Telšiškę Valeriją Balbuckienę papiktino Regioninės Telšių ligoninės Priėmimo skyriaus darbuotojų elgesys. Moteris, serganti cukriniu diabetu, turinti didelių specialiųjų poreikių lygį, pasijutusi blogai, išsikvietė greitosios medicinos pagalbos darbuotojus. Šie ligonę nuvežė į Regioninės Telšių ligoninės Priėmimo skyrių, kur moteris tikėjosi sulaukti pagalbos. Tačiau ponia Valerija tvirtino, jog jos kančios ir prašymai medikams visiškai nerūpėjo.
Monika KRIŠČIŪNAITĖ
Papiktino darbuotojų elgesys
V. Balbuckienė sunkiai išlipa iš lovos, beveik nevaikšto, serga cukriniu diabetu. Vieną dieną pasijutusi blogai, moteris nedelsdama kreipėsi į medikus.
„Man svaigo galva, negalėjau net atsisėsti. Sukaustė ir laužė dešiniąją kūno pusę. Išsigandau, jog mane paralyžiuoja, galvoju, kad nebūtų insultas, nuo kurio mirė mano vyras“, – „Telšių ŽINIOMS“ pasakojo senolė.
Atvykę greitosios pagalbos medikai įvertino ligonės būklę ir nuvežė ją į Regioninės Telšių ligoninės Priėmimo skyrių. Čia moterį apžiūrėjo trys gydytojai. Tačiau ponios Valerijos medikų suteikta pagalba netenkino.
„Sulašino vieną lašelinę, kuri nepagerino mano savijautos. Apžiūrėjęs gydytojas nusprendė sulašinti dar vieną lašelinę, kad sumažėtų skausmas. Prašiau iškviesti kitą daktarą, kuri žino mano ligą ir mane gydo. Tačiau niekas mano norų nepaisė. Nors savijauta ir nepagerėjo, į ligoninę manęs neguldė“, – pasipiktinimą reiškė telšiškė.
V. Balbuckienė dar pridūrė, kad sergant cukriniu diabetu jai per dieną reikia dažnai valgyti, bet medikai į tai nekreipė dėmesio. Ligonė laikosi nuomonės, kad ir skiriant vaistus nebuvo atsižvelgta į jos sveikatos būklę. Senolė tvirtino, kad jai, turinčiai didelių specialiųjų poreikių grupę, priklauso 100 proc. kompensuojami vaistai. Pacientė liko pasipiktinusi ir nesupratusi, kodėl medikai jai skyrė nekompensuojamus vaistus.
Medikai kaltinimus laiko nepagrįstais
Regioninės Telšių ligoninės Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriaus vedėja Giedrė Girdvainytė teigė, kad vieni pacientai dėkoja už suteiktą pagalbą, kiti rodo nepasitenkinimą. Tai darbo praktikoje – neišvengiama.
Reaguodama į ligonės kaltinimus, medikė tikino, kad visiems pacientams stengiamasi suteikti įvairiapusę pagalbą, tačiau pildyti jų norų Priėmimo skyriaus darbuotojai, anot skyriaus vedėjos, neprivalo.
„Gydytojai dirba pagal savo darbo grafikus. Į Priėmimo skyrių gydytojai konsultantai yra iškviečiami. Pacientą apžiūri tas, kuris jam atvykus budi. Apskritai geriausiai ligonio būklę ir visą anamnezę žino šeimos gydytojas. Tad visų pirma, kilus negalavimams, ir reikėtų kreiptis į šeimos daktarą, kad jis nukreiptų pas reikiamus specialistus, o ne atvykus į Priėmimo skyrių reikalauti, jog jie būtų pakviesti“, – komentavo G. Girdvainytė.
Kalbėdama apie ligonių maitinimą, Regioninės Telšių ligoninės direktoriaus pavaduotoja medicinai Jovita Seiliuvienė paaiškino, kad specialus maitinimas Priėmimo skyriuje gulintiems ligoniams, sergantiems tam tikra liga, šiuo atveju cukriniu diabetu, nėra skiriamas.
„Moteris buvo paguldyta į Priėmimo-skubios pagalbos skyriaus stebėjimo palatą. Maitinimo paslaugos ten gulintiems pacientams, pagal Sveikatos apsaugos ministerijos įsakymą, nepriklauso. Mes jau ir taip iš geros valios ligonius ten maitiname, nors tos palatos funkcija – ligonio būklės tyrimas ir pagalbos teikimas, o ne jo maitinimas“, – komentavo J. Seiliuvienė.
Gyventojams pataria patiems labiau rūpintis savo sveikata
Nepagrįstu V. Balbuckienės skundu medikės laiko ir tai, kad neva jai buvo išrašyti ne tokie vaistai.
„Jeigu žmogui nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis, tai dar nereiškia, kad visi vaistai jam kompensuojami. Valstybės ligonių kasos sąraše yra nurodyta, kokie vaistai ir prie kokių ligų yra kompensuojami, kokie ne. Kiek žinome, nusiskundimų turinčiai pacientei neurologas skyrė stipresnius skausmui numalšinti skirtus vaistus, kurie nėra kompensuojami todėl, kad, pačios ligonės teigimu, silpnesni kompensuojami vaistai jai nepadėjo. Jei nenori, pacientas tų vaistų juk gali ir nepirkti – gydytojas paskiria, o ar juos įsigyti, nusprendžia pats ligonis“, – paaiškino G. Girdvainytė.
Medikė pastebi, kad pastaruoju metu žmonės apskritai nebegerbia gydytojų, reikalauja iš jų kartais neįmanomų dalykų, o patys nededa jokių pastangų rūpintis savo sveikata.
„Pagrindinis dalykas mums – užtikrinti saugią aplinką sau ir savo darbuotojams. Jeigu ligonis yra agresyvus, trukdo dirbti, jo namiškiai įžeidinėja medikus, tai pastarieji turi visišką teisę atsisakyti pacientą gydyti, nesvarbu, kad yra davę Hipokrato priesaiką. Apskritai daug žmonių mano, jog jeigu ligonį atveža į Priėmimo skyrių, tai jis būtinai bus guldomas į ligoninę, tačiau seniai jau taip nebėra. Pacientai taip pat turėtų nepamiršti, kad Priėmimo skyrius sprendžia sveikatos, o ne socialines problemas.“, – kalbėjo G. Girdvainytė.
Iš dalies galima sutikti su gydytojos G.Girdvainytės paaiškinimu dėl pacientės V. Balbuckienės priekaištų pagrįstumo. Iš kitos pusės kas ne kas, o gydytojai privalo būti ir psichologais, nes ligoniai yra padidinto jautrumo ir ne į viską gali reaguoti adekvačiai. Dėl sumažėjusios pagarbos gydytojams, mano nuomone, didžiąja dalimi kalta klestinti korupcija (pasipinigavimas). Statistika teigia, jog labiausiai korupcija Lietuvoje vieši medicinoje. Jos išgyvendinti neįmanoma, kol pats gydymo įstaigų personalas toleruos kyšininkus,imančius „padėkas”. Blogiausiai, jog po negarbės šleifu patenka ir tie negausūs medicinos darbuotojai, kurie nenusižengia Hipokrato priesaikai.
Kiek žmonių Lietuvoje yra nukentėję nuo „gydytojų” nemokšiškumo, aplaidumo. O kam pavyko rasti teisybę? Siaubas ir baubas pakliūti Hipokrato priesaikos laužytojams į nagus.
o tai nuo kada gydytojai kyčių nebejims, neparašė
O ko norėti iš ligoninės gydytojų ar specialistų pensininkų šutvės? Juk kai kurie vos paeina, o dar dirba.
Šiadien darbo metu susižalojau dešinę akį, nuvykau į priėmimo skyrių pagalbos, dėje pagalbos negavau, rekomendavo susirast mieste privatų gydytoją, Jonušiėnę.Aš taip ir padariau, nuvykau pas Jonušienę.Už 2 min. apžiurą sumokėjau 20 eurų.Kyla klausimas užką aš moku ligonių kasai.Kas už tą betvarkę atsakingas.