Lietuviai vis drąsiau ragauja ir atranda fruit beer stiliaus alų – tai rodo aludarių lūkesčius gerokai viršijantys pardavimai. Šį pavasarį „Švyturio“ su tikromis džiovintomis vyšniomis subrandintas tamsus lageris „Crimson Cherry“ parduodamas akimirksniu – vos tik atsiduria lentynose. Aludariai sako nesitikėję tokio naujo alaus populiarumo ir aiškina, kodėl negali jo pagaminti daugiau.
Tomas JANKUS
„Švyturio“ dar pavasarį rinkai pristatytas „Crimson Cherry“ alus tapo pirmuoju Lietuvoje su natūraliomis džiovintomis vyšniomis brandintu fruit beer stiliaus alumi. Fruit beer (arba vaisinis alus) iki šiol drąsiau buvo ragaujamas ir savo gerbėjų rasdavo tarp eksperimentuoti skoniais mėgstančių lietuvių. Jis išsiskiria subtiliu ar sodriu vaisių ir uogų skoniu, neužgožiančiu apynio kartumo. Sėkmingi „Crimson Cherry“ pardavimai rodo, kad lietuviai vis dažniau šalia tradicinio lagerio išbando ir vaisinius, neragautus ir neįprastus skonius.
„Vaisinio alaus populiarėjimą Lietuvoje pastebėjome dar pernai, kai išryškėjo tendencija, kad lietuviai vis drąsiau ieško ne vien tradicinio lagerio. Dar tada naujo alaus skonio paieškas pradėjome ir mes. Tačiau tai užtruko – „Crimson Cherry“ kūrybai skyrėme daug dėmesio. Norėjome sukurti vaisinį alų, kuris būtų gaminamas su tikrais, natūraliais vaisiais ar uogomis, ir kūrėme jį laikydamiesi savo „švyturiškų“ standartų. Būtent taip ir gimė „Crimson Cherry“, o pirmieji jo pardavimo rezultatai mus ir nustebino, ir pradžiugino, kad pavyko sukurti naują lietuvių pamėgtą skonį“, – teigia „Švyturio“ produkto vadovas Andrius Bagdzevičius.
Lietuviai atsigręžia į natūralumą
„Crimson Cherry“ alaus gamyba trunka ilgiau, nei įprastinių Lager alaus rūšių. Šis alus fermentuojamas ir brandinamas mažiausiai šešias savaites ir nei dienos trumpiau – būtent tiek laiko reikia, kad atsiskleistų visas vyšnių aromato ir skonio intensyvumas.
„Švyturio“ vyriausioji aludarė Džuljeta Armonienė tvirtina, kad, pradedant kurti alų, buvo kruopščiai ieškoma tinkamos vyšnių rūšies, nes ne visos rūšys tinka alui brandinti. „Crimson Cherry“ gaminti buvo tiekiamos 2015 metų derliaus vyšnios iš Bulgarijos.
„Tiekėjų vyšnioms ieškojome ilgai, tačiau galiausiai buvo pasirinktos vyšnios iš Bulgarijos, kurios tinkamai atsiskleidžia aluje ir suteikia jam ypatingą skonį ir aromatą. Ruošdami vyšnias susitikimui su alumi, suberiame jas į specialų tinklą, kuris patalpinamas alaus brandinimo talpoje. Uogos prislopina apynio kartumą, tačiau puikiai išlaiko pusiausvyrą tarp alaus ir vaisiškumo, neužgoždamos apynių aromato bei alaus skonio“, – sako Dž. Armonienė.
„Pastebėję, kad alus tapo labai populiarus ir labai greitai išperkamas, negalime padidinti jo virimo kiekių, nes, pasirodo, Europoje liko labai nedidelis mums tinkamų vyšnių kiekis. Renkamės labai kruopščiai, todėl vyšninio alaus mėgėjus raginame būti kantrius“, – prideda aludarė.
Dž. Armonienė pabrėžia, kad šis alus skirtas eksperimentuotojams, kurie nuolat ieško naujų skonio potyrių ir reikalauja kokybės ir įvairovės iš alaus. Tačiau jeigu šis apibūdinimas anksčiau būtų tikęs tik nedidelei grupelei didžiausių gurmanų, dabar tokį alų mėgsta daugelis lietuvių. Tai nebėra niša – tai tampa nauja alaus tradicija, tikina aludarė.