• Pagrindinis
  • Kontaktai
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Balsavimų archyvas
  • Pranešk naujieną
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video
No Result
View All Result
Telšių žinios - Telšių apskrities laikraštis
No Result
View All Result

Mo­ky­to­ja Gin­ta Ša­pa­lie­nė neį­si­vaiz­duo­ja gy­ve­ni­mo be kny­gų

Telšių žinių redakcija
19 liepos, 2024
Žmonės ir Nuomonės, Pirmas puslapis, Pirmas puslapis
0

Gin­ta Ša­pa­lie­nė – Tel­šių „Džiu­go“ gim­na­zi­jos lie­tu­vių kal­bos ir literatūros mo­ky­to­ja ir la­bai įdo­mi as­me­ny­bė. Jos dar­bo me­to­di­ka yra la­biau su­kon­cent­ruo­ta į mo­ki­nių emo­ci­jas, o ne į re­zul­ta­tus. Kny­gos ly­di ją vi­są gy­ve­ni­mą.

Ema GRUB­LIAUS­KY­TĖ

– Kas Jus pa­ska­ti­no tap­ti lie­tu­vių kal­bos mo­ky­to­ja?

– Lie­tu­vių kal­bos mo­ky­to­ja sva­jo­jau tap­ti nuo penk­tos kla­sės, kai tik ėmiau do­mė­tis ir pa­žin­ti lie­tu­vių kal­bos mo­ky­to­jo pro­fe­si­ją. Man ypač pa­ti­ko skai­ty­ti kny­gas, nes tais lai­kais kny­gos bu­vo vie­nin­te­lis ži­nių šal­ti­nis. To­dėl ir pa­si­rin­kau šią pro­fe­si­ją.

– Kiek lai­ko dir­ba­te šį dar­bą?

– Mo­ky­to­ja jau dir­bu dvi­de­šimt ket­ve­rius me­tus.

– Gal ga­li­te pa­si­da­ly­ti įsi­min­ti­na pa­tir­ti­mi iš sa­vo dar­bo?

– Be abe­jo, įsi­me­na­ma yra tik tai, kas la­bai gra­žu ir la­bai ge­ra. Daž­niau­siai ma­ne nu­ste­bi­na, kai mo­ki­niai atei­na tie­siog pa­dė­ko­ti. Esu ne vie­ną kar­tą už ma­ši­nos va­ly­tu­vo ra­du­si už­kiš­tų raš­te­lių, ku­riuo­se pa­ra­šy­ta: „Ačiū, kad esa­te.“ To­kio­mis aki­mir­ko­mis bū­na la­bai ge­ra, tuo­met vi­sa die­na bū­na la­bai ge­ra. To­kie gra­žūs mo­ki­nių pa­lin­kė­ji­mai yra ge­riau­si pri­si­mi­ni­mai.

– Ko­kie mo­ky­mo me­to­dai Jums at­ro­do efek­ty­viau­si?

– Efek­ty­viau­sias mo­ky­mo me­to­das yra bend­ra­dar­bia­vi­mas. Kai bend­rau­ji su mo­ki­niu, ne­si tik lek­to­rius ir nuo­lat ne­klau­si­nė­ji, bet už­mez­gi dis­ku­si­ją. Ma­no nuo­mo­ne, dis­ku­si­ja ir bend­ra­dar­bia­vi­mas yra ge­riau­si me­to­dai. Ne tik iš ma­nęs mo­ko­si, bet mo­kau­si ir aš.

– Kaip iš­lai­ky­ti pa­mo­kas pa­trauk­lias ir in­te­rak­ty­vias?

– Pat­rauk­lu­mo rei­kia at­si­žvel­giant į mo­ki­nio emo­ci­jas. Kai jie atei­na pa­var­gę, kar­tais tie­siog rei­kia po­ros mi­nu­čių ty­los. Pak­laus­ti, kas nu­le­mia jų to­kią nuo­tai­ką. Ir tik ta­da, kai mo­ki­niai bū­na pa­si­ren­gę, ga­li­me pra­dė­ti dirb­ti. Aš pri­va­lau ma­ty­ti mo­ki­nių emo­ci­jas.

– Ko­kius iš­tek­lius ar me­džia­gą re­ko­men­duo­tu­mė­te mo­ki­niams ne pa­mo­ko­se?

– Ma­no pa­grin­di­nė re­ko­men­da­ci­ja – kny­gos, spek­tak­liai, be abe­jo, kon­cer­tai ir at­ra­di­mų džiaugs­mas.

– Kaip ma­no­te, ko­kie bū­na di­džiau­si iš­šū­kiai mo­ki­niams?

– Ma­nau, kad di­džiau­si iš­šū­kiai yra at­si­ri­bo­ji­mas nuo pa­trauk­lių me­di­jų ir sa­vo dė­me­sio su­tel­ki­mas į ra­šy­ti­nį šal­ti­nį.

– Ko­kias daž­niau­siai klai­das da­ro be­si­mo­kan­tie­ji, gal yra bū­dų jų iš­veng­ti?

– Prob­le­ma yra lai­ko pla­na­vi­mas, kai vis­kas pa­si­lie­ka­ma pa­sku­ti­nei die­nai, tuo­met mo­ki­nys sa­ve la­bai ap­krau­na. Ki­ta pro­ble­ma, kai plau­kia­ma pa­vir­šiu­mi – iš­moks­ta­ma de­šimt sa­ki­nių, ta­čiau jie yra nein­for­ma­ty­vūs. Kar­tais už­ten­ka vie­no sa­ki­nio, bet gi­laus, to­dėl svar­bi ir in­for­ma­ci­jos at­ran­ka.

– Kas Jums la­biau­siai pa­tin­ka mo­kant lie­tu­vių kal­bos?

– Man la­biau­siai pa­tin­ka, kad aš ga­liu kal­bė­ti apie vis­ką, nes li­te­ra­tū­ra kal­ba apie vi­sus gy­ve­ni­mo at­ve­jus ir iš­gy­ve­ni­mus. Tai man lei­džia per kū­ri­nį, per au­to­riaus biog­ra­fi­ją ir per kul­tū­ri­nius kon­teks­tus la­bai gi­liai ap­mąs­ty­ti gy­ve­ni­mą.

– Kaip iš­lai­ko­te mo­ty­va­ci­ją mo­ky­ti?

– Mo­ty­va­ci­ja at­si­ran­da, nes kas­kart vis to­bu­lė­ju at­ras­da­ma nau­jų kū­ri­nių, o ir vis kin­tan­ti mo­ky­mo pro­gra­ma lei­džia grįž­ti prie kla­si­kos. Skai­ty­da­ma jau­čiu at­ra­di­mo džiaugs­mą ir to­liau juo da­li­juo­si. Mo­kyk­lo­je nuo­lat vyks­ta kū­ry­bi­nis pro­ce­sas.

– Ar ga­li­te pa­si­da­ly­ti juo­kin­go­mis si­tua­ci­jo­mis, su­si­ju­sio­mis su Jū­sų kaip mo­ky­to­jos pa­tir­ti­mi?

– Aš pa­ti kar­tais mėgs­tu sa­ky­ti, kai mo­ki­nys atei­na ne­pa­si­ruo­šęs: „Ne­mo­kė­jai, ne­mo­kė­jai ir pa­mir­šai.“ Kar­tą bu­vau la­bai ma­lo­niai nu­ste­bin­ta, kai tie­siog ei­nan­čiai ko­ri­do­riu­mi mo­ki­nys man pa­sa­kė: „At­sip­ra­šau, mo­ky­to­ja, Jūs kai ką pa­me­tė­te“, tuo­met aš stab­te­lė­jau, at­si­su­kau pa­žiū­rė­ti, ką pa­me­čiau, o ji­sai man nuo­šir­džiai at­sa­kė: „Šyp­se­ną.“ Ši fra­zė man la­biau­siai įsi­mi­nė ir da­bar daž­nai ei­nu gal­vo­da­ma, ar ne­pa­me­čiau šyp­se­nos.

– Ko­kie Jū­sų atei­ties tiks­lai? Kas dar­be džiu­gi­na?

– Ne­ga­liu pa­sa­ky­ti, kaip bus to­liau, bet kol kas į dar­bą vi­sa­da atei­nu su di­džiu­liu no­ru. Ži­no­ma, ne vi­suo­met grįž­tu iš dar­bo ge­ros nuo­tai­kos, bet už­si­de­gi­mas atei­ti į dar­bą ir ma­ty­ti mo­ki­nių akis yra tik­rai di­džiu­lis.

Kiek­vie­ną kar­tą džiaugs­mą iš­gy­ve­nu vis ki­taip, kai gau­nu mo­ki­nių re­zul­ta­tus. Pa­ly­gin­ti, kaip įver­ti­nu mo­ki­nį ir kaip jis įsi­ver­ti­na pa­ts – tai kas­die­nos as­me­ni­niai pro­jek­tai.

Ma­ne džiu­gi­na mo­ki­nių emo­ci­jos, kai jie į pa­mo­ką atei­na ge­ros nuo­tai­kos.

– Kaip spren­džia­te iš­šū­kius ar sun­ku­mus, su ku­riais ga­li su­si­dur­ti mo­ki­niai?

– Sun­ku­mus spren­džiu per as­me­ni­nę pa­tir­tį. Tiek iš sa­vo pa­tir­ties, tiek au­gin­da­ma vai­kus, su­pran­tu, kad la­bai daug mo­ki­nių atei­na emo­ciš­kai pa­var­gę ar su­ža­lo­ti ir jie tai la­bai sle­pia. Kai po ke­lių die­nų ne­bu­vi­mo mo­kyk­lo­je mo­ki­niai atei­na, vis pa­gal­vo­ju, kad jie yra did­vy­riai, ku­rie pri­si­ver­tė atei­ti, nes suau­gęs žmo­gus to­kiu at­ve­ju grei­čiau­siai pa­siim­tų ne­dar­bin­gu­mo pa­žy­mė­ji­mą. Vi­sad gal­vo­ju apie sa­vo as­me­ni­nę pa­tir­tį, kad ir aš bu­vau mo­ki­nė, o kai pa­mirš­tu apie sa­ve, vis pa­gal­vo­ju apie sa­vo vai­kus, kad ir jie kar­tais ne­no­riai ke­lia­si, kar­tais gal­vą skau­da, juos taip pat kan­ki­na neiš­mok­tos pa­mo­kos.

– Kaip įtrau­kia­te tech­no­lo­gi­jas į sa­vo kal­bos pa­mo­kas?

– Tai tur­būt man yra skau­džiau­sia te­ma, nes tech­no­lo­gi­jos ir lie­tu­vių kal­ba ne­de­ra. Lie­tu­vių kal­ba yra ran­ka ra­šy­tas ir per­skai­ty­tas žo­dis. Tu­ri dirb­ti akys, ran­kos ir lū­pos. Tai yra – akys ma­to, ran­ka ra­šo, o lū­pos iš­ta­ria. Šiais lai­kais mo­ki­niai nuo lie­tu­vių kal­bos tols­ta, to­dėl aš sten­giuo­si tech­no­lo­gi­jas nau­do­ti tiek, kiek jos yra pri­va­lo­mos, ir iš­lik­ti prie tra­di­ci­nio me­to­do. Nuo­to­li­nis mo­ky­mas pa­ro­dė, kad tech­no­lo­gi­jos ne vi­sa­da yra ge­rai.

– Kaip ver­ti­na­te ir ste­bi­te mo­ki­nių pa­žan­gą?

– Tu­riu sa­vo as­me­ni­nius už­ra­šus. Juo­se pa­si­ra­šau, kas mo­ki­niui ne­pa­vyks­ta, ka­da jis pa­to­bu­lė­ja. Tai yra ma­no as­me­ni­nis ver­ti­ni­mas ir ste­bė­ji­mas.

– Nors dir­ba­te daug me­tų, ta­čiau nuo­lat ten­ka to­bu­lin­ti mo­ky­mo įgū­džius?

– Nuo­lat skai­tau ir do­miuo­si. Tur­būt kiek­vie­na lie­tu­vių kal­bos mo­ky­to­ja skai­to ke­lias kny­gas vie­nu me­tu. Vie­ną kny­gą skai­tai dėl dar­bo, ki­tą – kad tu­rė­tum ką mo­ki­niams pa­pa­sa­ko­ti, o tre­čio­ji – dėl as­me­ni­nės kom­pe­ten­ci­jos. Ma­no to­bu­lė­ji­mas – kny­ga.

– Ar yra dar­be pa­si­tai­kę su­dė­tin­gų aki­mir­kų?

– Su­dė­tin­ga yra tuo­met, kai mo­ki­nys ne­be­ma­to vil­ties, no­ri mes­ti mo­kyk­lą, ne­be­ga­li iš­si­tai­sy­ti re­zul­ta­tų, o svars­ty­mai ne­pa­de­da. Ma­ty­da­ma, kad mo­ki­niui tuo me­tu nie­kuo ne­ga­liu pa­dė­ti, su­pran­tu si­tua­ci­jos be­vil­tiš­ku­mą.

– Ar ga­li­te pa­si­da­ly­ti mo­ki­nio, ku­ris pa­da­rė di­de­lę pa­žan­gą, sėk­mės is­to­ri­ja?

– Ma­no pa­čios nuo­sta­bai, dar la­bai se­niai, kai aš bu­vau jau­na mo­ky­to­ja, vie­nai mer­gai­tei la­bai sun­kiai se­kė­si ra­šy­ti, da­rė la­bai daug ra­šy­bos klai­dų. Prieš va­sa­ros ato­sto­gas aš jos pa­pra­šiau, kad per va­sa­rą per­skai­ty­tų bent tris kny­gas. Nie­ko daug ne­si­ti­kė­jau, tik no­rė­jau, kad ji pra­dė­tų skai­ty­ti. Pra­si­dė­jus moks­lo me­tams mo­ki­niai ra­šė dik­tan­tą, ir ma­ne la­bai nu­ste­bi­no, kad ta mo­ki­nė pa­da­rė vos še­šias ra­šy­bos klai­das. Aš tuo ne­pa­ti­kė­jau, to­dėl po po­ros sa­vai­čių pa­kar­to­jau dik­tan­tą ir pa­si­sten­giau, kad mer­gai­tė sė­dė­tų vie­na, ne­nu­si­ra­ši­nė­tų. Pa­si­kar­to­jo ta pa­ti si­tua­ci­ja – ji pa­da­rė tik pen­kias ra­šy­bos klai­das. Pak­lau­siau jos, kaip jai tai pa­vy­ko. Tuo­met ji at­sa­kė, kad per vi­są va­sa­rą la­bai daug skai­tė. Tai bu­vo di­džiu­lė ma­no ir ma­no mo­ki­nės sėk­mė!

– Kaip lei­džia­te lais­va­lai­kį?

– Ma­no lais­va­lai­kis – kny­ga, gam­ta ir po­kal­biai su žmo­nė­mis. Ne­ga­liu įsi­vaiz­duo­ti sa­vo gy­ve­ni­mo be kny­gų.

– Kaip ma­no­te, kuo lie­tu­vių kal­bos mo­ky­ma­sis ga­li bū­ti nau­din­gas as­me­ni­nia­me ar pro­fe­si­nia­me gy­ve­ni­me?

– Ma­nau, kad daug kuo. Lie­tu­vių kal­bos mo­ky­ma­sis api­ma ra­šy­bą, skai­ty­mą ir ko­mu­ni­ka­ci­ją, o šian­dien kiek­vie­na­me dar­be la­bai svar­bu yra bend­rau­ti. Ra­šy­da­mi ra­ši­nį ban­do­me iš­si­kel­ti pro­ble­mą, ieš­ko­ti ar­gu­men­tų. Tai yra ne kas ki­ta, kaip mo­ky­ma­sis gy­ve­ni­me spręs­ti ir dar­bi­nius rei­ka­lus. Nes­var­bu, kuo tu dirb­si, vis­kas pra­si­de­da nuo to, kad ran­di pro­ble­mą, ta­da ieš­kai ar­gu­men­tų ir ga­liau­siai ban­dai iš­ko­mu­ni­kuo­ti – lie­tu­vių kal­bos pa­mo­kos la­bai pa­de­da vi­so to iš­mok­ti.

– Kuo lie­tu­vių kal­bos mo­ky­ma­sis ski­ria­si nuo ki­tų kal­bų?

– Mes, li­tua­nis­tai, tru­pu­tį esa­me to­kie struk­tū­riš­kes­ni. Ang­lų kal­ba, kiek ži­nau, yra lais­ves­nė, lie­tu­vių kal­ba yra tra­di­ciš­kai san­tū­ri. Kiek­vie­nas žo­dis tu­ri tam tik­rą reikš­mę, jis reiš­kia tik vie­ną da­ly­ką ir nie­ko dau­giau. Mū­sų kal­ba yra au­ten­tiš­ka.

Kitas įrašas

Arbūzas ir feta – nepralenkiamos salotos vasarą

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

CAPTCHA vaizdas
Atkurti Vaizdą

*

Video rekomendacijos:

Taip pat skaitykite:

Pirmas puslapis

Odon­to­lo­gas Ta­das But­ri­mas: „Že­mai­tis be sa­vo kraš­to – kaip dan­tis be šak­nies“
„Že­mai­ti­jos tau­rė-2025“
Grilyje kepti jautienos kebabai su jogurtiniu padažu
Sa­vi­val­dy­bė pirks bu­tą Bir­žu­vė­nų dva­re
Ki­tu kam­pu: Bia­lys­to­ko „Ca­ri­to“ ir sen­jo­rų „ma­ra­to­nas“ Že­mai­ti­jo­je
Jubiliejinis „Varnių kermošius 2025“

Žemaičių kultūra

Tradicinės ir naujos šventės – neatsiejama vasaros dalis
Sekmadienį prasideda IV tarptautinis vargonų muzikos festivalis
Mykolo Biržiškos anūkė: „Jūs esate mūsų žmonės, o mes esame jūsų“
Kur augai tu, šventasis Kryžiaus medi?
Kuopos gretose – jau pustrečio šimto šaulių
Seime eksponuojama Sigito Strazdausko nuotraukų paroda

Laisvalaikis

„Že­mai­ti­jos tau­rė-2025“
Grilyje kepti jautienos kebabai su jogurtiniu padažu
Jubiliejinis „Varnių kermošius 2025“
„Tulp­me­džio žy­dė­ji­mas“ – tra­di­ci­nė šven­tė De­gai­čiuo­se
Kon­cer­tų cik­las „Sie­los mu­zi­ka 2025“ Ga­dū­na­vo Švč. Jė­zaus Šir­dies baž­ny­čio­je
Tūkstančiai kilometrų – dviračiais

Sveikata

Karštis ir sveikata: kaip apsisaugoti karštomis vasaros dienomis?
Kei­čia­si gy­dy­mo įstai­gų ver­ti­ni­mas: at­si­žvelgs ne tik į veik­lą ir fi­nan­sus, bet ir į po­žiū­rį į pa­cien­tą
Siū­lo­ma plės­ti de­fib­ri­lia­to­rių tink­lą: lai­ku su­teik­ta pa­gal­ba pa­dė­tų iš­gel­bė­ti tūks­tan­čius žmo­nių
Sveikatos priežiūra šiuolaikiniame pasaulyje
Kodėl profesionali burnos higiena svarbi net tiems, kurie valosi dantis du kartus per dieną?
Patarimai į ką atkreipti dėmesį renkantis žuvų taukus
No Result
View All Result

Laikraštis

Apklausa

Pasak atlikto tyrimo, kas antras vaikas Lietuvoje nesikalba apie savo problemas su tėvais ar seneliais ir jaučiasi vieniši. Kaip manote – ar jūsų vaikai jums pasipasakoja apie bėdas?

Rezultatai

Loading ... Loading ...
  • Archyvas

Orai

Orai Telšiuose
Orai
Orai Telšiuose 2 savaitėms
  • Naujienos
  • Teminiai puslapiai
  • Teisėsauga
  • Laisvalaikis
  • Archyvas
  • Prenumeratos kaina
  • Reklama
  • Kontaktai

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
No Result
View All Result
  • Pirmas Puslapis
  • Aktualijos
    • Žinios iš Savivaldybės
    • Politika
    • Švietimas
    • Socialiniai reikalai
    • Verslas, Finansai
    • Kitos aktualijos
  • Partnerių informacija
  • Teisėsauga
    • Suvestinės
    • Gaisrai
    • Nelaimės
  • Teminiai puslapiai
    • Žemaičių kultūra
    • Raktas į Žemaitiją – kultūra, tradicijos, žmonės
    • Tvari kultūra Žemaitijoje
    • Pilietiškumo žingsniai
  • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Sportas
    • Laisvalaikis
    • Receptai
  • Sveikata
  • Žmonės ir Nuomonės
  • Video

Visos teisės saugomos © 2021 tzinios.lt

Skip to content
Open toolbar Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

Pritaikymo neįgaliesiems įrankiai

  • Padidinti tekstąPadidinti tekstą
  • Sumažinti tekstąSumažinti tekstą
  • Nuorodos pabraukimasNuorodos pabraukimas
  • Skaitomas šriftasSkaitomas šriftas
  • Reset Reset