažiuodamas vieną kilometrą išmeta ne daugiau kaip 130 g anglies dioksido. Jeigu daugiau – jau teks mokėti.
O ką daryti nepasiturintiems žmonėms, kurie automobilį vairuoja retai ar kuriems jis būtinas nuvažiuoti į darbą, išlaikyti šeimą? Jiems vertėtų pirmiausia susirasti kalkuliatorių. Mat šis taršos mokestis skirtas ne apkrauti gyventojus dar vienu mokesčiu ir padidinti valstybės biudžeto įplaukas, o paskatinti atsikratyti savo seno automobilio, labai teršiančio orą, kuriuo kvėpuojame mes visi, ir pakeisti jį mažiau taršiu. Tai naudinga ne tik visuomenės ir aplinkos sveikatai. Tai finansiškai apsimoka ir taršaus automobilio savininkui.
Tarkime, Petro Petraičio ne pirmos jaunystės automobilis su 2 litrų tūrio varikliu sudegina 10 litrų benzino arba dyzelino šimtui kilometrų ir viename kilometre išmeta 200 g anglies dioksido. Už tokį automobilį neišvengiamai teks mokėti metinį taršos mokestį, nes jis 70 g viršija leidžiamą išmesti teršalų viename kilometre kiekį. Be to, 10 litrų benzino ar dyzelino šimtui kilometrų – tai didelės degalų, kurie vis brangsta ir panašu, kad ateityje nepigs, sąnaudos. Todėl Petrui Petraičiui apsimokėtų vietoj šio automobilio įsigyti, pavyzdžiui, vienalitražį, kuriam reikia perpus mažiau degalų – 5 litrų šimtui kilometrų ir kuris viename kilometre išmeta 100 g anglies dioksido. Už tokį automobilį nereikėtų mokėti metinio naudotojo mokesčio, o ir degalai kainuotų dvigubai mažiau.
Jeigu Petras Petraitis nori galingesnės transporto priemonės, vis tiek apsimoka pamažinti variklio „apetitą“, nes tuomet taikomas mažesnis naudotojo mokesčio tarifas ir degalai atsieis gerokai pigiau. Aplinkos ministerijos vertinimu, pakeitus 2,5 l tūrio variklio automobilį ekonomiškesniu 1,6 l analogiškos klasės automobiliu, galima sutaupyti 800–1 000 eurų per metus (jeigu nuvažiuojama 20 tūkst. km).
Tačiau ir senas automobilis gali būti palyginti nelabai taršus – ir jis nebūtų apmokestinamas. Pavyzdžiui, metinio taršos mokesčio nereikėtų mokėti už senesnius kaip 10 metų miesto automobilius, kuriuos įmanoma įsigyti už vidutiniškai 2 tūkst. eurų. Tai „Toyota Yaris“, „Peugeot 207“, „Citroën C1“ ir naujesni (iki 10 m. amžiaus) automobiliai, kaip „VW Up“, „Hyundai i20“. Rinkoje dar didesnė erdvesnių automobilių, kurių kaina siekia iki 5 tūkst. eurų ir už kuriuos irgi nereikėtų mokėti metinio taršos mokesčio, pasiūla.
Kiekvienas gyventojas savo galimybes gali įvertinti „pamatavęs“ vairuojamo arba ketinamo pirkti automobilio taršą, naudodamasis Aplinkos ministerijos sukurta transporto priemonės taršos mokesčio skaičiuokle.
Be to, už priduotą perdirbti seną taršų automobilį gyventojai gali gauti kartais didesnę vertę už priduodamo automobilio rinkos kainą, pasinaudoję iki 1 000 eurų siekiančiomis valstybės kompensacijomis, kurios skiriamos mažataršiam automobiliui, elektrinėms judumo priemonėms – paspirtukui, mopedui ar motociklui – įsigyti arba automobilio utilizavimo pažymai „iškeisti“ į daugkartinį viešojo transporto bilietą, dalijimosi paslaugų piniginę. Daugiau informacijos apie šias galimybes – Aplinkos projektų valdymo agentūros interneto svetainėje.
Įvesti automobilių taršos mokestį verčia pats gyvenimas. Lietuvoje per pastaruosius 15 metų kelių transporto keliama tarša padidėjo net 50 proc. Siekdama mažinti neigiamą poveikį aplinkai ir klimatui, valstybė kiekvienam sudaro sąlygas pasirinkti – ar vairuojant taršų automobilį mokėti taršos mokestį, ar, jį pakeitus mažiau taršiu, išvis nemokėti.
Visos transporto priemonės registracijos mokesčio ir nuo 2023 m. įsigaliosiančio metinio automobilio naudotojo mokesčio įplaukos bus nukreipiamos į Darnaus judumo fondą, kurio lėšas savivaldybės naudos viešojo transporto plėtrai ir darnaus judumo dviračiais ir paspirtukais infrastruktūrai gerinti.
Aplinkos ministerijos inf.

Kitas įrašas

„Europe Direct Telšiai“ – ES atstovas

Comments 2

  1. Andrius says:
    3 metai ago

    o jum patiems neatrodo juokinga ši „lengvata”? žmogus iškeis automobilį į paspirtuką ir su juo važiuos į darbą kai lyja ar žiemą sninga, ledas? na nebūkit juokingi ir naivūs, wow koks puikus sprendimo būdas. 😀 vairuoju auto ir vairuosiu… jei reiks susimokėsiu tą mokestį, bet su paspirtuku per ledą tikrai nevažiuosiu. auto išlaikymas nėra toks brangus, kai žinai kur pirkti detales https://partecha.lt/autodetaliu-kategorijos/transmisija-4/alyvos-karteris-334

    Atsakyti Report comment
  2. Atgalinis pranešimas: Iš patarėjų atgal į kūrėjus  | PATIKO, BET

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

CAPTCHA vaizdas
Atkurti Vaizdą

*

Video rekomendacijos:

Taip pat skaitykite:

Pirmas puslapis

Ge­no­vai­tė ir Jo­nas: pus­šim­tis me­tų vie­na­me ke­ly­je
Tel­šiš­kė – tarp raš­tin­giau­sių Lie­tu­vos suau­gu­sių­jų
Tar­pins­ti­tu­ci­nis bend­ra­dar­bia­vi­mas: ne vis­kas tel­pa į do­ku­men­tus
Kefyro panakota su braškėmis ir rabarbarais
Švie­ti­mo cent­ro kar­je­ros spe­cia­lis­tės grį­žo iš tarp­tau­ti­nių mo­ky­mų Atė­nuo­se
Eg­ze­ku­ci­ja kle­vui: kai­my­nas pjo­vė, ug­nia­ge­siai už­bai­gė

Žemaičių kultūra

Mieste atsiras dar daugiau (ne)matomų ženklų  
Felčerės Vylės istorija: beveik visas gyvenimas – Ukrinuose
Skaitymas – lietuviško žodžio puoselėjimas ir saugojimas
Profesoriaus Adomo Butrimo darbuose – Žemaitijos kultūrinis kraštovaizdis, sakraliniai ženklai, istorija
Jurginių tradicija gyva ir puoselėjama
Žlibinuose dūzgė „Dainuojančios bitės“

Laisvalaikis

Kefyro panakota su braškėmis ir rabarbarais
Šach­ma­tai Tel­šių kraš­te. Po­ka­rio me­tų šach­ma­ti­nin­kai
Europos diena Telšiuose
„Mo­ki­nių Eu­ro­vi­zi­ja“ – spal­vin­ga šven­tė Tryš­kių gim­na­zi­jo­je
Pui­kus Tel­šių spor­ti­nin­kų star­tas „Lie­tu­vos tau­rės“ I eta­pe
Įs­pū­din­gi tel­šiš­kių star­tai Lie­tu­vos jau­nu­čių sun­kio­sios at­le­ti­kos čem­pio­na­te

Sveikata

Tel­šių ra­jo­ne skie­pi­ji­mo apim­tys vis dar ne­pa­kan­ka­mos
Vyrų šlapimo nelaikymas. Šiuolaikinis požiūris į vyrų higieną
Neį­ti­kė­ti­na: odon­to­lo­gas pa­si­bels į neį­ga­lių­jų na­mus
Pa­va­sa­ris ma­ži­na ser­ga­mu­mą
D. Grakulskytė: išmokime tinkamai kalbėti apie ŽIV ir AIDS
 Keliautojau! Ligos sienų nepaiso: snukio ir nagų liga į Lietuvą gali atkeliauti ir  tavo lagamine
No Result
View All Result

Laikraštis

Apklausa

Ar pritartumėte, jei šalyje būtų įvesta keturių dienų darbo savaitė?

Rezultatai

Loading ... Loading ...
  • Archyvas

Orai

Orai Telšiuose
Orai
Orai Telšiuose 2 savaitėms
  • Naujienos
  • Teminiai puslapiai
  • Teisėsauga
  • Laisvalaikis
  • Archyvas
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Kontaktai

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Skip to content
Open toolbar Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • Nuorodos pabraukimasNuorodos pabraukimas
  • Skaitomas šriftasSkaitomas šriftas
  • Reset Reset