Šių metų rugsėjo pabaigoje prie UAB Telšių autobusų parko vairo sėdo naujasis direktorius Saulius Bucevičius. Prisistatydamas Telšių rajono savivaldybės tarybos nariams, vadovas politikų prašė leisti jam iki naujųjų metų paruošti įmonės ateities viziją. Tarybos nariai sutiko.
Prabėgus bemaž dviem mėnesiams, nusprendėme pasidomėti, kaip sekasi naujajam direktoriui: su kokiomis problemomis darbo pradžioje susidūrė, ką pavyko nuveikti bei kokie artimiausi planai?
Antanas NEKRAŠIUS
Įmonės padėtis nepradžiugino
„Tiek finansinė situacija įmonėje, tiek pačių autobusų būklė manęs ne nudžiugino, bet nuliūdino, – „Telšių ŽINIOMS“ prisipažino naujasis direktorius S. Bucevičius. – Skaičiai popieriuose rodo, jog Autobusų parkas daug išleidžia transporto priemonių remontui, techninė apžiūra pereinama tik iš kelinto karto, todėl vienas iš pirmųjų darbų – atnaujinti parką naujais autobusais.“ Nors lapkričio pabaigoje UAB Telšių autobusų parkas sulauks naujo 20 vietų IVECO autobusiuko, tačiau jo įsigijimas direktorių glumina. „Klausimas, ar vienas autobusas mus išgelbės. Juolab kad už jį įmonė, kurios finansinė padėtis yra ir taip sunki, paklojo 64 tūkst. Eur. Tai – labiau prabangos prekė. Dar prieš man tampant direktoriumi, buvo paskelbtas konkursas, parinktas nugalėtojas, pasirašyta sutartis. Aš jos nutraukti negaliu, nes grėstų netesybos, – kalbėjo S. Bucevičius. – Mano nuomone, autobusų atnaujinimą reikėtų daryti įsigyjant 5–7 metų senumo autobusus. Šiandien skaičiuojame, žiūrime įmonės finansus, kiek galėtume prisidėti savo lėšomis bei kiek reikėtų jų prašyti iš Savivaldybės.“ Anot direktoriaus, siekiant atnaujinti autobusų parką, mažiausiai reikėtų nupirkti keturis 25–30 vietų autobusus ir vieną 40–50 vietų. Pastarasis būtų skirtas užsakomiesiems reisams.
Užsakomieji reisai
Kitas dalykas, kuris užkliuvo naujajam direktoriui, tai, kad įmonė neteikia užsakomųjų reisų paslaugos. O ir teikti nėra kaip – paprasčiausiai nėra tam tinkamos technikos. „Norinti išvykti į užsienį telšiškių grupė turi samdytis autobusą iš kito rajono, – pasakojo S. Bucevičius. – Kad ir kaip gaila, tačiau tenka pripažinti, kad UAB Telšių autobusų parkas neturi autobuso, kurį be širdies skausmo galėtų išsiųsti už Lietuvos ribų. Šią paslaugą mūsų įmonė privalo pradėti teikti, nes tai papildomos pajamos. Tam, kaip ir minėjau, reikės įsigyti 40–50 vietų autobusą bei apmokinti vairuotojus.“
Kalbėdamas apie autobusų techninę būklę, pašnekovas prisiminė pokalbį su jaunimu. Vienas iš jaunuolių paklausė, ar autobuse yra Wifi (belaidis internetinis ryšys, – red.). „Aš nurijau kartėlį ir pagalvojau, kad ne visi mūsų autobusai turi vairo stiprintuvus, o čia Wifi…“ – teigė Telšių autobusų parko vadovas.
Tiesa, vieną santykinai naują autobusą įmonė įsigijo prieš keletą metų. Tačiau pirkinys, kuris tuomet kainavo vos ne 1 mln. Lt, anot direktoriaus, buvo tikrai nevykęs. „Tai – eksperimentinis autobusas ir, deja, nelabai vykęs, – kalbėjo S. Bucevičius. – Tiek diagnostikos, tiek eksploatacijos prasme autobusas yra sudėtingas. Nes, tarkime, sugedus elektros instaliacijai, pasijungę prie kompiuterio, mes nematome, kur yra gedimas. Taip autobusas juda, tačiau senesni autobusai juda kur kas sėkmingiau nei šis.“
Sava bazė – po dvejų metų
Atsinaujinus autobusų parką, anot direktoriaus, neišvengiamai teks žengti kitą žingsnį – įsirengti savas remonto dirbtuves, plovyklą bei kitas patalpas, reikalingas įmonės veiklai. Šiuo metu UAB Telšių autobusų parkas patalpas Mažeikių g. nuomojasi iš UAB „Zimtransa“. „Nuomojamos patalpos nėra „dėkingoje“ vietoje, – tvirtino S. Bucevičius. – Jos toli nuo miesto centro, todėl patiriami nuostoliai dėl didelės nulinės ridos. Savivaldybė mums yra suteikusi 1,7 ha sklypą šalia buvusio karinio miestelio. Tai – puiki vieta įsikurti. Kol kas neaišku, kiek lėšų pareikalaus naujų patalpų įrengimas bei iš kur gausime šiam tikslui įgyvendinti lėšų – koncesijos būdu ar iš Savivaldybės biudžeto.
Jeigu viskas bus gerai su finansais – nauji statiniai turėtų išdygti per dvejus metus. Iki tol įmonė nuomosis patalpas iš UAB „Zimtransa“.“
Įsikūrus naujoje vietoje, direktoriaus teigimu, bus plečiamos ir įmonės teikiamos paslaugos. „Turime puikius variklių meistrus, elektrikus – kada jie neremontuos Autobusų parko technikos, šias paslaugas teiksime kitoms įmonėms, – ateities planais dalijosi S. Bucevičius. – Taip pat planuojame naujame sklype statyti didžiųjų transporto priemonių plovyklą. Kalbėjausi su keliais verslininkais. Jie teigė, jog tokia paslauga mielai pasinaudotų. Taigi, tai papildomos pajamos mūsų įmonei.“
Motyvuos darbuotojus
UAB Telšių autobusų parko direktorius sakė, kad įmonėje numatomi ir struktūriniai pakeitimai. Bet jų S. Bucevičius kol kas neatskleidė: pirmiausia nori juos suderinti su valdyba. „Yra tokių keistumų pareigybėse – kai kurios praktiškai nesiskiria viena nuo kitos, tačiau darbo užmokestis skirtingas, – kalbėjo vadovas. – Vieniems buvęs direktorius skyrė priedus, kitiems – ne… Taip pat aštuonerius metus vairuotojams nebuvo perskaičiuojamos kuro sąnaudos.“
Naujasis direktorius numato ir darbuotojų skatinimą. Pavyzdžiui, vairuotojai bus motyvuojami taupyti kurą. Sutaupei – priedas prie algos. Sunaudojai virš nustatytos normos – nukentės ne tik atlyginimas, bet teks patobulinti ir vairavimo įgūdžius. „Aišku, geriausia motyvacija darbuotojams – tai didesnis darbo užmokestis, – pripažįsta S. Bucevičius. – Apie atlyginimo kėlimą galėsime kalbėti, kada į užsienį išvažiuos autobusai užsakomaisiais reisais.“
Peržiūrės maršrutus
Direktoriui taip pat nerimą kelia ir nuostolingi maršrutai. „Pirmiausia reikia atsakyti į klausimą, ar mums reikia tiek maršrutų, – sakė UAB Telšių autobusų parko vadovas. – Pats matau ir girdžiu, ką vairuotojai kalba, jog kai kurie maršrutai yra nereikalingi. Artimiausiu metu ketiname juos peržiūrėti, o savo pastebėjimus bei siūlymus teiksiu Telšių rajono keleivinio transporto organizavimo komisijai.“
S. Bucevičius teigė, kad kreipėsi į įmonės valdybą, Savivaldybės merą bei administracijos direktorių, prašydamas, kad prieš priimant sprendimus dėl naujų maršrutų įvedimo arba jų korekcijos, būtų išklausoma ir įmonės pozicija. „Visai neseniai buvo pakeistas vieno maršruto laikas 20 minučių, nes to pageidavo keli gyventojai. Ir per dieną mes praradome 20–30 keleivių, – pasakojo direktorius. – Tai yra labai jautrus klausimas, todėl svarbu nepriimti skubotų sprendimų, kad dėl kelių gyventojų norų nenukentėtų dešimtys. Reikia rasti objektyviausią sprendimą, grįstą skaičiavimais ir pan.“
Bilietai neišvengiamai brangs
Rugsėjo mėnesį tarp Telšių rajono savivaldybės tarybai teikiamų sprendimų projektų buvo sušmėžavęs siūlymas didinti važiavimo Telšių miesto autobusų reguliaraus eismo maršrutais kainą nuo 0,38 Eur iki 0,40 Eur vienam keleiviui už vieną kartą. Tačiau Tarybos jis taip ir nepasiekė.
„Taip, toks siūlymas buvo, – „Telšių ŽINIOMS“ sakė S. Bucevičius. – Bilietų kainos didinimas yra neišvengiamas, klausimas tik – kada. UAB Telšių autobusų parko teikiamų paslaugų įkainiai yra vieni iš mažiausių Lietuvoje. Norint, kad Autobusų parko kasmet nereikėtų dotuoti iš Savivaldybės biudžeto, bilieto kaina turėtų būtų nuo 0,5 iki 0,6 Eur. Bet suprantama, kad tokio drastiško kainų kėlimo nebus.“ Pasak direktoriaus, Tarybai bus siūloma nustatyti važiavimo Telšių miesto autobusų reguliaraus eismo maršrutais kainą – 0,40 Eur. Esą tai leis per metus įmonei gauti papildomai 15 tūkst. Eur pajamų. O ir dabartinė kaina – 0,38 Eur – dėl nepatogumo bei laiko gaišimo atmetant keleiviams grąžą buvo keiksnojama tiek vairuotojų, tiek pačių keleivių.
Kodėl niekas nekalba dėl vairuotojų sukčiavimo bilietais.Vienas neduoda kitas pakiša panaudotą bilietą…
Eilę metų važinėju, beveik kiekvieną dieną, ir nėra buvę, kad negaučiau bilieto. Maždaug prieš 3 metus vairuotojas(šiuo metu nebedirba) man davė panaudotą bilietą. Pareikalavau atspausdinti gerą, atspausdino ir patikėkit po to, daugiau niekada taip nesielgė. Juk daug kas ir nuo mūsų, keleivių priklauso – netoleruokime, reikalaukime ir taip vairuotojai nesielgs.
Jau nuo 50 centų nenuobėdnėsit. Per daug stenat. O naujam direktoriui, kad tik nervai laikytų. O jo vizijos man patinka.
Grafikus reiktų sutvarkyti, kad būtų realybę atspindintys. Buvo kai pagal grafiką atvykom, o auto nėra, nes senai nuimtas maršrutas. O tos parko darbuotojos nesuvokia, kad nutrint laiką reikia. Valdiškai kai dirba…
Gal jis kartaisMesjas??
NU JAU TELSIUOSE RETAI KADA PAMATYSI AUTOBUSA.GRAFIKAI KAS 2VAL BETVARKE TELSIUOSE