
Telšių miesto gyventojai nerimauja, kodėl dažnai vėluoja maršrutiniai autobusai arba neatvyksta visai. Esą dėl vėluojančių autobusų žmonės nespėja laiku į darbus, gydymo įstaigas ir t. t.
Pakomentuoti esamą situaciją paprašėme uždarosios akcinės bendrovės Telšių autobusų parko direktoriaus Petro Ročiaus.
Pagrindinės vėlavimo priežastys
P. Ročiaus teigimu, pagrindinės autobusų vėlavimo priežastys yra transporto spūstys gatvėse per piko valandas, gatvių tvarkymas, avarijos. Būna atvejų, kai yra labai daug išlipančių ar įlipančių į autobusą žmonių stotelėse. „Gyventojams reikėtų atkreipti dėmesį į stotelių tvarkaraščius, kuriuose yra parašyta, kad autobusas gali vėluoti iki penkių minu
čių“, – informavo Telšių autobusų parko direktorius.
Autobusų neatvykimo priežastys
Įmonės vadovas patikino, kad neatvykimo priežastys gali būti tik autobuso gedimas arba jei vairuotojas sunegaluoja. „Jei vairuotojas pastebi, kad autobusas genda, jis negali tęsti maršruto, nes yra atsakingas už keleivių saugumą, ir privalo grįžti į garažą pasikeisti autobuso į tvarkingą. Tai užtrunka nuo trisdešimties minučių iki valandos. UAB Telšių autobusų parko garažai yra Mažeikių gatvėje ir kelias iki jų užtrunka. Vairuotojui sunegalavus, reisas yra paskirstomas kitiems vairuotojams“, – komentavo P. Ročius.
Ar įmanoma išvengti trukdžių?
Į klausimą, ar galima minėtų situacijų išvengti, įmonės vadovas atsakymo neturi, nes, anot pašnekovo, autobusų gedimai, piko valandos, avarijos mieste ir gatvių tvarkymas nuo dirbančiųjų Autobusų parke nepriklauso. P. Ročius užtikrino, kad vairuotojai niekada be priežasties nenutraukia maršruto ir nevėluoja.
Nusiskundimai ir siekis pagerinti situaciją
Telšių autobusų parko direktorius neslėpė, kad ir jį pasiekia skundai. Stengiasi į visus atsakyti ir reaguoti, ypač jei jie pasitvirtina. P. Ročius sakė, kad, siekiant turėti abipusę informaciją, visi autobusai turi sekimo įrangas, o dabar jau ir vaizdo kameras, kurios filmuoja ir autobuso vidų, ir išorę.
„Gavę nusiskundimą, peržiūrime važiavimo istoriją ir visų vaizdo kamerų įrašus, kurie leidžia atkurti konfliktinę situaciją. Jei incidentas įvyko dėl vairuotojo kaltės, tai jis paprašomas pateikti pasiaiškinimą. Taip pat vairuotojui gali būti mažinamas priedas prie atlyginimo. Tačiau noriu pabrėžti, kad dauguma situacijų susidaro ne dėl vairuotojų kaltės. Sukaupta informacija leidžia labai greitai spręsti konfliktines situacijas“, – apie vidaus darbo specifiką pasakojo Autobusų parko vadovas.
Grafikų peržiūra
P. Ročius teigė, kad autobusų grafikai yra peržiūrimi nuolat, nes gaunama nemažai prašymų ir pasiūlymų pritaikyti maršrutus mokiniams, dirbantiems gyventojams ir toliau nuo miesto gyvenantiems žmonėms.
„Telšių ŽINIŲ“ inf.