Turbūt viena iš daugiausiai šiemet diskusijų tarp gyventojų sukėlusių naujovių Telšiuose – tai, galima sakyti, neįprastas Sedos gatvės ženklinimas. Nuo pasipiktinusių telšiškių sprogus socialiniams tinklams, vasaros viduryje šiuo klausimu netgi buvo susirinkusi Saugaus eismo komisija. Tąsyk komisijos nariai purtė galvas, raukė antakius ir Sedos g. ženklinimą vadino totalia nesąmone: išvažiuojant iš degalinės (Pramonės g.) – draudžiama sukti į kairę, pėsčiųjų perėja ties Telšių apskrities verslo inkubatoriumi nėra saugi, vietoje keturių eismo juostų – tik dvi ir pan. Tad buvo nuspręsta kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD).
Direkcija atsakė: Sedos g. ženklinimo problemų sprendimas – Telšių rajono savivaldybės rankose.
Antanas NEKRAŠIUS
Skaitytojams primename, kokios problemos šiemet atsirado rekonstravus Sedos g.: išvažiuojant iš Pramonės g. į Sedos g., draudžiama sukti į kairę (lengvieji automobiliai gali sukti į dešinę, link Karaliaus Mindaugo gatvės, ir ten ieškoti būdų, kaip apsisukti. Tačiau ką daryti sunkiasvorėms transporto priemonėms?
Joms įvažiavimas į miestą yra draudžiamas), pėsčiųjų perėja ties Telšių apskrities verslo inkubatoriumi – nesaugi (didesnei technikai sukant į buvusią muitinės aikštelę, ši užstoja matomumą link miesto važiuojantiems automobiliams).
Be to, sprendimas – vietoje buvusių keturių eismo juostų Sedos g. išbraižyti tik dvi, o viduryje gatvės palikti į nusileidimo lėktuvams taką panašią tuščią erdvę – daugeliui pasirodė mažų mažiausiai neadekvatus.
Tad Telšių rajono savivaldybės administracija kreipėsi į LAKD. Jos atstovai rugsėjo pabaigoje atvyko į Telšius pasikalbėti. Žemaičiai pasitiko „svetingai“: tuo metu, kada Saugaus eismo komisijos pirmininkas Rimantas Žebrauskas atvykėliams „davė pylos“ dėl Sedos g. ženklinimo, Savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos užtikrinimo skyriaus darbuotojai išrašė baudą už tai, kad svečiai savo automobilį paliko Savivaldybės aikštelėje be už lango užkišto laikrodėlio.
Po mėnesio LAKD Savivaldybei atsiuntė raštą. Jame teigiama, jog, išnagrinėjusi Telšių rajono savivaldybės administracijoje vykusio susitikimo metu gautą informaciją, LAKD nesutinka keisti horizontaliojo ženklinimo Sedos g., ties sankryža su Pramonės g. Esą šioje sankryžoje per pastaruosius 10 metų (iki kol buvo atliktas horizontalusis dangos ženklinimas) įvyko 1 įskaitinis eismo įvykis (buvo sužeistas vaikas transporto priemonei atliekant kairįjį posūkį) ir 2 techniniai eismo įvykiai. Atsižvelgiant į eismo įvykių statistiką ir į sankryžos konfigūraciją su dabartine šalutiniame kelyje esančios skiriamosios salelės forma, leisti kairįjį posūkį iš šalutinės gatvės yra nesaugu ir neracionalu. Kairiojo posūkio iš šalutinės gatvės galimybė galėtų būti svarstoma pakeitus skiriamosios salelės konfigūraciją šalutiniame kelyje, tačiau skiriamoji salelė Pramonės g. yra ne Kelių direkcijos patikėjimo teise valdomame sklype ir Kelių direkcija neturi teisinių ir techninių galimybių koreguoti salelės konfigūracijos. Pasikeitus situacijai Pramonės g., Kelių direkcija prašo Savivaldybės administracijos apie tai informuoti, tokiu atveju būtų svarstoma ir kairiojo posūkio iš Pramonės g. galimybė, pritaikant tipinius eismo organizavimo sprendinius „T“ formos sankryžoje.
Kaip laikiną sprendinį, siekiant neapsunkinti Sedos g. ir K. Mindaugo g. sankryžos, LAKD rekomendavo Savivaldybės administracijai įrengti papildomą ženklą Pramonės g. (apie 120 m prieš sankryžą), informuojantį vairuotojus, kad sankryžoje bus leidžiama sukti tik į dešinę.
Dėl nesaugios perėjos ties Telšių apskrities verslo inkubatoriumi LAKD pareiškė, jog neatsisako pakeisti pėsčiųjų perėjos ženklinimo vietos ir paženklinti jos taip, kaip buvo numatyta projekte. Esą gatvės rekonstrukcijos darbus atlikęs rangovas, atsižvelgdamas į esamą situaciją, t. y. į įrengtus nužemintus kelio bortus, vedimo ir įspėjamuosius paviršius, pėsčiųjų perėjos ženklinimą įrengė ties pėstiesiems pritaikyta infrastruktūra. Šis rangovo sprendimas, LAKD teigimu, su jais derintas nebuvo. Tačiau LAKD negali pakeisti ženklinimo tol, kol Savivaldybės administracija neatliks pakeitimų jai priklausančiame Sedos g. šaligatvyje.
Taip pat rašte Savivaldybei LAKD tikina, jog nėra gavusi informacijos apie besiformuojančias transporto priemonių spūstis ties įvažiavimais į automobilių stovėjimo aikšteles prie komercinių objektų Sedos g. Bet, Savivaldybės administracijai pateikus eismo srautų modeliavimo rezultatus, įrodančius besiformuojančių transporto priemonių eilių faktą, Kelių direkcija neatsisakys inicijuoti horizontaliojo ženklinimo schemos pakeitimo darbų.
Taigi, trumpai tariant, LAKD problemų, atsiradusių dėl Sedos g. ženklinimo, sprendimą atidavė į Savivaldybės administracijos rankas.
Saugaus eismo komisijos pirmininko, Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, laikinai einančio direktoriaus pareigas, R. Žebrausko paprašėme pakomentuoti LAKD atsiųstą raštą bei kokių priemonių Savivaldybė ketina imtis. Tačiau valdininkas, pareiškęs, kad jam su „Telšių ŽINIOMIS“ nesiseka kalbėtis, nurodė klausimus pateikti raštu.
Savivaldybės administracijos Statybos ir urbanistikos skyriaus specialistai trumpai atsakė, jog dėl draudimo išvažiuojant iš Pramonės g. į Sedos g. sukti į kairę šiais metais numatyta pradėti rengti salelės (Pramonės g.) konfigūravimo techninio projekto koregavimą, kuris turėtų būti parengtas iki 2019 m. pavasario. Pėsčiųjų perėją numatoma perkelti į kitą – saugesnę – vietą. O dėl horizontalaus Sedos g. ženklinimo pakeitimo, t. y. sugrąžinti keturias eismo juostas, Savivaldybė ieškos įrodymų, kad minėtoje gatvėje susidaro automobilių spūstys. Šis darbas pavestas Viešosios tvarkos užtikrinimo skyriui, kuris įpareigotas atlikti stebėjimus Sedos g. piko metu ir surinktą informaciją pateikti Statybos ir urbanistikos skyriui.
Pastatys 4-5 ženklus už kokius varganus 20000 auru ir gerai bus
Tai lai padari is tos saugomo saleles zieda ir bus visiem ir saugu ir gales sukt visom kryptimis is Pramones gatves, nepatogumas butu suletint greiti ir apsukt zieda suformavus ir uzapvalinus salele, o nuo visduko galetu tiesiai zemyn vaziuojantys turet atskira juosta ant dabartiniu „zebru” palei desini borteli, o is tos juostos, kur dabar sukama i kaire, Pramones g. tai butu ivaziuojama i tavminizieda ir realiai pats sukimas ne nepasikeistu. O sukantys is koloneles (Pramones g.) i kaire isvaziuotu per zieduka atskira juosta per „zebra” vidury ir iki ivaziavimo i plovykla isilietu i srauta vaziuojanti nuo viaduko Siauliu plento link… Su schema butu aiskiau destyt 🙂 O islaidu tai tik uzapvalint salele, keli zenklai ir keliolika metru perpiest liniju… Jei kas susidomejo- galiu placiau paaiskint 😉
Tikras durnių laivas, reiškia, kad miesto gatvėse privalo susidaryti kamščiai. Jo koks miestas be auto kamščių. Savivaldybė pati KALTA, kad prieš daugelį metų įrengė plačią Sedos gatvės atkarpą. Tada dar ir mašinų nebuvo tiek daug. Į nenaudojamą gatvės dalį „sukišti “pinigai. Nevažinėjamą kelio dalį reikės be reikalo dažniau šluoti, valyti sniegą, t. y eksploatacijos išlaidos didelės. Krovininiams automobiliams pirmam kartui papigiai reikia pastatyti info stendą nukreipiantį eismą per Šiaurinę ir Mažeikių gatves Į Sedos gatvę.