Grįždamas iš prekybos centro MAXIMA, į redakciją užsuko skaitytojas Feliksas. Vyras pasidalijo pastebėjimais apie, jo manymu, nesąžiningą prekybos centro elgesį su pirkėjais. Na, o kitą minėto prekybos centro klientą papiktino neva skirtingą svorį rodančios svarstyklės. Problema Nr. 1
MAXIMOJE Feliksas susigundė lietuviškais ilgavaisiais agurkais. Ryški etiketė rodė, jog vyksta akcija: kilogramą agurkų galima įsigyti už 6,99 Lt.
Pirkėjas į krepšelį įsimetė ir obuolių, mat etiketėje nurodyta kaina – vos 1,19 Lt už kilogramą.
Eidamas namo, vyriškis džiaugėsi šauniu pirkiniu ir prekybos centro siūlomomis akcijomis – juk mažos parduotuvėlės ne visada gali suvilioti žemomis kainomis. Tačiau veidas apniuko ir pasipiktinimas kilo pažvelgus į MAXIMOS išduotą čekį… Jame kilogramas agurkų, tiesa, ne ilgavaisių, kokius pirko, o trumpavaisių, įvertintas net 14,99 Lt, o obuoliai – 2,29 Lt už kilogramą.
Feliksas nusprendė netylėti ir nužingsniavo atgal į prekybos centrą: išaiškinęs pardavėjoms, jog sumokėjo ne už tokias prekes, kokias pirko, atgavo permokėtus 4,61 Lt.
Šioje istorijoje vyras nepasitenkino atgautais pinigais. Telšiškiui norisi apginti visų pirkėjų teises: juk ne kiekvienas pasiima kasos kvitą, o jei ir taip – dažnai net nepažvelgia į jį ir nesužino apie etiketėje ir čekyje esančius kainų skirtumus. Felikso manymu, pirkėjų pasitikėjimo siekiančiam prekybos centrui nederėtų taip elgtis.
Prekybos centro atstovės komentaras
Nesusipratimą dėl agurkų ir obuolių paaiškino UAB MAXIMA LT Komunikacijos vadovė Renata Saulytė: „Tikrai pasitaiko, kad kainos lentynoje ir kasoje (išmuštame čekyje) skiriasi. Taip neturėtų būti. Vis tik taip atsitinka dėl kelių priežasčių. Perkainavimų mūsų parduotuvėse kasdien atliekama labai daug (akcijos, nuolaidos). Kadangi jie atliekami centralizuotai, įvedant naują kainą į programą, parduotuvių darbuotojai ne visada sužiūri ir teisingai pakeičia kainą lentynoje. Todėl vadovautis reikėtų kaina, nurodyta čekyje.“
R. Saulytė tikino, kad prekybos centras nesiekia suklaidinti gyventojų: „Kainų neatitikimas – nemaloni situacija tiek mūsų darbuotojams, tiek klientams. Jeigu kaina čekyje ir lentynoje neatitinka, raginame klientus visuomet apie tai informuoti parduotuvės, kurioje užfiksuotas kainų neatitikimas, administraciją. Informavus pirkėjams visuomet sudaroma galimybė įsigyti produktą ar prekę už teisingą kainą. Kaip kompensacija už padarytą klaidą paprastai pirkėjui gali būti suteikiamas 5 Lt vertės MAXIMOS dovanų čekis.“
Tiesa, MAXIMOS atstovė pažymėjo, kad dėl kainų neatitikimo kartais būna kaltas ir pirkėjo neatidumas: „Pavyzdžiui, pirkėjas pasižiūri ne tos prekės kainą lentynoje. Prekiaujame daugybe skirtingų prekių ir produktų rūšių. Dažnas atvejis, kai vienam tos pačios linijos produktui nuolaida taikoma, o kitam – ne. Todėl visuomet rekomenduojama žiūrėti ne tik į prekės kainą, bet ir į jos kodą, kad būtumėte tikri, jog nuolaida taikoma būtent Jūsų pasirinktai prekei.“
Problema Nr. 2
„Telšių ŽINIŲ“ redakcija įsikūrusi pačiame Telšių miesto centre, todėl gyventojams patogu užeiti ir pasidalinti savo mintimis.
Vieną dieną sulaukėme piliečio Jono skundo dėl to paties prekybos centro MAXIMA. Vyras prekę pasisvėrė savitarnos svarstyklėmis. Skaitytojas tvirtino, kad jose parodytas svoris buvo mažesnis, nei sveriant prie kasos. Pirkėjas mano, kad visos prekybos centre esančios svarstyklės privalo būti sureguliuotos vienodai.
MAXIMOS atstovė R. Saulytė teigė, kad kiekviename prekybos centre yra kelių rūšių svarstyklės: „Įstatymas reglamentuoja, kad svarstyklės, esančios kasose, sveriamų prekių skyriuose, turi būti metrologiškai patikrintos, tai daro atsakingos institucijos. Taigi, šios mūsų turimos svarstyklės pačios tiksliausios. O, pavyzdžiui, daržovių skyriuje paprastai pastatomos kontrolinės svarstyklės, joms metrologinis patikrinimas nebūtinas. Tačiau ir šios svarstyklės, jų tikslumas periodiškai tikrinamas mūsų įmonės inžinierių. Aptikus neatitikimus, skubiai imamasi jų remonto. Kaip ir nurodoma ant kontrolinių svarstyklių, galima svorio paklaida – 5 g. Esant didesnei paklaidai, svarstykles remontuojame. Taigi didelių neatitikimų neturėtų būti.“
R. Saulytės teigimu, esant neatitikimui tarp kasos svarstyklių ir kontrolinių svarstyklių parodymų, vadovautis reikėtų kasos svarstyklių duomenimis: „Apie didesnius neatitikimus prašome informuoti parduotuvės administraciją, kad pavyktų išvengti nesusipratimų ir klientas nesijaustų apgaudinėjamas.“