Ne paslaptis, kad elektroninė prekyba šiuo metu yra populiariausia prekybos forma pasaulyje. Tai visai nestebina žinant, jog vos vieno mygtuko paspaudimu dabar galima įsigyti viską, ko tik gali prireikti – nuo drabužių iki valymo priemonių. Tad natūralu, kad didėjant paklausai auga konkurencija. Pastebima, jog internetu prekiaujančios įmonės nuolat varžosi tarpusavyje norėdamos įtikti pirkėjams. Vienas iš būdų būti pranašesniems už konkurentus – pasiūlyti ne tik kokybiškas prekes, bet ir kokybiškas, išskirtines, geriausiai prekės ženklą reprezentuojančias pakuotes.
Daugelis rinkodaros specialistų teigia, kad elektroninėje prekyboje būtent pakuotė atlieka vieną svarbiausių vaidmenų. Kuo pakuotė yra tokia svarbi? Kokią pakuotę naudoti ir kaip estetiškai, patraukliai bei kokybiškai paruošti siuntas? Atsakymai į šiuos klausimus aktualūs visiems, prekiaujantiems internetu, pakuojantiems, siunčiantiems ir siekiantiems pritraukti kuo daugiau pirkėjų.
Pakuotės svarba elektroninei prekybai
Kalbant apie elektroninę prekybą ir pakuočių svarbą verta pastebėti, kad pakuotė yra tikrai daugiau nei tik kartotinė dėžutė. Įvairūs tyrimai, sėkmingos elektroninės prekybos analizavimai įrodė, jog pakuotė yra lygiai tokia pat svarbi kaip ir pats prekės ženklas. Jei anksčiau pakuotė buvo vertinama tik dėl savo funkcionalumu, dabar pirkėjai vertina kur kas daugiau – pakuotės dizainą, pateikimą, estetiką, perduodamą žinutę. Tad būtina suprasti, kad pakuotė nebėra tik priemonė tikslui pasiekti, tai – prekės ženklo sukurta patirtis, pirmas įspūdis ir grįžtamasis ryšys.
Akcentuojama, jog gerai apgalvotos ir tinkamai pasirinktos pakavimo medžiagos gali turėti didelės įtakos elektroninės prekybos sėkmei:
- Vartotojams patraukli pakuotė gali padėti sumažinti grąžinimo apimtį.
- Gerai apgalvota pakuotė padeda ugdyti klientų lojalumą.
- Patraukti pakuotė dažnai veikia kaip efektyvi reklama – prekės ženklą pastebi ir juo susižavi daugiau žmonių.
Pexels.com
Populiariausios pakuotės
Reikia žinoti, kad pakuotės pasirinkimas elektroninėje prekyboje gali būti labai individualus. Šiuo metu pakavimo medžiagos išsiskiria įvairove – galima rinktis norimo dydžio, formos bei dizaino pakuotes. Tačiau derėtų atkreipti dėmesį į populiariausias pakuočių rūšis, kurias naudoja daugelis gerai žinomų, sėkmingų prekės ženklų:
- Gofruoto kartono dėžutės. Labiausiai paplitusios pakuotės – gofruoto kartono dėžutės. Šios pakuotės elektroninėje prekyboje itin populiarios dėl lengvo svorio, kuris neprideda papildomų siuntimo išlaidų ir dėl perdirbimo galimybių, kas itin svarbu šiuolaikiniams vartotojams. Be to, gofruoto kartono dėžutės suteikia efektyvią apsaugą nuo smūgių, drėgmės ir temperatūros pokyčių.
- Popieriniai maišeliai ir paminkštinti vokai. Lengvų daiktų, drabužių siuntimui dažnai pasirenkami popieriniai maišeliai ir paminkštinti vokai. Šios pakavimo medžiagos yra vertinamos dėl panašių priežasčių kaip ir gofruoto kartono dėžutės – lengvo svorio, ekologiškumo bei tvarumo.
- Individualios pakuotės. Pakuotės pritaikytos konkretiems produktams yra vienos asmeniškiausių bei sėkmingiausių. Ką reiškia produktui pritaikyta pakuotė? Tai yra stilizuotos pakuotės, tokios kaip dėžutės, maišeliai, vokai su prekės ženklo logotipu, tam tikru užrašu ar paveikslėliu. Kuriant individualią pakuotę dėmesys sutelkiamas tiek į išorinį, tiek į vidinį pakuotės sluoksnį. Verta pastebėti, kad individualios pakuotės geriausiai reprezentuoja prekės ženklą ir patraukia pirkėjų dėmesį.
Kokią pakuotę pasirinkti?
Kyla klausimas: kokią pakuotę pasirinkti? Svarbu suprasti, kad vystant elektroninės prekybos verslą pakuotės pasirinkimas priklauso nuo jūsų verslo poreikių ir produkto poreikių, tačiau yra keletas veiksnių, į kuriuos derėtų atsižvelgti:
- Išvaizda. Vienas svarbiausių veiksnių, į kurį reikia atsižvelgti yra pakuotės išvaizda. Pažymėtina, kad pirmą įspūdį apie produktą žmonės dažniausiai susidaro per 7 sekundes. Tai reiškia, jog produktas gali būti patrauklus arba nepatrauklus vartotojams dar nespėjus jo išpakuoti. Todėl labai svarbu, kad pakuotės išvaizda patrauktų dėmesį. Dėl šios priežasties reikėtų apsvarstyti individualios pakuotės pasirinkimą, kas leistų klientams jaustis vertinamiems bei svarbiems. Kuriant individualią pakuotę pasirūpinkite tuo, jog joje būtų matomas jūsų prekės ženklo logotipas, papildykite pakuotę išskirtiniais dizaino elementais – juostelėmis, kaspinėliais, asmeniškomis kortelėmis, lipdukais ir kt. Įsiminkite, kad klientai gavę vizualiai patrauklią, unikalią pakuotę ne tik atkreips dėmesį į jūsų prekės ženklą, bet ir gali būti, kad jį rekomenduos savo draugams, šeimos nariams. Tad gerai apgalvota, suasmeninta pakuotės išvaizda – itin efektyvus būdas būti pastebėtiems ir pritraukti didesnį klientų ratą.
- Tvarumas. Šiuo metu tvarios pakuotės yra tai, ką labiausiai vertina vartotojai. Daugelis žmonių teikia pirmenybę ekologiškoms pakuotėms, todėl norint įtikti klientams ir siekiant pabrėžti atsakingą įmonės požiūrį labai svarbu rinktis lengvai perdirbamas pakavimo medžiagas, tokias kaip gofruoto kartono dėžutės, popieriniai maišeliai ir kt.
- Kokybė. Verta atkreipti dėmesį į tai, kad pakuotės kokybė yra ne ką mažiau svarbi nei išvaizda ir Savaime suprantama, kad nuo pakuotės kokybės priklauso ir produkto kokybė – ar produktas klientą pasieks nepažeistas, nedeformuotas, nesulūžęs. Todėl pasirinkime turi būti tvirtos, geriausiai produktą apsaugančios pakavimo medžiagos.
Dėmesys išpakavimui
Labai svarbu akcentuoti, kad didelis dėmesys turi būti skirtas ne tik produkto supakavimui, bet ir išpakavimui. Tai reiškia, jog kuriant pakuotę reikia pasirūpinti tuo, kad pirkėjui ją būtų lengva atidaryti ir išimti produktą. Unikali, lengvai atidaroma pakuotė dar labiau sužavės klientą ir tokiu būdu jis susikurs įsimintiną išpakavimo patirtį. Todėl šiuo metu minimalizmas yra raktas į sėkmingą pakuotę. Verta pastebėti, kad minimalus pakavimo medžiagų naudojimas gerokai palengvina išpakavimo procesą, sumažina atliekų kiekį ir pabrėžia atsakingą įmonės požiūrį tiek į klientų laiką bei patogumą, tiek į gamtos tausojimą.
Nuo pakuotės priklauso verslo sėkmė?
Ar nuo pakuotės pasirinkimo priklauso verslo sėkmė? Dažnu atveju būtent pakuotė lemia tai, kaip vartotojai priims jūsų prekės ženklą ir patį produktą. Pakuotė sudaro pirmą įspūdį, patraukia dėmesį ir net sukuria ryšį, kuris yra labai svarbus norint pritraukti klientus bei padidinti pardavimus. Todėl jokiu būdu negalima nuvertinti pakuotės svarbos, nes unikali, įsimintina, kokybiška, gerai apgalvota pakuotė suteikia neabejotinos naudos.