Šiais metais „Mokytojo šviesulio“ nominaciją pelniusi Nevarėnų pagrindinės mokyklos geografijos mokytoja Lina Račkauskienė labai džiaugiasi tokiu apdovanojimu. Jos teigimu, tai – aukščiausias įvertinimas, kokio gali tikėtis mokytojas.
„Tai – lyg visų darbų įprasminimas ir patvirtinimas, kad eini teisinga kryptimi, todėl privalai judėti į priekį, tobulėti ir niekada nesustoti“, – sakė pedagogė.
Aurelija SERVIENĖ
L. Račkauskienė yra baigusi Panevėžio aukštesniąją pedagogikos mokyklą, studijas tęsė Klaipėdos universitete – mokėsi vaikystės pedagogikos studijų programos.
Pirmoji moters darbovietė daugelį metų buvo Mitkaičių pagrindinė mokykla, kur teko dirbti muzikos mokytoja, priešmokyklinio ugdymo pedagoge, o kai mokykloje neliko geografijos mokytojo, sutiko mokyti vaikus ir geografijos. Taip mokytojos kelias pasuko geografinio pažinimo link.
Dvejus metus dirbo Nerimdaičių pagrindinėje mokykloje, o dabar jau devinti metai moko Nevarėnų pagrindinės mokyklos mokinius. „Vaikus mokau geografijos, o nuo šių mokslo metų dar dirbu su priešmokyklinio ugdymo grupe“, – pasakojo pedagogė.
Draugiška bendruomenė
Mokytoja džiaugiasi, jog Nevarėnų pagrindinės mokyklos bendruomenė labai draugiška. Pedagogai visada mielai dalijasi savo gerąja patirtimi ir žiniomis. Šioje mokykloje mokytojas skatinamas tobulėti, kurti.
Mokykloje veikia daug būrelių, todėl mokiniai gali save realizuoti meninėje, kūrybinėje, pažintinėje, sportinėje veiklose. Kad moksleiviai jaustųsi saugiai, mokykloje yra daug laisvalaikio praleidimo erdvių: žaidimų kambarys, ateities alėja, visada pilnutėlė mokinių mokyklos biblioteka.
Meilė vaikams
„Įgyti mokytojo specialybę, kad ir kaip banaliai tai nuskambėtų, paskatino meilė vaikams. Šeimoje buvau vyriausia, todėl teko padėti broliams ruošti pamokas, taip pat juos pamokyti bei patarti. Jiems buvau tarsi mokytoja, o gal tai ir buvo mano mokytojavimo pradžia.
Studijuodama Panevėžio aukštesniojoje pedagogikos mokykloje, turėjau labai gerą mokytoją, kuri mane taip pat skatino studijuoti toliau ir įgyti mokytojo specialybę. Žinoma, patį didžiausią palaikymą jaučiau iš savo tėvų“, – kalbėjo pašnekovė.
L. Račkauskienė mokytoja dirba jau dvidešimt penkerius metus. Jos nuomone, mokytojo darbas – labai sunkus, įtemptas, reikalaujantis daug jėgų ir kantrybės. Šiuolaikinis mokinys yra labai smalsus, skubantis, apsuptas naujausių technologijų, todėl mokytojas turi būti labai kūrybiškas bei atviras naujovėms.
„Šiuolaikinis mokytojas – tai mokytojas, kuris gali išreikšti ir realizuoti save, kurti, ieškoti, mėgautis ir džiaugtis sėkme. Jis privalo nuolat tobulinti savo žinias, gebėjimus, kompetencijas, nebijoti iššūkių, būti kūrybiškas. Mokytojas mokykloje atlieka daug funkcijų. Jis – ir draugas, ir konsultantas, ir partneris, ir idėjų skatintojas, ir guodėjas. Mokytojas, mano nuomone, turi būti pavyzdys. Nuolatinė ugdymo sistemos kaita ir besikeičiančios programos kelia nemažai įtampos, todėl tu negali stovėti vietoje, nes privalai judėti į priekį, privalai prisitaikyti“, – mintimis dalijosi pedagogė.
Reikia kardinalių permainų
Kalbant apie Lietuvos švietimą, L. Račkauskienė turi savo nuomonę: „Reikia kardinalių permainų, tobulėti, puoselėti mokytojo autoritetą, siekti, kad mokytojo profesija būtų prestižinė. Europoje yra labai daug gerų ir laiko patikrintų švietimo sistemos pavyzdžių, kodėl jais nepasinaudojus.“
Maloniai nustebino
L. Račkauskienė atvirai sakė, jog ,,Mokytojo šviesulio“ nominacija tikrai labai maloniai nustebino.
„Labai džiaugiuosi tokiu dėmesiu ir įvertinimu. Mokytojas šviesulys – tai aukščiausias įvertinimas, kokio gali tikėtis mokytojas. Tai – lyg visų darbų įprasminimas ir patvirtinimas, kad eini teisinga kryptimi, todėl privalai judėti į priekį, tobulėti ir niekada nesustoti. Laikmetis, jo vertybės ir informacijos gausa keičia visus, ne tik mokinius. Dabar turime juos išmokyti ne tik siekti žinių, bet ir tas žinias pritaikyti gyvenimiškose situacijose, išugdyti vertybines nuostatas bei įpročius. Mokytojo darbas – skatinti, motyvuoti bei uždegti vaikus kūrybai“, – kalbėjo nominantė.