Telšių „Kranto“ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja Adelija Budginienė buvo išvykusi į Angliją, kur dvi savaites dalyvavo „Comenius“ kvalifikacijos tobulinimo kursuose. Įgyta patirtimi moteris planuoja pasidalyti su Telšių mieste ir rajone dirbančiomis pedagogėmis.
A. Budginienė, sužinojusi apie galimybę dalyvauti Europos Sąjungos lėšomis finansuojamuose kvalifikaciniuose kursuose Jungtinėje Karalystėje, suskubo teikti paraišką.
„Reikėjo motyvuoti, kodėl man reikia pasitobulinti, ką norėčiau sužinoti, kodėl man neužtenka kursų Lietuvoje“, – pasakojo pašnekovė.
Prieš dvejus metus Lietuvoje įvestas privalomas užsienio kalbos mokymas nuo antros klasės. Anot Adelijos, tokia tvarka yra beveik visose Europos Sąjungos valstybėse. Ir lietuviai vos ne paskutiniai Europoje įsivedė ankstyvąjį užsienio kalbos mokymą. Iki tol, ar vaikams ankstyvame amžiuje mokytis užsienio kalbos, spręsdavo tėvai.
Mokytoja pamena, kad įvedus ankstyvąjį užsienio kalbos mokymą visuomenėje kilo daug diskusijų, ar toks sprendimas geras, taigi vaikas dar nelabai moka kalbėti lietuviškai.
„Šiuo metu mokiniai gali rinktis iš anglų, vokiečių, prancūzų kalbų. Tačiau vienpusiškai visi mokosi anglų kalbos. Įvedus ankstyvąjį anglų kalbos mokymą, beveik visi pedagogai susidūrė su problema, kaip dirbti su mažamečiais. Pradinių klasių mokinius mokyti užsienio kalbos reikėtų, taikant visiškai kitokius metodus negu vyresnių klasių vaikams. Jei pedagogas mąsto, kad pradinuką reikia mokyti skaityti ir rašyti, tai yra žalinga“, – sakė A. Budginienė.
Mokytojos teigimu, vaiką reikėtų tiesiog „panardinti“ į tą kalbą. Jis turi girdėti ją per pamokas, žaisti, dainuoti, reikėtų leisti mokiniui klysti. Adelijos nuomone, Lietuvoje kaip tik tokios patirties ir nėra.
„Kai studijavau, išklausiau labai daug teorijos, tačiau norėjosi viską išbandyti praktiškai, todėl kursai man padėjo viską sustatyti į vietas“, – sakė pedagogė.
Parsivežė Adelija visiškai kitokį požiūrį į dabartinės anglų kalbos statusą. „Vaikai būdavo atitraukti nuo gyvos anglų kalbos. Per pamokas daugiau reikėtų kalbėti. Dirbti, taikant bendravimo metodus, būtent šiuo metodu remiantis dirbama Didžiosios Britanijos švietimo įstaigose“, – dėstė A. Budginienė.
Pedagogė, grįžusi iš Anglijos, jau lankėsi Telšių švietimo centre, kur domėjosi, kaip įgytą patirtį ir metodinę medžiagą galėtų perduoti savo kolegėms. Tuo pačiu paragintų jas dalyvauti įvairiuose mokymuose kitose ES šalyse, norinčioms galėtų patarti, kaip pildyti paraiškas. „Tai ne tik mokymai ir naujų žinių įgijimas, bet ir puiki galimybė pažinti svečias šalis“, – džiaugėsi pašnekovė.
Kvalifikacijos tobulinimo kursuose moteris dalyvavo kartu su pedagogėmis iš Italijos, Ispanijos, Vokietijos, Turkijos ir Suomijos.