Jeigu domitės automobilių rinka, pastaruoju metu ieškojote, o gal vis dar ieškote arba patys planuojate verstis automobilių pardavimo veikla, tikriausiai žinote tai, kad į Lietuvą
atkeliauja vis daugiau transporto priemonių iš JAV. Vietiniai verslininkai arba įmonės jas nuperka už Atlanto labai pigiai, o čia parduoda brangiau. Be abejonės, pigiai pavyksta
nupirkti todėl, kad iš JAV jos perkamos daužtos arba kitaip pažeistos. Lietuvoje jos būna pigiai suremontuojamos ir belieka tik parduoti. Atrodo kaip verslas be jokios rizikos, ar ne?
Tačiau kaip yra iš tiesų ir ar verta plukdyti mašiną iš JAV ir kiek viskas kainuoja?
Pagrindiniai kaštai
Įprastai sakoma, kad transporto priemonės JAV arba Kanados aukcionuose kainuoja tarp 30 ir 50% mažiau nei analogiškos būklės transporto priemonė Lietuvoje. Pridėjus visus
mokesčius ir muitus gaunama, kad net ir įdėjus nemažai pinigų į remontą galima tikrai įsigyti ir paruošti automobilį sau už daug mažesnę sumą arba neblogai uždirbti jį pardavus.
Pagrindinius kaštus sudaro:
● Pačio automobilio kaina;
● Aukciono mokesčiai (<1000 USD, bet labai priklauso nuo pačio automobilio kainos);
● Transportavimo kaštai (atplukdymas iš JAV į Klaipėdą kainuoja ~1000-1200 eurų);
● Importo mokestis (10% nuo: automobilio kaina + transportavimo išlaidos);
● PVM (21% nuo: automobilio kainos, transportavimo išlaidų ir importo mokesčio)
Tarkime jūs įsigijote automobilį iš IAAI kompanijos aukciono Naujajame Džersyje, kuris kainavo 7000 JAV dolerių arba 6400 eurų.
1. Sumokate ~750 USD aukciono mokesčių (640 eurų);
2. Sumokate 1200 eurų už TP pargabenimą į Lietuvą;
3. Sumokate 10% arba 760 eurų importo mokestį;
4. Sumokate 1755 eurus PVM.
Iš viso gauname, kad į Lietuvą atkeliavęs automobilis jums kainavo 10 755€.
Jeigu tikėti teorija, tai analogiškos būklės automobilis Lietuvoje kainuotų iki 13 000€, todėl teorijoje jau matome uždarbį. Tačiau praraja tik didėja perkant brangesnius automobilius,
dėl to specialistai nepataria pirkti automobilio iš JAV, jeigu jo vertė nesieks 9-10 tūkstančių eurų. Finansinė nauda tokia maža, kad dėl jos stengtis net neverta, o kartais jos ir visai
nėra.
Remontuojant atsirandantys papildomi kaštai
Tačiau parduoti daužtą ar nepilnai suremontuotą automobilį yra labai sudėtinga. Dėl to beveik visi renkasi jį remontuoti ir parduoti jau sutvarkytą. Be abejo mes nekalbame apie
tuos atvejus, kada automobilis įsigytas sau.
Taigi, remontuojant automobilį iš JAV beveik be išimčių atsiranda daug papildomų problemų. Visko, būnant už tūkstančių kilometrų, tikrai nesužinosi ir nepamatysi, o
nemažai problemų gali nutikti ir gabenant automobilį laivu. Nors tam tikri tarpininkai ir turi savo atstovus, kurie atlieka preliminarią automobilio apžiūrą, bet ji yra paviršutiniška ir nenuodugni.
Dažniausiai daužtiems automobiliams reikia keisti: priekinį bamperį, kapotą, radiatorių(-us), priekines kėbulo dalis, priekinių ratų važiuoklės elementus, amortizatorius, traukes, stebules, šakes, žibintus, vairą arba paneles (jeigu yra iššovusios oro pagalvės). Prieš perkant turite preliminariai pasižiūrėti, kokios yra stiklų, žibintų, kėbulo detalių ar net akumuliatorių kainos. Prie mūsų jau minėtų išlaidų prisideda gausybė remonto išlaidų (dalys + darbas), kurios kainuoja daug, bet dar daugiau iškelia mašinos vertę. Jeigu pažeidimai tėra kosmetiniai ir nepažeidžiama automobilio geometrija, jūsų investicija tikrai atsipirks su kaupu. Tačiau, jeigu yra pažeisti lonžeronai, reikia kėbulo atitampymų ar rimtų mechaninių, o gal ir elektros remontų – pirkinys nebus finansiškai naudingas. Niekada nerekomenduojame pirkti skendusio arba gaisre pažeisto automobilio. Įprastai prie visos sumos, kurią matėte praėjusiame paragrafe žmonės linkę pridėti dar 25-40%. Tada jau turėsite galutinę sumą, kurios reikia tam, kad automobilis taptų tinkamas keliams arba konkurencingas pardavimuose.
Verta tikrai, jei turite gabias rankas ir nusimanote automobiliuose. Nupirkus geros kokybės detales, išsirinkus kokybiškas padangas ir kitus aksesuarus galima labai puikiai paruošti daužtą mašiną į saugią važiuoti. https://www.trafic.lt/visos-prekes/kilimeliai/guminiai-kilimeliai
Verta ir net labai,jei nusimanote apie automobilius ir žinosit, kad tikrai gerai meistrai patvarkė. O jei patys tvarkysit tai iš vis, net klausimo nėra. https://autozibintai.lt/autodetaliu-kategorijos/zibintai-1/zibintu-korpusai-12
Automobilis po įvykio visuomet tarsi loterija. Bet taip yra su visais naudotais automobiliais. Man be bamperio ir sparno keitimo reikėjo keisti tik ventiliatorių https://partecha.lt/autodetaliu-kategorijos/ausinimas–oro-kondicionavimas-10/radiatoriaus-ventiliatorius-583 tad remonto išlaidos sutilpo į planuotas, bet būna tikrai labai įvairių defektų