Rašėme apie valdžios ketinimus restruktūrizuoti kai kuriuos Telšių rajono savivaldybės administracijos skyrius. Praėjusią savaitę šie užmojai virto realybe. Tačiau Tarybos posėdyje svarstant sprendimo projektą, kuriuo taip pat naikinama Dokumentų valdymo poskyrio vyr. specialisto, teikiančio konsultacijas dėl pirminės teisinės pagalbos, pareigybė, susikibo Telšių rajono savivaldybės tarybos narys Almantas Lukavičius ir Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Urbonas. Pirmasis užsiminė, jog šios pareigybės naikinimas – tai Savivaldybės administracijos vadovų susidorojimas su jiems neparankiais darbuotojais, sugebančiais pasakyti, jog šie turi bendravimo su pavaldiniais problemų. Antrasis tai neigė ir tikino, jog viskas daroma tam, kad pirminės teisinės pagalbos teikimo funkcija būtų atliekama kaip galima efektyviau.
Antanas NEKRAŠIUS
Telšių rajono savivaldybės taryba ketvirtadienį nusprendė reorganizuoti Švietimo, kultūros, sporto ir jaunimo reikalų skyrių į du atskirus skyrius – į Švietimo ir sporto skyrių bei į Kultūros ir turizmo skyrių. Esą Švietimo ir sporto skyriaus pagrindinis tikslas būtų konsultuoti ugdymo įstaigų vadovus, kūno kultūros ir sporto organizacijas, pedagogus LR teisės aktų įgyvendinimo, veiklos tobulinimo programų rengimo, jų įgyvendinimo ir kitais klausimais. Taip pat tirti, analizuoti Savivaldybės bendruomenės švietimo ir sporto poreikių tenkinimą, teikti siūlymus Savivaldybės tarybai dėl švietimo įstaigų, kitų ugdymo įstaigų, kūno kultūros ir sporto organizacijų, tarnybų, centrų steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo. Dalyvauti formuojant Savivaldybės švietimo, sporto ir jaunimo politiką.
Naujai steigiamo (o gal vertėtų sakyti, kad prieš ketverius metus sunaikinto ir vėl atkurto Kultūros skyriaus su papildomai pripaišytomis turizmo koordinavimo funkcijomis) Kultūros ir turizmo skyriaus pagrindinis tikslas – strateginio turizmo plėtra Telšių rajone. Skyrius bus atsakingas už valstybės kultūros politikos įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje, dalyvavimą formuojant Telšių rajono kultūros įstaigų politiką, kultūrinių procesų vientisumo užtikrinimą, turizmo skatinimą.
„Prieš ketverius metus jūs buvote struktūrinės pertvarkos, kuri panaikino keletą Savivaldybės administracijos skyrių, tarp jų ir Kultūros, iniciatorius, – į sprendimo projektą dėl struktūrinių pakeitimų pristačiusį Savivaldybės administracijos direktorių S. Urboną kreipėsi Savivaldybės tarybos narys A. Lukavičius. – Atmeskime viešą paslaptį, kad prieš ketverius metus vykusi restruktūrizacija buvo reikalinga tik tam, jog iš darbo būtų galima atleisti neparankius dabartinei valdančiajai daugumai asmenis. Tikėkime, jog bet koks struktūrinis pertvarkymas turi tikslą efektyvinti veiklą ir taupyti lėšas. Taigi klausimas: kokį efektą davė prieš ketverius metus įvykdyta restruktūrizacija, kokie rezultatai pasiekti bei kiek buvo sutaupyta biudžeto lėšų?“
Į šį klausimą S. Urbonas atsakė, kad prieš ketverius metus sujungus Švietimo ir kultūros skyrius, buvo siekta efektyvinti jų veiklą, nes abi šios sritys, anot Savivaldybės administracijos direktoriaus, yra „labai susijusios viena su kita“. „Praėjus ketveriems metams, įvyko ne vienas pasikeitimas, – kalbėjo Savivaldybės administracijos direktorius. – Tapome pilotine savivaldybe, kurioje pradėta taikyti klasės krepšelio metodika, vykdomas švietimo tinklų optimizavimas ir gausybė kitų pakeitimų. Mūsų manymu, tikslinga Švietimo skyrių išgryninti ir leisti jam darbuotis vien tik švietimo srityje. Be to, per tą laiką daug pokyčių sulaukė patys Telšiai. Miestas tapo turizmo traukos centru. Tačiau mes neišnaudojame atvykstančių turistų srauto, kitaip tariant, nepasiekiame, kad jie atvykę paliktų kuo daugiau pinigų. Daugelis atvykstančių miesto svečių yra vedami kultūrinio turizmo. Todėl atskirti Kultūros skyrių bei jam priskirti turizmo plėtros funkcijas, mūsų manymu, yra tikslinga.“
Išklausęs direktorių, A. Lukavičius apgailestavo, jog iš S. Urbono taip ir neišgirdo atsakymo į jo užduotą klausimą apie sutaupytas lėšas bei prieš ketverius metus vykusios reorganizacijos Savivaldybės administracijoje atneštą naudą.
Taip pat Taryba pritarė Savivaldybės administracijos siūlymui steigti visiškai naują – Viešosios tvarkos užtikrinimo – skyrių. Šiuo metu viešosios tvarkos užtikrinimo funkcijas vykdo 2 specialistai, tiesiogiai pavaldūs Savivaldybės administracijos direktoriui. Skyrius steigiamas siekiant užtikrinti Telšių rajono savivaldybės sprendimų vykdymą viešosios tvarkos klausimais, efektyvesnę viešosios tvarkos kontrolę rajone, vykdyti pažeidimų prevenciją, organizuoti, rengti prevencinius projektus ir kontroliuoti, kaip jie vykdomi.
Kadangi viena Kaimo plėtros skyriaus vyr. specialisto pareigybė buvo perkelta į Varnių seniūniją – atsiradusią tuštumą skyriuje Taryba nusprendė užpildyti įsteigdama kitą vyr. specialisto pareigybę Kaimo plėtros skyriuje.
Pokyčių sulaukė ir Juridinis, personalo ir dokumentų valdymo skyrius. Panaikinus anksčiau buvusius Dokumentų valdymo ir Personalo ir ūkio poskyrius, skyrius reorganizuotas į Teisės ir administravimo skyrių. Reorganizuoto skyriaus struktūroje paliktas tik Viešųjų pirkimų poskyris.
Nebelikus poskyrių – panaikintos ir dviejų vedėjų pareigybės. Tačiau jei galvojate, kad dėl to sumažėjo valdininkų armija, – klystate. Iš sutaupytų poskyrių vedėjų etatų įsteigti Kultūros ir turizmo skyriaus bei Viešosios tvarkos užtikrinimo skyriaus vedėjų etatai.
Reorganizuojant Juridinį, personalo ir dokumentų valdymo skyrių, administracija Tarybai pasiūlė naikinti vyr. specialisto, teikiančio konsultacijas dėl pirminės teisinės pagalbos, pareigybę ir šias funkcijas paskirstyti Teisės ir administravimo skyriaus vedėjui bei vedėjo pavaduotojui.
„2015 m. pirminės teisinės pagalbos konsultacijų suteikta 786 asmenims, padėta surašyti prašymus antrinei teisinei pagalbai gauti 338 asmenims, bei daug kitų darbų, kuriuos atliko būtent tas žmogus (Renata Deveikytė, – red.), einantis vyr. specialisto pareigas, – posėdžio metu į S. Urboną dar kartą kreipėsi Tarybos narys A. Lukavičius. – Pagal šiuos skaičius tikrai neatrodo, jog ši pareigybė yra nereikalinga. Aš manau, jog tik laiko klausimas, kada ji vėl bus įsteigta, galbūt tik kitu pavadinimu. Ir eis šias pareigas kitas žmogus, ne tas, kuris išdrįsta pasakyti vadovui, kad jis turi bendravimo su pavaldiniais problemų, bet tas, kuris tyliai, nulenkęs galvą vykdys tai, kas jam bus liepta. Ir tokia, kad ir kaip būtų gaila, šiandien yra Savivaldybės administracijos realybė: pasakymais „arba jūs dirbate tai, kas jums yra pasakyta ir neturite savo nuomonės, arba jūs po struktūrinių pertvarkų paprasčiausiai išlėksite iš darbo“ bauginami darbuotojai. Taigi klausimas Savivaldybės administracijos direktoriui: kokiais tikslais naikinama pareigybė, jeigu yra gausybė darbų, kuriuos ją užimantis žmogus turi nudirbti?“
„Tikrai nei vienam darbuotojui taip nesu pasakęs, – gynėsi S. Urbonas, – nei jums, kada ėjote Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėjo pareigas. Vyr. specialisto pareigybė naikinama, nes buvo atlikta analizė, pagal kurią įvertintas darbuotojui tenkantis darbo krūvis, ir nuspręsta, jog jį galima paskirstyti jau minėtiems Teisės ir administravimo skyriaus vedėjui ir vedėjo pavaduotojui. Pirminės teisinės pagalbos funkcija bus užtikrinta. Gyventojai dėl to nenukentės.“
Valdantieji toliau „siautėja“. Jų pirmtakui nekaip baigėsi, tačiau matomai nepasimokė. Ne veltui liaudyje gajus posakis: protingi mokosi iš svetimų klaidų, o…….
„Širvintos tampa užvaldytos vienos politinės grupės su vadu priešakyje, kas su demokratine partija mažai turi bendro. Sukurta politinė mašina, kurioje rinkėjai už paslaugas selektyviai atsilygina balsais. Į svarbius postus sodinami savi žmonės, o kiti atleidžiami be skrupulų. Opozicija ir nepriklausomi žurnalistai susiduria su vis didėjančiais sunkumais, reikšdami laisvą žodį.”15 min.