Telšių „Džiugo“ gimnazijoje, kuri šiais metais koordinuoja Telšių švietimo lyderių bendrijos veiklą ir šiemet mini 50 metų jubiliejų, 2024 m. gegužės 16 d. įvyko mokytojų ir mokinių susitikimas-diskusija „Kokybiniai šiandienos mokyklos aspektai“.
Susitikimo moderatoriai „Džiugo“ gimnazijos psichologė Isidora Stonienė ir direktorius Mindaugas Sabaliauskas dalyvius pakvietė drauge kelti klausimus ir ieškoti atsakymų, kokia galėtų būti ateities mokykla. Kadangi ateitis dažniausiai būna kitokia nei praeitis, todėl buvo įdomu įsivaizduoti mokyklą po 10 metų mokinių, mokytojų bei tėvų akimis. Požiūrio praplėtimas, gebėjimas įvertinti problemą iš įvairių pusių gali ją paversti nauja galimybe. Visi dalyviai vieningai sutarė, kad tarpusavio pasitikėjimu, atvirumu ir nuoširdumu pagrįsti santykiai sudaro prielaidas geram emociniam klimatui, tada žmonės labiau atskleidžia savo gebėjimus ir geriausias savybes. Todėl visiems renginio dalyviams buvo svarbu išsiaiškinti: kaip patys galime pasikeisti, kad pasikeistų ir mokykla, kurioje dirbame ir mokomės?
Telšių švietimo lyderių bendrijos pirmininkė Irena Daubarienė, apibendrindama pateiktus pasiūlymus, pastebėjo, kad mokinių išsakytos mintys apie ateities mokyklą ir jų turimi lūkesčiai labai adekvatūs, realūs. Mokiniai norėtų: mokytis modernesnėse mokyklose, kuriose būtų daugiau galimybių per pamokas laisviau judėti, labiau mokantis patirtinių, gyvenimui reikalingų dalykų; per pertraukas tikėtųsi leisti laiką įvairiose skirtingiems poreikiams pritaikytose erdvėse: relakso, stiprių emocijų paleidimo, sportinėse, žaidimų ir pan.; lyg sutartinai keliose darbo grupėse mokiniai norėtų daugiau integruotų pamokų, taip pat mokytis mažiau mokinių turinčiose klasėse, turėti didesnę galimybę pasirinkti mokomuosius dalykus, individualias mokyklos suteikiamas ugdymo(si) priemones; turėti galimybę pasirinkti įvairesnes neformaliojo ugdymo(si) veiklas, dažniau dalyvauti mainių programose. Žinoma, išsakyta ir dar daugiau įdomių (svajonių) minčių, tokių kaip mokykloje jauni kompetentingi mokytojai, mokymasis be kuprinės, be namų darbų, skanūs pietūs ir pan.
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad nemaža dalis ir mokinių, ir mokytojų, ir tėvų ateities mokyklos matymo sutapo. Išskirtinai norisi paminėti tai, kad ir ateities mokykloje mokiniai nori matyti juos ugdant ne robotą, o tikrą Mokytoją, kurio vietos, su juo kuriamo ryšio, dialogo niekas negali pakeisti.
Šis susitikimas suartino Telšių miesto ir rajono mokyklas. Dėkojame už aktyvų dalyvavimą, dalijimąsi patirtimi ir idėjomis mokiniams bei mokytojams iš Telšių „Džiugo“, Vincento Borisevičiaus, Žemaitės, Luokės Vytauto Kleivos gimnazijų, Meno mokyklos bei „Germanto“, „Atžalyno“ ir „Kranto“ progimnazijų.
3a gimnazijos klasės moksleivė Karina RUBAVIČIŪTĖ