Telšių miestas intensyviai keičiasi. Jeigu pažvelgtume, kaip Žemaitijos sostinė atrodė, tarkime, prieš dešimtmetį ir dabar, matytume akivaizdžius pokyčius. Sutvarkyta aplinka verčia didžiuotis miestu, kuriame gyvename. Na, truputį pabambėti, aišku, tenka dėl rekonstruojamų gatvių, bet visa tai laikina.
Ko prieš dešimtmetį nebuvo visai arba buvo, bet tiek nepastebima – tai akliesiems ir silpnaregiams pritaikyta infrastruktūra. Šiandien įrengiamuose šaligatviuose atsiranda regėjimo negalią turintiems asmenims skirti takai: šie žmonės gali drąsiau ir užtikrinčiau vaikščioti po miestą. Tik tokių takų Žemaitijos sostinėje kol kas nėra daug. O ir tie, kurie įrengti, kelia abejonių dėl savo saugumo. Į akis krito L. Giros gatvėje įruošta akliesiems ir silpnaregiams skirta perėja.
Antanas NEKRAŠIUS
Prieš keletą metų rekonstruojant L. Giros gatvę šaligatviuose buvo įrengti specialūs akliesiems ir silpnaregiams skirti takai. Toje pačioje gatvėje, netoli sankryžos su Ežero gatve, akliesiems taktilinėmis trinkelėmis pažymėta perėja. Tačiau kitokio ženklinimo – nei vertikalaus, nei horizontalaus, įspėjančio vairuotojus apie gatvėje esančią perėją, nėra. Eismo saugumo komisijos pirmininko Artūro Stirbio paprašėme komentaro, ar toks aklųjų tako žymėjimas nesukelia pavojaus regėjimo negalią turintiems asmenims, norintiems pereiti gatvę, bei ar numatoma šioje vietoje įrengti pilnavertę perėją pėstiesiems.
Netrukus mūsų klausimas atsidūrė Eismo saugumo komisijos posėdžio darbotvarkėje.
Telšių rajono savivaldybės administracijos Statybos ir urbanistikos skyriaus vedėjas Mindaugas Norkus komisijos narius informavo, jog akliesiems skirti takai kartu su nežymėta perėja L. Giros gatvėje buvo įrengti vadovaujantis projektu, kuris anksčiau buvo suderintas su Eismo saugumo komisija. „Tai legalus dalykas – yra pritaikytas saugus nuėjimas žmogui su negalia. Pažymėtas atitinkamais ženklais, – aiškino M. Norkus. – Kaip tik galvoju, kad tai yra saugesnis variantas negu žymėta perėja… Per tokią perėją eini ir pats saugaisi.“
Statybos ir urbanistikos skyriaus vedėjas pridūrė, jog L. Giros gatvė nėra judri, o ir žmonių ja nedaug vaikšto. Todėl esą būtų netikslinga įrengti pilnavertę perėją pėstiesiems.
Saugaus eismo komisijos pirmininkas A. Stirbys akcentavo, jog Kelių eismo taisyklių (KET) 35 punkte yra aiškiai parašyta, kad „visur (net ir ne pėsčiųjų perėjoje) vairuotojas privalo praleisti neregį pėsčiąjį, signalizuojantį balta lazdele, arba neįgalųjį, važiuojantį per kelią neįgaliųjų vežimėliu.“ Tačiau pirmininkas suabejojo, ar akląjį pėsčiąjį, signalizuojantį lazdele, spės laiku pamatyti vairuotojas, sukantis iš Ežero gatvės į L. Giros gatvę. Esą galbūt tikslinga būtų toje vietoje pažymėti perėją horizontaliu žymėjimu?
Anot Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininko Roberto Gečo, esminis klausimas, ar nežymėta perėja sukelia nesaugumo grėsmę neregiams? „Jeigu įrengsite pėsčiųjų perėjos žymėjimą, tada ji bus skirta visiems pėstiesiems, – kalbėjo R. Gečas. – Apsispręskite, ar to reikia? Kitas klausimas, kiek ten yra neregių bei vaikštančių pėsčiųjų?“
Išklausiusi kiekvieno nario nuomonę, Eismo saugumo komisija bendru sutarimu nusprendė, jog perėja regėjimo negalią turintiems asmenis L. Giros gatvėje yra įrengta saugi, o būtinybės ją pritaikyti visiems pėstiesiems – nėra.
Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos Telšių rajono filialo pirmininkė Dženeta Pocienė pasidžiaugė, jog aklųjų takų Žemaitijos sostinėje po truputį pradeda atsirasti. Tačiau jų mažai ir, pavyzdžiui, norintys pasivaikščioti Masčio ežero pakrantėje regėjimo negalią turintys asmenys susiduria su aibe nepatogumų.
Apie pačią perėją L. Giros gatvėje D. Pocienė sakė, kad ji yra saugi, mat jau minėtas KET 35 punktas neregiams suteikia galimybę bet kurioje vietoje saugiai kirsti gatvę ar kelią. „Neregys visada lėčiau eina per gatvę, ir, kiek teko susidurti, vairuotojai atkreipia dėmesį ir praleidžia žmogų, signalizuojantį balta lazdele“, – pabrėžė Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos Telšių rajono filialo pirmininkė.
bet mazai pereju yra gatvese
musu meras ir telsiu verslas padarys man pereju
Birūtės g.trys perėjos nesaugios niekam.jos visai ne vietoj.
Prie norfos gedimino g. saugi perėja?
Telšių sankryžos įrengtos pagal DDK (duok durniui kelią)taisykles