AB „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo antrojo geležinkelio kelio statybą ruože Telšiai–Lieplaukė. Į „Telšių ŽINIŲ“ redakciją kreipėsi lieplaukiškiai, kurie piktinosi dėl vykdomų darbų, mat jie kelia daug nemalonumų. Dėl suintensyvėjusio eismo Lieplaukės aplinkkeliu prie jo gyvenantys žmonės skęsta dulkėse, kelias duobėtas, tačiau, anot gyventojų, jo priežiūra mažai kam rūpi.
„Nejau nepatogumus turėsime jausti visą projekto vykdymo laikotarpį, iki 2018 metų?“ – skundėsi lieplaukiškiai.
Monika GIRDVAINĖ
Kelia nemažai problemų
Prasidėjus antrojo geležinkelio kelio statybai ruože Telšiai–Lieplaukė, šių metų vasaros pradžioje kelyje Telšiai–Alsėdžiai, važiuojant per vadinamuosius linksmuosius kalnelius, buvo uždaryta geležinkelio pervaža. Dėl statybų automobilių eismas nukreiptas per Lieplaukės kaimą arba per viaduką į Šiaulių–Palangos plentą. Suintensyvėjęs transporto priemonių eismas, didelis krovininių automobilių srautas vykdant statybos darbus piktina prie Lieplaukės aplinkkelio gyvenančius žmones. Mat kai saulėti orai, prie žvyruoto kelio Žarėnai–Lieplaukė–Alsėdžiai atkarpos nuo Lieplaukės iki Šiaulių plento esantys laukai, miškai, sodybų teritorijos skęsta dulkėse. Be to, keliu nuolat zujančios sunkiasvorės mašinos, į statybvietę vežančios žvyrą, kelia didelį triukšmą, nuo jų susidaro duobės. Lieplaukiškiai domisi, ar kelias, kad mažiau dulkėtų, negalėtų būti laistomas, dėl duobių – dažniau greideriuojamas. Baiminamasi, kad nemalonios sąlygos kamuos iki pat 2018-ųjų birželio, kol bus baigtas vykdyti projektas.
Gyventojus dėl nerimą keliančios problemos supranta ir Ryškėnų seniūnijos vadovė Gražina Sukurienė, tačiau seniūnija, bandydama pagerinti situaciją, teigiamų pokyčių nepasiekė.
„Už šio kelio priežiūrą yra atsakingi „Telšių regiono keliai“. Vasaros pradžioje, kai tik padarius tą apylanką suintensyvėjo automobilių srautas, rašėme raštą Savivaldybei, „Telšių regiono keliams“, prašydami, kad kelias būtų dažniau greideriuojamas, laistomas, bet situacija nepagerėjo. Darant apylanką su seniūnija niekas nebuvo derinta, apie žmones tuo labiau niekas nepagalvojo, o problemos rimtos“, – kalbėjo G. Sukurienė. Seniūnės teigimu, tą 4 km kelio nuo Lieplaukės iki Šiaulių plento atkarpą buvo galima išpilti skalda, gal net išasfaltuoti, ir problemų nekiltų.
Daugiau dėmesio skirti negali
VĮ „Telšių regiono keliai“ Saugaus eismo skyriaus vadovas Arūnas Raibužis, reaguodamas į gyventojų išsakytas problemas, teigė, kad valstybinės reikšmės kelių priežiūra vykdoma vadovaujantis Kelių priežiūros vadovo ir su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos sudaryta finansavimo sutartimi. Joje, anot pašnekovo, be kitų kelių priežiūros reikalavimų, yra nustatyti žvyrkelių profiliavimo reikalavimai, kurie priklausomi nuo kelių priežiūrai skiriamų lėšų.
„Valstybinės reikšmės kelias su žvyrkelio danga Žarėnai–Lieplaukė–Alsėdžiai, kaip ir visi keliai, vasaros sezono metu prižiūrimas žemiausiu priežiūros lygiu, pagal kurį žvyrkelis profiliuojamas ne rečiau kaip kas 32 darbo dienas“, – sakė A. Raibužis. Pašnekovas informavo, kad teisės aktų nustatyta tvarka minėtą kelio atkarpą „Telšių regiono keliai“ šiais metais profiliavo 4 kartus: kovo 15 d., balandžio 29 d., birželio 16 d., rugpjūčio 3 d.
A. Raibužis taip pat pabrėžė, kad už minėto kelio priežiūrą statybų metu atsakinga ir geležinkelio kelio statybų darbus atliekanti rangos įmonė UAB „Šiaulių plentas“.
„Bendrovei „Šiaulių plentas“ apylankos priežiūra perduota išduodant statybos leidimą. Ji žvyrkelio profiliavimą turi vykdyti atsižvelgdama, kaip intensyviai naudojama apylanka ir kaip dažnai atsiranda defektai, turintys įtakos važiavimo sąlygoms. Mūsų žiniomis, UAB „Šiaulių plentas“ žvyrkelį greideriavo 4 kartus“, – tvirtino pašnekovas. Jis pridūrė, kad „Telšių regiono kelių“ pareiga yra stebėti, kad būtų užtikrintas pravažumas. A. Raibužio teigimu, atliekant patikrinimus nustatyta, kad minėto kelio nuo Lieplaukės iki Šiaulių plento atkarpoje žemės sankasos, važiuojamosios dalies ir kelkraščių dangos priežiūros rodikliai atitinka leistinas normas.
Ragina pakentėti
„Telšių regiono kelių“ atstovas, paklaustas apie galimybę laistyti kelią, kad nedulkėtų, pasakė tik tiek, kad darbų pirkimo dokumentuose kelio laistymas nenumatytas ir tokią galimybę vargu ar kas svarstys. Specialistas lieplaukiškiams siūlė tiesiog pakentėti.
„Puikiai suprantame gyventojų nepasitenkinimą dėl padidėjusio eismo intensyvumo. Kiekviena statyba sukelia sunkumų šalia gyvenantiems žmonėms, dirbančioms įmonėms, bet ji turi pabaigą. Tada visuomenė turi pasikeitusias sąlygas, dėl to pagerėja eismo saugumas, sumažėja transporto srautai. Darbai, statant viaduką per geležinkelį, nebūtinai turi pasibaigti 2018 metais. Tikėtina, kad esant geroms oro sąlygoms, palankesniam rudens, žiemos laikotarpiui, rangovas galės intensyviai vykdyti darbus, kurie pasibaigs anksčiau“, – gyventojus ramino A. Raibužis.
O „Lietuvos geležinkelių“ Tarptautinių ryšių ir bendrųjų reikalų skyriaus komunikacijos sektoriaus Vidaus administravimo ir saugos departamento vyr. specialistas Domas Jurevičius pažadėjo, jog artimiausiu metu bus imtasi atitinkamų priemonių gerinant kelio būklę.
„Rangovas yra įsipareigojęs statybų metu prižiūrėti ir tvarkyti kelius, kuriais naudojasi. Po jūsų užklausimo mes nusiuntėme rangovui UAB „Šiaulių plentas“ raštą, kuriame prašome imtis reikiamų priemonių, siekiant užtikrinti tinkamą naudojimąsi privažiavimo į statybvietę keliais, jų priežiūrą, bei informuoti mus apie priimtas priemones“, – komentavo D. Jurevičius.
Na, o lieplaukiškiams belieka tikėtis, kad statybos darbai baigsis anksčiau, negu suplanuota, ir kad „Šiaulių plento“ priimtos priemonės jiems bent kažkiek bus į naudą.
Tegul Telsiu regijono keliai priziuri kelia varniai laukuva nes asfaltas labai salikelese istrupejes ir su furom sunku prasilenkti
Įdomus išsireiškimas „kelias profiliuojamas”. Lieplaukė-Ryškėnai, Lieplaukė-Žarėnai „profiliuojami” 2-3 kartus per metus. Tai gal „profiliuokit” vienodai. Duokit Ryškėnų sen. babkių, tai „profiliuos” dažniau.
Manau šio straipsnio autorius turėjo prieš tai pasidomėti, kas atlieka šiuos darbus, ir kieno mašinos važiuoja. Deja, bet čia parašyta neteisinga informacija.