Praėjusiame laikraščio numeryje rašėme apie kilusį vairuotojų pasipiktinimą dėl atliekamų kelio Telšiai–Varniai (važiuojant nuo Rainių link Viešvėnų sankryžos) remonto darbų. Į redakciją paskambinę žmonės teigė, jog praėjusią savaitę važiuojant minėtu kelio ruožu, dažno automobilis nuo apačios iki viršaus buvo nutaškytas „smalomis“. Pašalinti kelionės padarinius – ne taip lengva, o ir nepigu: kainuoja beveik penkis kartus brangiau nei įprastas transporto priemonės plovimas. Vairuotojai klausė, kas atsakingas už vykdomus kelio remonto darbus, kodėl kelias nebuvo uždarytas bei kas jiems kompensuos patirtą nuostolį.
Remonto darbus atlikusi AB „Eurovia Lietuva“ pateikė oficialų komentarą situacijai paaiškinti. Jo esmė paprasta: dėl nutaškytų automobilių kalti patys vairuotojai.
Antanas NEKRAŠIUS
Šią savaitę „Telšių ŽINIŲ“ redakcija sulaukė oficialaus remonto darbus kelyje Telšiai–Varniai–Laukuva atliekančios AB „Eurovia Lietuva“ komentaro. Jame įmonės direktorius Vakarų regionui Artūras Valys teigia, jog AB „Eurovia Lietuva“ šių metų gegužės 25 d. pasirašė sutartį, pagal kurią su Lietuvos automobilių kelių direkcija vykdo valstybinės reikšmės kelio Telšiai–Varniai–Laukuva ruožo nuo 3,850 iki 8,640 km asfalto dangų paprastojo remonto darbus. Minėtame kelio ruože yra atliekami dangos frezavimo, išlyginamojo asfalto sluoksnio įrengimo, dangos paviršiaus apdaro darbai.
„Minėtiems darbams atlikti VĮ „Telšių regiono keliai“ Saugaus eismo skyrius 2017 m. birželio 13 d. išdavė leidimą, leidžiantį riboti automobilių eismą, – praneša A. Valys. – Prieš pradedant vykdyti darbus, minėto kelio atkarpos ruože buvo įrengti visi reikalingi laikini kelio ženklai, atitinkantys kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių reikalavimus. Kiekvienos darbo dienos pradžioje kelio ženklų stovėjimas ruože, kuriame vyksta darbai, yra užtikrinamas AB „Eurovia Lietuva“ objektui paskirto darbų vadovo.“
Anot direktoriaus Vakarų regionui, AB „Eurovia Lietuva“ visus paviršiaus apdaro įrengimo darbus atlieka pagal technologinę schemą, laikantis LR statybos įstatymo normatyvinių statybos techninių dokumentų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių statybos veiklą (normų, taisyklių, specifikacijų), keliamų reikalavimų. „Šie darbai atliekami tik esant geroms oro sąlygoms, kitu atveju yra stabdomi, – situaciją komentavo A. Valys. – Darbų atlikimo metu nėra daroma eismo apylanka ir / ar uždaroma atitinkama kelio juosta, nes atlikus paviršiaus apdaro įrengimo darbus, eismo dalyvių judėjimas yra iš karto leidžiamas, tačiau pabrėžtina, jog vairuotojai privalo laikytis Lietuvos kelių eismo taisyklių (KET) bei vadovautis įrengtais laikinais kelio ženklais, esančiais ruože, kurių buvimą užtikrina įmonė. Vairuotojai nepatiria jokios žalos bei jų valdoma transporto priemonė neapsineša bitumine emulsija, jei eismo dalyviai, vadovaudamiesi KET (III skyriaus 8 punktas bei XV skyriaus 127 punktas) bei esančiais įrengtais kelio ženklais, laikosi nurodyto eismo greičio ir distancijos tarp automobilių eismo metu.“
Rašėme, jog tarp nukentėjusių transporto priemonių savininkų atsidūrė ir Telšių rajono savivaldybės tarybos narys Mantas Serva. Netrukus socialiniame tinklalapyje politikas paragino visus vairuotojus, kurių automobiliai nukentėjo dėl vykdomų kelio remonto darbų, atsiliepti. „Dabar į mane jau kreipėsi dešimtys vairuotojų, – antradienį „Telšių ŽINIOMS“ sakė M. Serva. – Esu išsiuntęs oficialų raštą AB „Eurovia Lietuva“ su raginimu atsiprašyti nuostolių patyrusių vairuotojų bei geranoriškai kompensuoti jų patirtą žalą. Kol kas atsakymo iš įmonės negavau. Tačiau bandome problemą išspręsti taikos keliu. Neatmetu galimybės, jog nepavykus susitarti, formuosime bendrą ieškinį ir kreipsimės į teismą.“
tai reiškia visi apsitaškėliai – pažeidėjai, viršijo greitį ir nesilaikė atstumo. nors jei mane aplenkė gaidelis nesilaikydamas atstumo ir aptaškė – kalti esam abu?