Mokėti daug kalbų yra gerai, nes jos atveria daugybę durų, suteikia daugybę galimybių. Tačiau mokymasis užsienio kalbos – sudėtingas ir ilgas procesas, ypač suaugusiesiems. Kaip teigia mokslininkai, vienas iš svarbiausių aspektų mokant ir mokantis užsienio kalbų yra metodai. Pasirodo, nėra gerų ar blogų mokymo metodų, bet svarbu, kokius metodus pasirenka užsienio kalbos mokytojas, kad besimokantysis minimaliomis laiko sąnaudomis pasiektų norimą rezultatą.
Kaip mokytis kalbų, naudojantis garsiniu kalbos „atkodavimo“ metodu, kurį sukūrė vokietė Vera F- Birkenbihl? Tai pagrindinis klausimas, į kurį Telšių švietimo centras turi atsakyti vykdydamas Mokymosi visą gyvenimą programos Grundtvig partnerystės projektą „iTongue: Mūsų daugiakalbė ateitis“. Projektą koordinuoja partneriai iš Vokietijos Musik-Union, be Telšių švietimo centro taip pat projekte dalyvauja organizacijos iš Jungtinės Karalystės, Lenkijos, Portugalijos, Turkijos, Vengrijos, Šveicarijos.
Pati projekto idėja kilo iš koordinatorių patirties vykdant projektą „Menas – pagrindinis žmogaus poreikis“ (projekte dalyvavo Nevarėnų pagrindinė mokykla). Projekto metu buvo išleistas leidinys „Mokymosi procesai neurologinių tyrinėjimų šviesoje“, kuriame nagrinėjama smegenų veikla mokymosi procese, mokymąsi slopinantys ir skatinantys veiksniai. Projekte „iTongue: Mūsų daugiakalbė ateitis“ toliau vystoma smegenų veiklos tema, gilinantis į paralingvistiką (mokslas, tiriantis šneką lydinčius nekalbinius garsinius reiškinius, pvz.: šnekos garsumo ypatybes, juoką, pauzių pasiskirstymą ir t. t.). Projekto metu numatoma sudaryti metodinį leidinį apie neurodidaktikos metodologiją ir kalbos atkodavimą, sukurti įvairių lygių anglų kalbos mokymosi programas (audio, video), pagrįstas „atkodavimo“ metodu, kurias galės išbandyti Telšių švietimo centro anglų kalbos kursų dalyviai.
Šiam rezultatui pasiekti yra numatyti 6 tarptautiniai partnerių susitikimai, kuriuose partneriai dalinsis savo patirtimis. Pirmasis susitikimas įvyko 2013 m. lapkričio mėn. Tiubingene. Jame dalyvavo R. Vargalytė, Telšių švietimo centro direktorė, ir A. Kleivienė, Telšių švietimo centro metodininkė (projekto koordinatorė). Susitikimo metu aptarti projekto organizaciniai klausimai, apžvelgti smegenų procesai, vykstantys mokantis, išbandytas naujas užsienio kalbos mokymosi metodas – kalbos „atkodavimas“.
Projekto veikloms vykdyti Telšių švietimo centre suburta projekto darbo grupė (narės A. Kleivienė, R. Ežerskytė, V. Gudauskienė, N. Vyžintienė, R. Baltmiškienė, R. Rimkevičienė, S. Kazokevičienė). Tikimės, kad šis projektas atneš naujų idėjų, kaip efektyviau, lengviau, linksmiau, maloniau mokytis kalbų.