Praėjusią savaitę į Telšių rajono savivaldybės administracijos direktorių Saulių Urboną kreipėsi Mastupio ir Išdegos Pušies gatvių gyventojai. Telšiškiai prašė administracijos vadovo, kad šis atsižvelgtų į prastą minėtų gatvių būklę ir numatytų jų remonto darbus bei ateityje gatves įtrauktų į asfaltuojamų gatvių sąrašą.
Rašte, kuris adresuotas Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriui S. Urbonui, gyventojai rašo: „Mes, Mastupio ir Išdegos Pušies gatvių gyventojai, esame nepatenkinti kelio dangos būkle. Šiose gatvėse kuriasi nauji gyventojai, statomi gyvenamieji namai. Kadangi šis kelias yra šalia Telšių miesto ribos, kasdien šiuo keliu važiuoja dešimtys automobilių ir kasmet šis srautas didėja. Išdegos Pušies g. eina palei Masčio ežero pakrantę, ši kelio atkarpa yra pamėgta žmonių, einančių arba važiuojančių dviračiu aplink ežerą.
Kelio būklė ypač suprastėja rudenį ir pavasarį. Prasidėjus pavasario atlydžiui, nėra užtikrintas vandens nubėgimas, formuojasi duobės, kurios yra sunkiai pravažiuojamos lengvuoju automobiliu. Ryškėnų seniūnijos darbuotojų pavasariais atliekamas remontas yra neefektyvus ir laikinas.“
Surinkę beveik 30 parašų, Mastupio ir Išdegos Pušies g. gyventojai S. Urbono reikalavo, jog planuojant kelių (gatvių) tvarkymo darbus, šiemet būtų atliktas minėtų gatvių dangos žvyravimas, nustumdyti kelkraščiai ir užtikrintas vandens nubėgimas.
Taip pat prašė, kad Išdegos Pušies g. būtų apribotas sunkiasvorių transporto priemonių eismas, kuris esą gadina ir taip blogą žvyrkelio dangą. Be to, esant galimybei, gyventojai pageidavo, jog minėtos gatvės būtų įtrauktos į asfaltuotinų gatvių sąrašą.
Užsukę į „Telšių ŽINIŲ“ redakciją Mastupio ir Išdegos Pušies gatvių gyventojų atstovai pasidalijo kitomis savo įžvalgomis. Anot jų, geriausia būtų, jei Savivaldybė priimtų sprendimą minėtas gatves asfaltuoti ir jose nutiesti pėsčiųjų bei dviračių takus. Esą taip būtų nušauti du zuikiai: gyventojams išasfaltuota gatvė ir sujungtas Rainių pėsčiųjų bei dviračių takas su Ryškėnų taku. O kadangi gatvė eina palei Masčio ežero pakrantę – nuo Zakso kalno iki jos atvedus pėsčiųjų bei dviračių taką – būtų įgyvendintas dar vienas Savivaldybės siekis: nutiesti pėsčiųjų bei dviračių taką aplink ežerą.
Keliams sutvarkyti nepakanka lėšų
Ką apie situaciją dėl minėtų gatvių mano ir kokius sprendimus ketina priimti, prašėme pakomentuoti Telšių rajono savivaldybės administracijos atsakingų specialistų.
Redakcija sulaukė Telšių rajono savivaldybės administracijos Teisės ir administravimo skyriaus vyr. specialistės Skaistės Sadonytės pasirašyto komentaro: „Atšilus orui, polaidžio metu, žvyruotų kelių būklė dažnai yra nepavydėtina, tačiau greideriavimo darbus galima atlikti tik po polaidžio. Tad ir Išdegos Pušies gatvė, kaip ir kiti žvyrkeliai, bus greideriuojami pasibaigus įšalui.
Telšių rajone yra 1 941 km vietinės reikšmės kelių. Juos prižiūrinti Telšių rajono savivaldybės administracija atlieka vieną iš sudėtingiausių užduočių Lietuvoje, nes šis ilgis kilometrais yra trumpesnis tik už Vilniaus rajono savivaldybės.
Šių metų kelių priežiūros plėtros programos lėšos – 1 mln. 618 tūkst. Eur, iš šių lėšų atliekama ir žiemos tarnyba (kelių valymas, barstymas ir kt.). Telšių rajone žvyrkelių yra apie 796 km, 5 km ilgio žvyrkelio kapitalinis remontas kainuoja apie 1 mln. Eur (preliminari kaina nustatoma rengiant projektą).
Užtikriname, kad gyventojų nusiskundimai dėl kelių būklės mums yra žinomi, tačiau, kaip matyti iš pateiktos informacijos, turimų ir gaunamų lėšų nepakanka sutvarkyti visiems keliams. Norime akcentuoti, kad priežastis, dėl kurios negalime patenkinti poreikio, yra būtent lėšų trūkumas, o ne, kaip visuomenėje dažnai išgirstama, Savivaldybės darbuotojų nesupratimas, jog reikia tvarkyti vieną ar kitą kelią.
Taip pat primename, kad kasmet Telšių rajono savivaldybė ir iš savo biudžeto skiria lėšų žvyrkelių remontui: šiemet kaimiškų rajono seniūnijų žvyro dangos stipriui atkurti skiria 86,9 tūkst. Eur. Gerinti žvyrkelių būklę padeda užaukštėjusių kelkraščių tvarkymas (pagerėja vandens infiltracija į gruntą ir kt.). Telšių rajono savivaldybė šiems darbams jau trečius metus iš eilės skiria po 70 tūkst. Eur, rajone kasmet sutvarkoma apie 35 km kelių.
Pasitaiko ir tokių atvejų, kad net ir po remonto keliai vėl būna sugadinami sunkiasvore technika (pvz.: statant pastatus, miškavežiais vežant malkas ir pan.) ar dėl kitų priežasčių. Tad tikimės gyventojų supratimo, ir ne tik dėl finansinių galimybių, kurios nepatenkina poreikių, bet ir dėl kelių saugojimo.“
„Telšių ŽINIŲ“ inf.
Įdomu, kada pagaliau bus įrengti nors kokie pėsčiųjų takeliai plyname lauke, kuris ribojasi su Sedos, Kęstučio ir kt. gatvių daugiabučių? Netoli paštas, Nykštukas darželis; miesto centras vis dėlto… Palijus – vienos balos, purvynai.
na ir kas kad pastate ten zenkla kaip vaziavo sunkiosios masinos taip vaziuoja reiketu ten policijai darbo dienomis truputi apsilankyti tame kelyje
Telšių valdžiau reikia mažiau vogti, nepirkti tris kartus brangiau rupšio plytų krūvos, autobusų parką reikėjo parduoti už jo realią vertę ir t.t. ir viskam būtų pinigų užtekę.
barsas, nikas yra tikrieji ekspertai: viską žino, įvertina, pamoko. Tik ar nereikėtų pasirašyti tikru vardu. Kam slėptis po išgalvotais? Matyt mano,kad nežinome, kas rašo.
Negąsdinkit vieni kitų, kas ką žino, kas ko ne. O realiai, vietoje dviračių takų (nors laikinai) negi negalima lėšas performuoti tam, kam iš tikro jos reikalingos. Tai vieškelių, laiko kelių tvarkymas, pravažiavimo sąlygų gerinimas. Žmonės o tuo pačiu ir rinkėjai laužo savo kad ir senas, bet vieninteles susisiekimo priemones. Ir ne manau taku prabėgę 1-3 bėgikai ar pravažiavę 4-5 dviratininkai atstos 50-100 kaimo žmonių, kuriems iš tikro sunku kiek finansiškai, tiek fiziškai.