
Šią savaitę UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centras“ (TRATC) valdybos nariams pristatytas minėtoje bendrovėje atliktas veiklos auditas. Valdybos narys, atstovaujantis Telšių rajono savivaldybės interesus, Imantas Motiejūnas teigė, jog pirmiausia su atlikto audito rezultatais bus supažindinti Telšių rajono savivaldybės tarybos nariai: „Šią savaitę Tarybos nariams bus išsiųsta visa gauta informacija. Iki rugsėjo mėnesio Tarybos posėdžio, kuriame auditą politikams pristatys jį atlikusios įmonės atstovas, jie turės laiko pasiruošti klausimus. O pastabų, manau, tikrai, kad bus daug“, – „Telšių ŽINIOMS“ sakė I. Motiejūnas.
Antanas NEKRAŠIUS
Apie tai, jog reikia TRATC‘e atlikti veiklos auditą, mūsų rajono politikai ėmė kalbėti dar 2017 m. Viename iš Telšių rajono savivaldybės tarybos posėdžių, pritarus naujai mišrių komunalinių atliekų 1 tonos sutvarkymo mokesčio skaičiavimo formulei, Tarybos narys Kęstutis Trečiokas suabejojo rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio pagrįstumu: „Mes nežinome tikrosios atliekų tvarkymo kainos, kol neturime aiškaus TRATC veiklos ir finansinio audito, – 2017 m. pabaigoje kalbėjo K. Trečiokas, – jo reikia tam, kad įsitikintume, ar tikrai atliekų tvarkymas tiek kainuoja. Dabar gyventojai daro dideles pastangas, rūšiuoja, atliekų tvarkymo sistema sukurta gera, tačiau kaina yra tikrai neadekvati. Ir tie skaičiai neįtikina, nes yra suskaičiuoti iš kito galo: žinome, kiek norime gauti – paskaičiuokime, kiek ir iš ko tai surinkti.“
Galiausiai apie veiklos audito būtinumą pradėjo kalbėti ir kitos TRATC akcininkės – Plungės, Mažeikių ir Rietavo – savivaldybės. Tad buvo nuspręsta pirkti veiklos audito paslaugą. Jį organizavo plungiškiai. Konkursas paslaugai pirkti buvo paskelbtas praėjusių metų lapkričio mėnesį. Į kvietimą atsiliepė aštuoni paslaugos teikėjai. Trys iš jų buvo atmesti kaip neatitinkantys reikalavimų. Iš likusių penkių sudaryta eilė. Pirkimą laimėjo Vilniuje registruota uždaroji akcinė bendrovė „Ekonominė nauda“.
Veiklos audito techninėje specifikacijoje buvo nurodyta, kad paslaugos tikslas – išanalizuoti ir įvertinti TRATC-o veiklos procesus, jų efektyvumą ir pateikti rekomendacijas dėl bendrovės veiklos. Tikrinamas laikotarpis – 2017-ieji metai. Kiekviena akcininkė suformulavo konkrečias užduotis, į ką turėjo atsižvelgti auditoriai.
Pagrindinės auditoriui iškeltos akcininkų užduotys: apmokestinimo už komunalinių atliekų surinkimą pagrįstumas, mokesčių surinkimo ir skolų išieškojimo įvertinimas bei bendrovės atliktų viešųjų pirkimų, bendrųjų ir administracinių išlaidų pagrįstumo ir personalo valdymo efektyvumo vertinimas.
„Aš šiandien nesiimu vertinti atlikto TRATC veiklos audito rezultatų. Yra pateiktos išvados, rekomendacijos, o ar buvo įgyvendintos iškeltos užduotys – turės atsakyti jas suformulavusi Taryba, – „Telšių ŽINIOMS“ teigė Savivaldybės administracijos direktorius I. Motiejūnas, – Rugsėjo mėnesio Taryboje auditą atlikusios įmonės atstovas pristatys audito rezultatus. Savo ruožtu, TRATC valdyba nusprendė visų keturių savivaldybių tarybų nariams, kaip galima greičiau pateikti atlikto audito medžiagą, kad šie iki kitą mėnesį įvyksiančių posėdžių spėtų susipažinti su rezultatais bei pasiruoštų klausimus, pastebėjimus auditoriams.“
Paklausėme, kaip audito išvadas vertina pats TRATC direktorius Rimantas Adomaitis. „Nesu aš tas vertintojas, bet ir be audito galėjau pasakyti, jog pas mus bendrovėje yra viskas tvarkoje: jokių pažeidimų, išlaidavimų nenustatyta, rinkliavos dydis pagrįstas ir pan. Tik pinigus išleido savivaldybės samdydamos auditorių ir tiek…, – „Telšių ŽINIOMS“ komentavo R. Adomaitis, – TRATC valdyba su audito medžiaga susipažino, pritarė. Tik Plungė dar turėjo papildomų klausimų. Audito metu surinkta informacija rugsėjo mėnesį bus pristatoma kiekvienai savivaldybės tarybai atskirai.“
Pigs šiukšlių išvežimas? Juokaujat, ponai.
Ten visai tamsus miskas.mokam nezinia uz ka.Jei zmogus zino kad maziau kaip uz 13 kartu isstumiamu konteineriu ir pastoviaja dali reikia moketi suma kuri parodyta ju paciu lenteleja(spaudoje) o saskaita gauni visiskas neatitikimas ir pasiteiravus ka reiskia ju saskaitoje nurodytos sumos, paaiskina, kad cia nekreipkit demasio ir filosofuoja apie programas .Bet i tas programas kazkas suveda duomenis, tai kieno paklausti ka reiskia.Jei nekreipti demasio štai ponai esat tokie turtingi,juk mes jums prinesam pinigu,pripaisykit zmogeliuku ir pasiuskit, kam tie skaiciai jei nesugebat paaiskinti, tik anot jusu neklauskit, o mokekit va ten apatine suma.Ir kaip ten paprastam zmogui suprasti ar virsutine ar apatine moketi
Gavau SĄSKAITĄ 81,10 eur. Tiksliai žymėjausi, kiek pakėlimų buvo už 2018 m.t.y. buvo 13 pakėlimų, 120 ltr. talpos konteineris. Sąskaitoje įrašyta dar skola 14,25 eur. Prisiskambinti kaip taisyklė neįmanoma, šiaip ne taip susisiekus telefonu atsakymo taip ir negavau. Nuvykau į vietą aiškintis… Teko ilgokai aiškintis, galų gale beliko mokėti 45,54 eur. IŠVADA: dirbama aplaidžiai ir tas žmogelis,kuris nemoka susiskaičiuoti moka tiek kiek yra sąskaitoje ir dejuoja už ką tiek daug… Sąskaitos turėtų būti siunčiamos kas ketvirtis tik už einamą laikotarpį ir mokama tik už faktiškai pakeltus konteinerius. Kaip tai daroma kituose rajonuose. Telšiai tarsi kita respublika. Žmones reikalingi tik per rinkimus, o žmogaus gerove nepasirūpinama…
Už įmonės veiklą atsako direktorius. Kam neaišku?
Kodėl audito išvados nepaskelbtos rajono gyventojams ? Juk tai jie maitina atliekų tvarkymo įmonę TRAC. Gyventojai turėtų masiškai dalyvauti Tarybos posėdyje kai vyks svarstymas ir direktoriui R. Adomaičiui įrodyti, kokios nesąmonės gimsta neadekvačiuose mokesčiuose.
Tai čia kiekvienam atskirai reikia su jais kovoti, kaip Irenai?! Ar aukštesnių lygmeniu niekas negali šiam bardake tvarkos įvesti. Aš pvz irgi ne kiekvieną kartą konteinerį statau. Bet juk tie siukslininkai neskaičiuoja. Rašė, kad skanios. Įdomu, kaip ir su kuo. Atviras mulkinimas ir tyčiojimasis.