Pagrindiniai darbo pasiūlymai vairuotojams yra šie – tai keleivinio arba siuntų, prekių gabenimui skirto transporto vairavimas, tolimieji ir vietiniai reisai, darbas ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse.
Kokiais informaciniais šaltiniais gali pasitikėti darbo ieškantys vairuotojai?
Geriausia pasitikėti ne pavieniais darbo pasiūlos skelbimais, o pasirinkti solidžias vairuotojų įdarbinimu užsiimančias agentūras, nes jos padeda surasti darbą ne tik ilgametę darbo patirtį turintiems, bet ir jauniems vairuotojams.
Šių agentūrų internetiniuose portaluose pateikiami patys naujausi partnerių perduoti darbo pasiūlymai. Daugiausia tokių pasiūlymų skiriama tolimųjų reisų vairuotojams. Ypač daug pasiūlymų atkeliauja iš Vokietijos, kur ieškoma vairuotojų, galinčių vairuoti vilkikus individualiai arba dviese.
Kaip vyksta tolimųjų reisų vairuotojų įdarbinimas gerą vardą pelniusiose agentūrose?
Kad vilkikų vairuotojai nepatirtų nemalonių netikėtumų, dauguma agentūrų juos įdarbina Lietuvoje, kad šie grįžę namo laisvu nuo darbo metu arba susirgę galėtų gauti visas reikiamas socialines garantijas. Tai reiškia, jog ši darbo sutartis garantuoja vairuotojams tai, kad jie savo gimtojoje šalyje galės nemokamai lankytis pas gydytojus, gauti visas iš PSD fondo lėšų apmokamas paslaugas.
Kokios darbo sąlygos garantuojamos per agentūras įdarbintiems vairuotojams?
Kurioje nors iš agentūrų įdarbinti vairuotojai per dieną vairuoja ne daugiau kaip devynias valandas, o bendra dviejų savaičių vairavimo trukmė negali viršyti 90 valandų. Tiesa, prireikus, savaitinis darbo laikas gali būti pratęstas iki 60 valandų, tačiau su sąlyga, kad vairuotojas vidutiniškai per keturių mėnesių laikotarpį dirbs tik po 48 valandas per savaitę.
Kokie yra tolimųjų reisų vairuotojų poilsiui skirti reikalavimai?
Darbdavys, parengdamas vairuotojui jo darbo grafiką privalo pasirūpinti, kad šis po šešių dienų vairavimo galėtų kaip reikiant pailsėti. Todėl tolimųjų reisų vairuotojams kartą per savaitę turi būti garantuotas 45 valandų trukmės nepertraukiamas poilsis. Tačiau, susitarus su vairuotoju, šį poilsiui skirtą laiką kas antrą savaitę galima sutrumpinti iki vienos paros trukmės.
Aišku, tokiu atveju už sutrumpintą poilsio laiką vairuotojui turi būti materialiai atlyginta. Be to, poilsiui skirtu laiku vairuotojai turi ilsėtis tam pritaikytose patalpose, kuriose yra sudarytos tinkamos sąlygos miegojimui ir sanitariniams poreikiams tenkinti. O darbdavys privalo padengti tokio būsto panaudos išlaidas.