
Gegužės 4 dieną Telšių „Džiugo“ gimnazijoje surengta Telšių regiono gimnazijų konferencija „Saugi aplinka mokinio asmenybės augimui, brandai ir ugdymuisi“.
Tądien buvo skaitomi pranešimai įvairiomis aktualiomis temomis: apie teigiamą emocinę aplinką švietimo įstaigose, smurto prevenciją, dalintasi patirtimi.
Aurelija SERVIENĖ
Konferencija
Švietimo įstatymo pataisas dėl smurto ir patyčių prevencijos apžvelgė Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento Švietimo pagalbos skyriaus vyr. specialistė Ligita Čeledinienė. Tema „Smurto ir patyčių prevencijos įgyvendinimas mokykloje“ kalbėjo Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro Psichologijos skyriaus vadovė Sigita Kemerienė. Apie prevencinių programų įgyvendinimą mokykloje panaudojant ES lėšas pasakojo Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro psichologė Kristina Ignatavičienė.
Savo patirtimi dalijosi Klaipėdos r. Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Kaltauskienė, Lietuvos pagrindinių mokyklų asociacijos prezidentas, Jonavos r. Ruklos Jono Stanislausko mokyklos direktorius Darius Mockus.
Teigiama emocinė aplinka
Pasak Telšių „Džiugo“ gimnazijos direktoriaus Mindaugo Sabaliausko, teigiama emocinė aplinka yra svarbi bet kurioje erdvėje – tiek organizacijose, tiek mokyklose, tai yra bet kurioje aplinkoje, kurioje egzistuoja žmonių tarpusavio santykiai.
„Emocinis klimatas turi didžiulę įtaką ne tik mūsų santykiams su kitais žmonėmis, tačiau taip pat mūsų kūrybiškumui, darbingumui, požiūriams, motyvacijai, savęs suvokimui ir pasitikėjimui savimi. Vienas iš svarbesnių aspektų mokykloje – gebėjimas sukurti palankią emocinę atmosferą, kurioje kiekvienas moksleivis jaučiasi priimamas, svarbus ir laukiamas. Visų pirma mokyklos vadovas turi galios sukurti priėmimo, nuoširdumo ir atvirumo aplinką, kurioje kiekvienas mokyklos bendruomenės narys yra laisvas išreikšti savo idėjas, išbandyti naujus dalykus, rizikuoti. Teigiama emocinė aplinka, kurioje žmonės jaučiasi laisvi išreikšti savo individualumą bei plėtoti savo gebėjimus, nėra atsitiktinumas. Teigiamos emocinės aplinkos sukūrimas – tai sąmoningas mūsų pačių pasirinkimas, kurį turi lydėti gebėjimas aktyviai ir empatiškai išklausyti kitus, priimti juos ir suprasti“, – apie konferencijos naudą kalbėjo ir asmenine patirtimi dalijosi M. Sabaliauskas.