
Tryškių gyventojai nusivylę Lietuvos pašto vykdoma reforma. Nuo sausio 1 dienos paštas nutraukė miestelyje patalpų nuomą ir dabar žmones aptarnauja lauke. Dėl to sunerimo ir Tryškių seniūnijos seniūnas Antanas Jobukauskis.
Seniūnas A. Jokubauskis stebisi, kad modernėjanti, naujoves diegianti, ilgametes tradicijas turinti įmonė Tryškių seniūnijos gyventojus aptarnauja lauke: sniege, vėtroje, lietuje. Ar taip traktuojamas modernumas?
Jo teigimu, neįrengta net pašto dėžutė. Seniūnijoje kasdien gyventojai klausia, kur įmesti siunčiamą laišką. Deja, seniūnijoje dirbantys žmonės atsakyti negali, nes dėžutės paprasčiausiai nėra. Tryškių seniūnas įvardija dar vieną problemą: „Problemų kyla siunčiant registruotą laišką. Mokėti reikia grynaisiais pinigais, o įstaigos gali mokėti tik pervedimu. Per savaitę tenka siųsti keletą tokių laiškų, tad mokėti turime savais pinigais.“
Seniūnas kreipėsi į Lietuvos paštą, išsakė gyventojų prašymą Tryškiuose įrengti paštomatą. Iš pradžių buvo pasakyta, kad paštui tai būtų finansiškai nuostolinga ir paštomato miestelyje nebus. Ar bus įrengta pašto dėžutė, irgi atsakymo negauta.
Tačiau po kiek laiko seniūnas vis dėlto sulaukė Lietuvos pašto tinklo direktoriaus Jono Sadausko skambučio. Atstovas teigė, jog paštomatų plėtros kaimo vietovėse šiemet nebus dėl to, kad jie tam neturi pinigų. Esą daugiau nei du tūkstančiai Tryškių seniūnijos gyventojų paštomato paslaugomis gali naudotis vykdami 30 km į Telšius.
„Tinklo direktorius paprašė, kad po karantino leistume pasidėti seniūnijos koridoriuje stalą ir kėdę. Pusvalandį pašto darbuotoja taip aptarnautų žmones… Paštas patalpų nesinuomos, nes jos esančios nereikalingos.
Pradėjus kalbėti apie tai, jog skaudu matyti lauke šąlančius žmones ir juos aptarnaujančias paštininkes, į tai atsakingas darbuotojas pareiškė, kad visos darbuotojos labai patenkintos savo darbu. Vienu aspektu sutarėme: klientai lauke aptarnaujami nebebus, iškviestas pašto darbuotojas atvyks į namus. Apie aptarnavimo tvarką prižadėjo pateikti informaciją“, – kalbėjo A. Jokubauskis.
„Telšių ŽINIŲ“ redakcija taip pat sulaukė tryškiškių nuogąstavimų dėl gyventojų aptarnavimo lauko sąlygomis.
Susisiekėme su Lietuvos paštu.
Lietuvos pašto tinklo direktorius J. Sadauskas išdėstė savo nuomonę: „Tryškių pašto skyriuje paslaugas užsakančių klientų skaičius nuolat mažėjo, todėl buvo priimtas sprendimas seniūnijos gyventojams pašto paslaugas teikti per mobilųjį laiškininką – jis gyventojus aptarnauja jau nuo 2019 metų spalio 1 dienos. Apie šiuos pokyčius gyventojus informavome iš anksto, Lietuvos pašto atstovai buvo atvykę į Tryškius ir gyvai bendravo su bendruomene.
Įvedus mobiliojo laiškininko paslaugas keitėsi tik jų teikimo forma, o ne jų prieinamumas. Paslaugos teikiamos patogiau – paštas atvyksta pas gyventojus į namus, nebereikia niekur eiti, atvykęs laiškininkas suteikia visas įprastas paslaugas nuo siuntų pristatymo, mokesčių apmokėjimo iki prenumeratos užsakymo ar įvairių prekių įsigijimo.
Iki šiol nebuvome sulaukę gyventojų nusiskundimų dėl mobiliojo laiškininko paslaugų. Nesklandumai prasidėjo nutraukus sutartį dėl seniūnijos patalpų nuomos – pereinamuoju laikotarpiu jose laiškininkas pusvalandį per dieną aptarnaudavo klientus vietoje. Dauguma Tryškių gyventojų išsikviečia laiškininką į namus, todėl atsisakėme patalpų nuomos. Šiuo metu, jeigu gyventojai nepageidauja išsikvietimo į namus, pašto paslaugas mobilusis laiškininkas teikia antradieniais–šeštadieniais nuo 11 iki 11.30 val. adresu: Turgaus a. 4, Tryškiai. Tuo pačiu adresu gyventojų pageidavimu jau prieš kurį laiką įrengta ir išsiunčiamų laiškų dėžutė. Suprantame, kad šaltą žiemą ar esant blogoms oro sąlygoms paslaugų teikimas lauke nėra priimtinas, todėl kviečiame gyventojus išsikviesti mobilųjį laiškininką į namus.“
Lietuvos pašto atstovas priminė, kad laiškininką galima nemokamai išsikviesti telefonu 8 700 55400, paslaugos namuose taip pat teikiamos nemokamai. Dauguma miestelio gyventojų turi ir asmeninį mobiliosios laiškininkės numerį – nors ji dirba vos kelis mėnesius, yra puikiai pažįstama vietiniams gyventojams, nes augo Tryškiuose, čia gyvena jos tėvai.
Apylinkę aptarnaujanti mobilioji laiškininkė dirba moderniai: užsakymus priima planšetėje, su savimi turi nešiojamąjį čekių spausdintuvą, dėl to aptarnavimas daug greitesnis, pas gyventojus ji atvyksta nauju tarnybiniu automobiliu.
Pasiteiravome ir apie siuntas, gal vis dėlto paštomatas būtų gera išeitis tolokai nuo rajono centro gyvenantiems tryškiškiams?
Lietuvos pašto tinklo direktorius teigė, jog Lietuvos paštas esą nuolat ieško patogiausių būdų siuntoms pristatyti ir itin aktyviai vykdo LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalų plėtrą. Šiuo metu naujų terminalų plėtra 2021 metams dar vertinama. „Spręsdami dėl būsimų savitarnos terminalų vietų atsižvelgiame į klientų poreikius, gyventojų skaičių ir siunčiamų bei gaunamų siuntų kiekį. Turimais duomenimis, 2020 m. gruodžio mėnesį Tryškių gyventojams buvo įteiktos 376 siuntos, patys gyventojai išsiuntė tik 32 siuntas. Siuntų pristatymo ir išsiuntimo paslaugą miestelio gyventojams teikia mobilusis laiškininkas, todėl siuntų terminalui poreikio didelio nėra, be to, siuntimas per terminalą gyventojams kainuotų papildomai“, – sakė J. Sadauskas.
Reklama: skubios siuntos
Kol deputatai uspaskio vandenis pilsto jų kaime žinias nešioja nebe paštas o zverinciaus šamanai
Kur užsiregistruoti, kad paštininkas į namus atvyktų paimti laiško?
Skaityti nenori ar nemoki, o komentarus rašinėji. Esi tikras mulkis.
Man tik vieną neaišku, kaip šiame pasaulyje atsiranda tokie d….., kaip sadauskas?
Lietuvos pašto atstovas priminė, kad laiškininką galima nemokamai išsikviesti telefonu 8 700 55400, paslaugos namuose taip pat teikiamos nemokamai.